PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się nie dać zwolnić

  • 231. Data: 2009-03-06 15:54:01
    Temat: Re: Jak się nie dać zwolnić
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:goqi9s$t0r$15@achot.icm.edu.pl Noe Bat <n...@o...pl>
    pisze:

    > Ubezpieczenia akurat nie mają nic wspólnego z solidaryzmem. To kwestia
    > zwykłego poczucia bezpieczeństwa.
    Każde ubezpieczenie działa na zasadzie solidaryzmu ubezpieczonych, choć mogą
    się one różnić wieloma cechami (dobrowolność-przymusowość, zakres, warunki).

    Allllle, o ssssoo chodzi???

    --
    Jotte

  • 232. Data: 2009-03-06 15:59:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gorcvu$2hq$1@nemesis.news.neostrada.pl iso
    <n...@i...pl> pisze:

    > Więc w sądzie dokończysz to łajanie i obśmiewanie.
    Deklarowałeś EOT, cieniasie.
    Ale wiedziałem, że nie dotrzymasz.
    No to jazda do tego sądu.

    > Mam nadzieję, że cie stać, bedziesz mógł wesprzeć tych wszystkich
    > potrzebujących
    > o których tak gorliwie walczysz, bo ja kasy dla siebie nie potrzebuje.
    Pewnie. W psychuszce wikt i opierunek zapewniają przecież.
    Ale żeby dostęp do netu dla pacjentów...?
    Świat się kończy,,,

    --
    Jotte

  • 233. Data: 2009-03-06 16:08:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gopmg5$k5r$1@nemesis.news.neostrada.pl entroper
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> pisze:

    > Myślę, że o tym, co jest lepsze, zadecyduje przedsiębiorca. I bardzo
    > możliwe, że lepsze będzie zwinięcie interesu.
    Różne scenariusze są możliwe. Równie mozliwe jest, że się ugnie.
    Mało to przykładów?

    > Załoga, zwolniona w 100%,
    Razem z "przedsiębiorcą".

    --
    Jotte

  • 234. Data: 2009-03-06 16:26:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:goqnv8$nc$6@nemesis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Jedyna właściwa droga, to upraszczanie prawa.
    > Z tym, że roszczenia określonych grup (politycy, zz, rolnicy ...) nigdy
    > na to nie pozwolą.
    Skoro tak, to rozwiązanie jest najgorsze, bo nierealne. Nazywa się to
    utopią.
    Pewien semicki naród wymyślił prawo składające się z ledwie 10 krótkich
    artykułów.
    I co? Wystarczyło?

    > Poczytaj to:
    > http://infosystem.blog.onet.pl/2,ID364219391,index.h
    tml
    Interesujące podejście, choć IMO nieco tendencyjne momentami.

    > Rekruter, pracownik działu personalnego w firmie przeważnie ma tak
    > sprany mózg (szczególnie jeśli to kobieta), że nie
    > pogadasz
    Domyślam się. Nie pojmuję jednak jak ktoś może dać sobie takie coś zrobić.

    > BTW., kobiety są szczególnie podatne na
    > manipulacje...
    Ciekawe dlaczego?

    > Czasami lepiej nie wiedzieć, co małżonek robił na delegacji, jak
    > wyglądały "szkolenia". ;)
    Czy da się nie wiedzieć?
    Fakt, że okazja czyni złodzieja, ale w dłuższej perspektywie okazja zawsze
    się znajdzie.

    --
    Jotte

  • 235. Data: 2009-03-06 16:41:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:goqpfb$rar$1@atlantis.news.neostrada.pl Jackare
    <...@s...uk.de.pl> pisze:

