PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie zarobki - konsultant ds wdrożeń ERP

  • 1. Data: 2007-11-29 07:41:57
    Temat: Jakie zarobki - konsultant ds wdrożeń ERP
    Od: Kronos <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy ktoś mógłby mi powiedzieć od jakiej kwoty może zacząć pracę młodszy
    konsultatn ds wdrożeń systemów ERP? Czy w tej działce normalne jest aby po
    okresie próbnym pracować "na prowizji" (tzn dostawać procent od
    wypracowanego dochodu firmy )

    Dziękuję

  • 2. Data: 2007-11-29 14:20:35
    Temat: Re: Jakie zarobki - konsultant ds wdrożeń ERP
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

    >Czy w tej działce normalne jest aby po okresie próbnym pracować "na
    >prowizji" (tzn dostawać procent od wypracowanego dochodu firmy )

    Tak, jest to normalne pod warunkiem że jesteś handlowcem. W innym
    przypadku - jaki masz wpływ na przychody firmy ?
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-11-29 15:29:41
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > konsultatn ds wdrożeń systemów ERP? Czy w tej działce normalne jest aby po
    > okresie próbnym pracować "na prowizji" (tzn dostawać procent od

    Taaaaaak, jeszcze pewnie gość ci powiedział, że pierw musi obliczyć ile
    "kosztujesz" firmę... ile wydał na telefon, ile paliwa spaliło auto, ile
    kosztował marketing i następnie od tego odliczy to co wypracowałeś i
    dostaniesz od tego procent...
    Parę lat temu z takiej firmy odszedłem przy zmianie umowy zlecenie na umowę
    o pracę.

    Jak już to procent od kwoty na fakturze.

    > Dziękuję

    B.Z. z Krakowa

  • 4. Data: 2007-11-29 22:49:31
    Od: "bArT" <b...@o...eu>

    "Jackare" wrote

    > Tak, jest to normalne pod warunkiem że jesteś handlowcem. W innym
    > przypadku - jaki masz wpływ na przychody firmy ?

    hmm

    normalnie, generuje np. up lub cross selling na nowe usługi /
    funkcjonalności / modyfikacje itp itd - przecież nie musi tego robić a może
    jak będzie widział "motywację"

    może procent od zysku firmy to lekka przesada ale np wypracowanej marży od
    działu lub sprzedaży usług / produktów to jak najbardziej

    pozdr
    bartek

  • 5. Data: 2007-11-29 22:52:25
    Od: "bArT" <b...@o...eu>

    "Bartek" wrote...

    > Jak już to procent od kwoty na fakturze.

    bingo, kolega dobrze "gada" :)

    pozdr

  • 6. Data: 2007-12-01 05:25:41
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

> [...]
    > konsultatn ds wdrożeń systemów ERP? Czy w tej działce normalne jest aby
    > po okresie próbnym pracować "na prowizji" (tzn dostawać procent od

    Kilka lat temu pracowałem własnie jako ERP-owiec, miałem wtedy podstawę
    ok. 1,5 średniej krajowej plus dość specyficzny sposób wyliczania premii
    . Premia była pochodną od ilości wyjazdów, ilości godzin przepracowanych
    dla klienta, stawki jaką płacił dany klient za moją wizytę itp (dane
    zdarzenie miało swoją wartość punktową, później to było zamieniane na
    procenty liczone od podstawy wynagrodzenia).
    To twoje "ERP" wygląda mi na jakieś Symfonie czy coś w tym stylu, które
    to małe i średnie przedsiębiorstwa wolą mieć zainstalowane (co się różni
    dość bardzo od wdrożenia) jeden raz i że sami sobie będa aktualizować
    przez internet...
    Ergo - mała płaca a narobić się przy tym trzeba niesamowicie.

    --
    to tylko moje zdanie,
    taki skrót myślowy

  • 7. Data: 2007-12-01 09:51:14
    Od: "Gassk" <g...@o...eu>

    "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> wrote in message

> [...]
    > internet...
    > Ergo - mała płaca a narobić się przy tym trzeba niesamowicie.

    Autor pytania o zarobki nie podał co wdraża, ale pewnie chodziło mu o coś
    większego. Jeżeli chodzi o Symfonie, CDN itp, to tam przeważnie nie ma
    stanowiska konsultant ( a szczególnie młodszy konsultant, co świadczy o
    jakiejś ścieżce awansu, czyli firma musi być większa) tylko wdrożeniowiec.

    Ja jestem konsultantem systemu dla dużych i średnich firm i zarobki w moim
    przypadku to na początku było tak jak piszesz 1,5 średniej krajowej. Teraz
    od 2 do 2,5 średniej, ale w przypadku tej drugiej kwoty, to jestem
    praktycznie cały czas poza domem, a nocami pisze raporty, opracowania itp.
    Programiści z mojej firmy się mnie pytają po co się tak męczyć, skoro oni
    mają podobną kasę siedząc 8 godz i to bez stresów :)

    PS Możesz podać co teraz robisz? Jestem ciekawy co można robić mając
    doświadczenie konsultanta. Ja myśle o kierowniku informatyki, programiście
    systemów ERP, lub ewentualnie chcę pogadać z szefem kiedy kurna zostanę
    project managerem.