-
1. Data: 2005-07-30 08:04:35
Temat: Jakie to stanowisko pracy?
Od: "Lech.forum" <l...@o...pl>
Chcę zgłosić pracodawcy prośbę o zmianę nazwy stanowiska pracy. Jestem
„specjalistą ds. finansów”, ale słabo się to ma do rzeczywistości.
Potrzebuje
podpowiedzi jak nazwać stanowisko, na którym zajmuję się:
[mój typ: specjalista ds. księgowości, finansów i administracji]
- wystawiam faktury sprzedażowe,
- dekretuję księgowanie,
- odpowiadam za księgowość przed biegłym rewidentem, który bada firmę co kwartał,
- sporządzam deklaracje podatkowe PIT, CIT, VAT,
- obsługuję program finansowo-księgowy i Program Płatnik (rozliczam ZUS),
- wypełniam deklaracje statystyczne dla GUS,
- nadzoruję osobę zajmującą się kasą,
- odpowiadam za konfigurację i poprawne działanie drukarek fiskalnych (gdy
trzeba wzywam serwis),
- przygotowuję umowy cywilnoprawne z pracownikami własnymi i obcymi, kontroluję
umowy, których nie przygotowałem osobiście,
- odpowiadam za obieg dużej części dokumentów w firmie (m.in. umowy z
kontrahentami i dokumenty księgowe, pracownicze),
- prowadzę stronę formalną zatrudniania, przebiegu i zwalniania pracowników
(wszystkie rodzaje dokumentów od formularza osobowego i umowy o pracę na
początku do wystawienia świadectwa pracy na zakończenie współpracy),
- wyliczam pracownikom urlopy i kontroluję ich bieżące wykorzystanie, zbieram
wnioski urlopowe, czasami wypisuję je dla pracowników,
- odpowiadam za przeprowadzenie badań lekarskich pracowników i szkoleń BHP,
- prowadzę archiwum praktycznie wszystkich papierowych dokumentów w firmie,
- rejestruję spółki córki – prawie od początku do końca (Urząd Statystyczny,
Urząd Skarbowy, ZUS, Bank) bez sporządzeniem aktu notarialnego i pierwszego
zgłoszenia w sądzie,
- zabieram głos jako doradca w sprawach podatkowych, które mają miejsce w firmie
(oficjalnie nie jestem doradcą podatkowym i nie mam jeszcze takiej wiedzy),
- obsługuję znakomitą większość spraw z wszelkiego rodzaju już wymienionymi
urzędami,
- sporządzam sprawozdanie zarządu z działalności i inne dokumenty dodatkowe do
sprawozdań finansowych,
- kontroluję sporządzanie druków wyjazdów służbowych, kilometrówki, ryczałtów za
jazdy lokalne, rozliczenie umów zlecenie i o dziełeło itp.
- od czasu do czasu wypełniam wnioski o limit debetowy, kredyt, leasing,
- wrzucam przelewy do banku elektronicznego do potwierdzenia przez szefa,
- odpowiadam za wszystkie kontakty z Urzędem Regulacji Telekomunikacji i Poczty,
- zajmuję się sprawami nietypowymi, które nie pasują do innych działów w firmie
i rozwiązuję problemy związane z informatyką w moim dziale,
Trochę tego jest.
Przy okazji drugie pytanie, ile powinna zarabiać osoba z takimi obowiązkami? Dla
rozbawienia dodam, że zarabiam poniżej średniej krajowej. Praca w Poznaniu.
Firma składa się z czterech sp. z o.o. zatrudniających odpowiednio 18, 12, 3, 0
(bo outsourcing) osób.
Pozdrawiam
Lechu
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2005-07-30 09:13:13
Temat: Re: Jakie to stanowisko pracy?
Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>
Użytkownik "Lech.forum" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5f1c.00000ca7.42eb3493@newsgate.onet.pl...
> Przy okazji drugie pytanie, ile powinna zarabiać osoba z takimi
obowiązkami?
Tyle na ile się umówi z pracodawcą.
> Dla rozbawienia dodam, że zarabiam poniżej średniej krajowej.
Mnie zarabianie poniżej średniej krajowej nie bawi, ale jeżeli tobie pasuje
to w czym problem?
vertret