PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak skutecznie szukać pracy :-)

  • 81. Data: 2009-03-28 20:26:25
    Temat: Re: Jak skutecznie szukać pracy :-)
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Noe Bat" napisał:
    > A ten Jotte to coś w ogóle poza pierd...niem na grupach robi ?

    nie wiem, trza to szybko na milicje donieść to go spałują a potem do dołu z
    wapnem:O)

  • 82. Data: 2009-03-29 08:51:23
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości
    > nie wiem, trza to szybko na milicje donieść to go spałują a potem do
    > dołu z wapnem:O)

    Bardziej dotkliwą karą byłoby odcięcie od internetu ;)

  • 83. Data: 2009-03-29 09:35:54
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Noe Bat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja ? Piszę o statystycznym ludziku.

    [Miało być EOT, ale niech tam...]
    Ja też, ale dla uproszczenia i wygody przyjąłem, że tym statystycznym
    ludzikiem jesteś TY. ;)

    > Jeszcze raz. Są dwie możliwości:
    > 1. użycie szablonu z braku chęci tracenia czasu na pisanie listu,
    > który
    > byłby i tak prostą odpowiedzią na przedstawioną ofertę 2. napisanie
    > jednak tego listu bez dokładnego przemyślenia, czyli w znacznym
    > stopniu
    > nieudolnie Innej moim zdaniem nie ma, bo nie ma czasu na odpowiadanie
    > na
    > ofertę każdego pracodawcy. Załóżmy, że nawet ktoś rozwinie umiejętność
    > pisania dobrych listów motywacyjnych. Będziesz wiedział, że gościu
> [...]

    Dobrze. W takim razie po co firmy wymagają oprócz CV, załączenia LM?
    Po co to komu? Żeby 'uprzyjemnić' sobie życie?

    > Zapytałeś się czy przyjdzie to Ci mówię, że jak będzie w takiej
    > sytuacji
    > jak opisujesz to przyjdzie.

    Nie chodzi o to, żeby przyszedł odpicowany jak cieć w Boże Ciało, bo i
    takie indywiduła widywałem.
    Ale niechlujny ubiór kandydata raczej działa na jego niekorzyść, ale
    bywają wyjątki, które jednak potwierdzają regułę.
    Przykład z życia wzięty:
    Szwagier mój odebrał telefon od dyrektora oddziału firmy, do której
    aplikował, aby uzgodnić termin rozmowy. Dyrekor zapytał czy mógłby
    przyjść jeszcze tego samego dnia, a najlepiej byłoby, gdyby spotkali się
    w ciągu godziny, bo potem leci gdzieś daleko w delegacje i nie bedzie go
    jeszcze przez tydzień. Szwagier odpowiedział: "No tak, mógłbym przyjść,
    ale jestem niestosownie ubrany, nie zdążę się przygotować, bo właśnie
    remontuję kuchnię."
    -"Ależ nie szkodzi" odpowiedział dyr. I pojechał na tę rozmowę tak jak
    stał, w brudnej pochlapanej koszuli i z farbą we włosach". Zważywszy, że
    była to firma produkująca zaprawy i farby, to mogło akurat podziałać na
    jego korzyść ;). Dostał tę pracę.

    > Gdzie takie coś występuje ?

    Dobrze. A jak taki twór TY być nazwał?
    Np w składzie dwóch, trzech osób.

    > No to mówisz, że niech pali ale w ramach wolnego czasu i po sprawie.
    > Myślisz, że się zwolni, bo nie będzie mógł wychodzić 10 razy dziennie
    > ?
    > Jakie ? Mniej więcej takim samym problemem mogą być rozmowy ze
    > znajomymi, rodziną przez komórkę. I co ? Mamy pisać w CV "mało
    > rozmawiam
    > przez komórkę" ?

    To też problem.
    Ale palenie to trochę inny i poważniejszy problem.

    > O to, że Ty twierdzisz, że to błąd.

    Zależy co tam wypisuje, co zamieszcza...podobnie jak obnażanie się w
    n-k, co może zaszkodzić przy ubieganiu się o pracę.

    > Co do istoty tak.

    Bez komentarza.

    > Wiesz co ... nie chodzi o to, jak uważam, ale rozważając nie mogę
    > powiedzieć, że jest w tym COKOLWIEK złego.

    Ja tego też nigdzie nie napisałem.
    Tyle, że gdyby mnie ktoś zapytał, czy ma zamieścić swoje hobby w CV, to
    bym mu odradził.
    I tyle.

