PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się nie dać zwolnić

  • 311. Data: 2009-03-10 08:38:52
    Temat: Re: Jak się nie dać zwolnić
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Noe Bat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gp53kf$d79$4@achot.icm.edu.pl...

    >Mechanizm jest taki, że ktoś oferuje mi możliwość łagodzenia skutków nagłych
    >zdarzeń w zamian za >określoną zapłatę i ja tę ofertę przyjmuję lub nie.

    A zastanawiałeś się, dlaczego opłata za ów 'produkt' jest przeważnie dużo niższa
    niż koszty naprawy szkody, od której się ubezpieczasz (np. operacja, stłuczka,
    zalanie mieszkania) ?
    Czy towarzystwo ubezpieczeniowe to taki Dobry Wujek? Chyba nie.
    Na czym polega jego zarobek? Bo sam stwierdziłeś powyżej, że firma
    ubezpieczeniowa robi to dla zysku. Skąd się bierze ten zysk, skoro musi pokryć
    szkody swoich klientów i jeszcze na tym zarobić.
    Czary mary? Cuda się przecież nie zdarzają. ;)

    Jurek M.

  • 312. Data: 2009-03-10 11:17:56
    Od: mihau <m...@g...com>

    On 10 Mar, 09:38, "Jurek M" <m...@1...pl> wrote:

    > A zastanawiałeś się, dlaczego opłata za ów 'produkt' jest przeważnie dużo niższa
    > niż koszty naprawy szkody, od której się ubezpieczasz (np. operacja, stłuczka,
    > zalanie mieszkania) ?

    Są tego dwa powody:
    1. Ludzie wolą zapłacić trochę, żeby w razie katastrofy nie stracić
    dużo.
    2. Firma ubezpieczeniowa dobrze kalkuluje prawdopodobieństwo.

    Wmawianie, że komercyjne ubezpieczenia to jakaś forma solidarności
    społecznej, to nieporozumienie.

    --
    mihau

  • 313. Data: 2009-03-10 14:22:32
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl>

    > A zastanawiałeś się, dlaczego opłata za ów 'produkt' jest przeważnie dużo niższa
    > niż koszty naprawy szkody, od której się ubezpieczasz (np. operacja, stłuczka,
    > zalanie mieszkania) ?

    A jest ?

> [...]
    > szkody swoich klientów i jeszcze na tym zarobić.
    > Czary mary? Cuda się przecież nie zdarzają. ;)

    Od tych, którym bardziej zależy na spokoju. Bez związku z solidarnością społeczną.

  • 314. Data: 2009-03-10 14:48:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gp53jf$d79$1@achot.icm.edu.pl Noe Bat <n...@o...pl>
    pisze:

    > No i teraz masz pracownika co nie ma kasy, więc nie płaci np czynszu.
    > Oszust ? Zwykłe opóźnienie płatności !!! Zdarza się.
    No piszę ci przecież, że to jest _ciężkie_ naruszenie obowiązków pracodawcy,
    a nie żadne tam zwykłe opóźnienie wypłaty.
    Jest w tej sprawie orzecznictwo SN, poczytaj sobie.
    Co więcej jeśli np. pracownik ma kredyt i z powodu niesolidności pracodawcy
    nie zapłaci raty jednej, drugiej, dziesiątej w terminie to bank mu naliczy
    odsetki, a w poważniejszych przypadkach obniży mu się wiarygodność
    kredytowa.
    O ile groszowe ustawowe odsetki za opóźnienie wypłaty można od pracodawcy
    wyegzekwować, to jak wycenić roszczenie za to drugie?

    --
    Jotte

  • 315. Data: 2009-03-10 14:50:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gp53jv$d79$2@achot.icm.edu.pl Noe Bat <n...@o...pl>
    pisze:

    > Pytam czy alkohol szkodzi
    A skąd! Bajki.
    Wal spokojnie 0,75 dziennie + kilka piw.
    Samo zdrowie.

    --
    Jotte

  • 316. Data: 2009-03-10 14:56:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gp5t3d$h23$1@achot.icm.edu.pl Noe Bat <n...@o...pl>
    pisze:

    > Od tych, którym bardziej zależy na spokoju. Bez związku z solidarnością
    > społeczną.
    Bo tobie (i chyba nie tylko) termin "solidarność społeczna" kojarzy jakoś
    tak wyłącznie globalnie.
    To błąd.
    A jest to naprawdę proste. Pewna grupa, o dowolnej co do zasady działania
    mechanizmu, liczebności, _solidarnie_ zrzuca się do wspólnej puli, z której
    czerpią w razie potrzeby oni o raz organizator tego procederu (on akurat -
    zawsze).
    Ot i wszystko, wystarczy odrobina pomyślunku.

    --
    Jotte

  • 317. Data: 2009-03-10 15:19:31
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Wprawdzie nigdzie nie napisałem, że tak uważam, ale rozumiem dążność do
    > samowystarczalności w dyskusji. :)

    myślę, że mgliste pojęcie o Twoim stanowisku nt. spraw pracowniczych mam :)

    mundurówka

    e.

  • 318. Data: 2009-03-10 15:33:57
    Od: Jotte <n...@m...pl>

    W wiadomości news:gp6008$o30$1@atlantis.news.neostrada.pl entroper
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> pisze:

    > myślę, że mgliste pojęcie o Twoim stanowisku nt. spraw pracowniczych mam
    > :)
    Czy ja wiem... ?

    > mundurówka
    Aha.
    Zakładam, że to czego jakoś nie widzisz faktycznie zachodzi.
    Myślę, że wytłumaczenie jest dość proste. Do faktycznej służby, takiej
    czynnej, to cherlaczki testów sprawnościowych i badań nie przejdą. A do
    służby biurowo-pomocniczej (np. administracja) to chyba jednak idą.

    --
    Jotte

  • 319. Data: 2009-03-10 16:56:07
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    >Są tego dwa powody:
    >1. Ludzie wolą zapłacić trochę, żeby w razie katastrofy nie stracić
    >dużo.
    >2. Firma ubezpieczeniowa dobrze kalkuluje prawdopodobieństwo.

    No właśnie... opiera sie na założeniach statystycznych, że większości
    ubezpieczonych nie poniesie szkody, a zgodnie z umową składkę będą płacili.

    >Wmawianie, że komercyjne ubezpieczenia to jakaś forma solidarności
    >społecznej, to nieporozumienie.

    Może w przypadku komercyjnych ubezpieczeń nie społecznie, ale solidarnie!
    Bo wszyscy inni składkowicze SOLIDARNIE łożą na szkodę jednego z nich.
    Choć każdy z nich z osobna może sobie nawet z tego nie zdawać sprawy i mieć
    głęboko w d... pozostałych.
    Ale tak to funkcjonuje, np. w odróżnieniu od systemu tzw. piramidy.

    Jurek M.

  • 320. Data: 2009-03-10 17:07:45
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Mar 10, 5:56 pm, "Jurek M" <m...@1...pl> wrote:

> [...]
    > Choć każdy z nich z osobna może sobie nawet z tego nie zdawać sprawy i mieć

    No właśnie o to mi chodzi. Jeśli ubezpieczam dom od pożaru, to płacę
    składkę tylko po to, żebym dostał określoną umową kwotę, jeśli dom mi
    spłonie. I nie obchodzi mnie w ogóle co się dzieje z tą składką gdy u
    mnie pożaru nie ma. Czy płoną całe miasta i inni pogorzelcy dostają te
    pieniądze, czy panuje spokój i cisza, a moja składka staje się częścią
    wydatku pana prezesa na nowy jacht. Czy to jest solidarność?

    --
    mihau