> [...]
    > latach pracy, pokrywanie pełnego kosztu wypoczynku raz na 3 lata po 8
    > latach pracy, określony pakiet akcji firmy co kilka lat pracy, możliwość
    > przystąpienia do spółki, itd itp)
    > Do organizacji w których występują elementy kultury korporacyjnej
    > najprościej porównać, wojsko, policję, duchowieństwo, instytucje
    > publiczne i wiele dużych firm które cenia i promują swój wizerunek i
    > markę jako wartość samą w sobie.
    > Raczej nie znajdzie się tego typu uregulowań w warsztacie
    > rzemieślniczym, 15 osobowej firmie produkującej okna czy sklepie
    Złamię nieco zasady usenetu i odpowiadając pozostawię całość twego postu.
    Mam wrażenie, że opisałeś mechanizmy jakiejś sekty.
    Z "kulturą" nie ma to nic wspólnego.
    Wojsko i policja to służba, funkcjonariuszy nie obowiązuje KP, lecz inne
    uregulowania prawne.
    To samo w przypadku duchowieństwa (nb. - o jakim duchowieństwie mowa, tym
    jedynym słusznym?).
    Instytucje publiczne także mają dotyczące ich zapisy prawne, modyfikujące
    standardowy stosunek pracy.
    Ale zwykły pracodawca, choćby i uważał się za korporację?
    On ma się stosować do prawa pracy.
    Jakież to przepisy prawa zezwalają na formalny zakaz krytyki członków
    zarządu czy innych dupków??
    Jakie prawo zezwala na ingerencję w to, co pracownik robi gdy jest osoba
    prywatną??
    Przecież to jakieś szaleństwo jest.

    --
    Jotte

  • 236. Data: 2009-03-06 16:58:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:goqj3a$ttk$1@achot.icm.edu.pl Noe Bat <n...@o...pl>
    pisze:

    > Jesteś wielki
    Zawszem sądził, żem nikczemnego wzrostu.

    --
    Jotte

  • 237. Data: 2009-03-06 17:56:24
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Noe Bat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To przecież nikt nie każe Ci w takich pracować !!! Zazdrościsz, że może
    komuś się
    > chce czy o co chodzi ???

    Nie, raczej napawa mnie niesmakiem, że ktoś może być takim chujem (to
    również do Ciebie, gdybyś się nie domyślił), żeby uważać, że ktoś będzie
    _chciał_ pracować za takie pieniądze, które nie starczą mu nawet na godziwe
    zdechnięcie.
    BTW, pociesz się, jesteś w doborowym towarzystwie, m.in. bardzo znanego
    ekonomisty realizującego kiedyś wielkie reformy w Polsce.

    e.

  • 238. Data: 2009-03-06 18:00:58
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl>

    > Proponuję również znieść ograniczenia co do czasu pracy i wieku zatrudnionych.
    > ;)

    >Jestem za. Chyba rodzice wiedzą do której pracować i czy ich dziecko ma
    >pracować/pomagać czy nie.

    Dzieci to mają się uczyć, a nie pracować.

  • 239. Data: 2009-03-06 18:10:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:goroht$as1$1@atlantis.news.neostrada.pl entroper

    > Kwestia kalkulacji. Jeśli zyski bez zwolnień też są godziwe, wtedy jakieś
    > czasowe ugięcie wchodzi w grę. Ale i tak uważam, że przedsiębiorca dojdzie
    > do potrzebnego mu zatrudnienia w taki czy inny sposób.
    To możliwe. Ważne, aby koszty tego dochodzenia były rozłożone w sposób
    akceptowalny dla obu stron.

    > No, i to jest właśnie ta sprawiedliwość, którą miałem na myśli :) Bo
    > widzisz, mi nie przeszkadzają firmy, które w sumie dają ludziom zarobić,
    > ale chcą sobie kształtować zatrudnienie tak jak im wygodnie. Niektórym
    > natomiast przeszkadzają.
    Nie niektórym, tylko konkretnym. Tym, którzy są wywalani na bruk, albo im to
    grozi. Oraz tym, którym wystarcza rozumu na tyle, że jak im teraz nie grozi,
    to w przyszłości grozić może.

    Zobacz jak rozwiązano kwestię zasadniczą dla życia człowieka - mam tu na
    myśli dach nad głową. Prawo bardzo ogranicza mozliwość pozbawienia obywatela
    lokalu mieszkalnego. Nawet nie płacącemu lokatorowi z ogromnymi
    zaległościami aby go usunąć trzeba zapewnić lokal zastępczy (socjalny). Bo
    prawo do dachu nad głową w kraju w centrum Europy to prawo fundamentalne.
    A prawo do pracy to nie?

    --
    Jotte

  • 240. Data: 2009-03-06 18:10:55