    > W czym problem ? CV jest dla pracodawcy

    Ale zawiera dane osobowe kandydata na pracownika, który ew. staje się
    pracownikiem.
    I nie zawsze takie wykorzystywanie bywa w porządku.

    Jurek M.

  • 84. Data: 2009-03-29 12:40:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqnfhv$ola$2@atlantis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > po co firmy wymagają oprócz CV, załączenia LM?
    > Po co to komu? Żeby 'uprzyjemnić' sobie życie?
    Nie. Z jednej strony zawsze lepiej wiedzieć o drugiej stronie jak najwięcej.
    Z drugiej jest to także początek oceniania na ile kandydat jest podatny na
    wpływy, spolegliwy (czyt. posłuszny), podatny na manipulacje.
    Sporo o tym czytałem.
    BTW - tu takie szkicowe ujęcie, nieco pokrewne tematowi:
    http://42.pl/u/1zZ2
    http://42.pl/u/1Az2

    --
    Jotte

  • 85. Data: 2009-03-29 12:42:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqnfhv$ola$1@atlantis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Bardziej dotkliwą karą byłoby odcięcie od internetu ;)
    Chciałbyś mnie za coś karać, chłopcze?
    Za krótki i za cienki jesteś. :)

    --
    Jotte

  • 86. Data: 2009-03-29 15:19:29
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    wiadomości news:gqnqa2$3q3$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:gqnfhv$ola$1@atlantis.news.neostrada.pl Jurek M

    > Chciałbyś mnie za coś karać, chłopcze?

    Nie ja, tylko towarzysze z góry.
    Zawsze to lepsze niż lasować się w wapnie.

    > Za krótki i za cienki jesteś. :)

    Nie wiesz jaki jestem...i co mógłbym. ;)
    Czasami lepiej nie wiedzieć.

  • 87. Data: 2009-03-29 15:45:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqo3mn$a0k$1@atlantis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Nie ja, tylko towarzysze z góry.
    Nie wiem o kim piszesz, ale i tak mam szczekactwo w dupie. ;)

    > Nie wiesz jaki jestem...i co mógłbym. ;)
    Nic nie mógłbyś.

    > Czasami lepiej nie wiedzieć.
    A jeszcze lepiej myśleć, nie?

    --
    Jotte

  • 88. Data: 2009-03-29 21:12:41
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > pracowników.
    > Między innymi właściwego wykorzystania ich 'potencjału'.
    > Powiedzmy, że szef zna twoje hobby, zainteresowania, które opisałeś w
    > CV. Ok, zostałeś przyjęty do pracy, ale mogę założyć się, że to w żadnym
    > stopniu nie wpłynęło na decyzję.
    > Jeśli kiedykolwiek wykorzysta, to nie po to, żeby razem uprawiać wspólne
    > hobby, ale żeby np wykorzystać cię do negocjacji z przedstawicielem
    > kontrahenta, który jakimś cudownym trafem ma podobne zainteresowania i
    > łatwiej będzie wam znaleźć nić porozumienia. Nic poza tym.

    Nie zgodzę się. Kiedyś był opisywany w Gazecie Praca, że zarząd pewnej
    prywatnej, dużej firmy szukał dyrektora niższego szczebla - i spośród
    chyba trzech podobnych kandydatów (już na końcowym etapie rekrutacji)
    wybrał tego, który - podobnie jak prezes - lubił loty na lotniach (czy
    coś takiego).

    Przy czym zaznaczam - kandydaci byli bardzo podobni do siebie merytorycznie.

    No i dotyczy to stanowisk raczej wysokiego szczebla. Ale jednak.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 89. Data: 2009-03-30 06:03:55
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości

> [...]
    > merytorycznie.
    > No i dotyczy to stanowisk raczej wysokiego szczebla. Ale jednak.

    W 'Gazecie Praca' bajki piszą. ;)

    Wyjątek, który potwierdza regułę. W każdym razie hobby nie jest
    powszechne i widać ciężko było mu odnaleźć bratnią duszę. :)

  • 90. Data: 2009-03-30 06:07:38
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    wiadomości

    > Nie wiem o kim piszesz, ale i tak mam szczekactwo w dupie. ;)

    Masz dyskomfort, i pewnie boli?... :)

    > Nic nie mógłbyś.

    Ok. Nie będę się spierał.

    > A jeszcze lepiej myśleć, nie?