PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk - kobieta

  • 21. Data: 2004-09-10 08:34:20
    Temat: Re: Informatyk - kobieta
    Od: "Tomasz Sapalski" <t...@w...pl>

    witam,
    jeszcze jedna rada ode mnie. Od razu mierz wysoko. Nie musisz iść do firmy,
    która robi np. w C++, bo akurat to znasz. Idź do tej, która jest w czołówce
    technologicznej, choćby nawet na 1/100 etatu i za darmo. Zobaczysz, że w
    kilka miesięcy nauczysz się o wiele więcej niż myślałaś i nie będziesz już
    chciała wracać do starych rzeczy (które niby dobrze umiesz). A jak
    nabierzesz praktyki, to dalej już samo się rozkręci. I wtedy będziesz pisać
    posty jak pomóc studentowi informatyki, który zna tylko podstawy i to nie
    tego co trzeba ;-)

    Głowa do góry i powodzenia,
    saper

  • 22. Data: 2004-09-10 08:35:31
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

    "jaspis2 " <j...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Poza tym mam do Ciebie pytanie: czy Ty jak poszedles do pierwszej
    > pracy zwiazanej z inform wszystko wiedziales, miales ogromna wiedze i
    > doswiadczenie, zabierales sie za rzeczy ktorych nigdy wczesniej nie miales
    > okazji robic?
    Ty kompletnie nie rozumiesz o czym ja piszę. Przeczytaj jeszcze raz, może
    zrozumiesz.
    Jak nie daj znać.

    > Oczywiscie Ty stwierdziles, ze kobiety sie do tego nie nadaja bo czemu
    > by nie...
    Nie mówię o płci, ale o braku pasji i przypadkowości wyboru tej branży.
    Płeć tu nie ma żadnego znaczenia.

    Dobra napiszę Ci coś. Ja zacząłem pisać w wieku 14 lat, mniej więcej w wieku
    17 lat napisałem pierwszą poważną aplikację za pieniądze... Gdzieś po drodze
    pojawił się linux... Informatyka pasjonowała mnie, wiedze pożerałem/pożeram
    garściami. Dziś mam 27 lat i 10 lat doświadczenia. Mam teraz siostrzeńca, on
    teraz ma 14 lat i od dwóch lat programuje. Zaczęło się niewinnie, od małego
    siedział mi na kolanach i z niewiadomych przyczyn śmiał się do literek na
    ekranie - kod C++). Kiedyś prowadziłem korki z Pascala (taki wykład Pascal w
    10 godzin), on siedział wtedy z nami i namiętnie słuchał to co mówię i
    patrzył na ekran. Następnego dnia, kiedy wróciłem na ekranie był program
    wyliczający pojemność sześcianu. Niby banał, ale kto go napisał? Wszedł
    Marcin i zapytał się co jest nie tak, że nie "rusza". Brakowało jednego
    średnika. Wtedy postanowiłem, że skoro go programowanie interesuje, to
    dlaczego mu nie pomóc (ma o tyle lepiej ode mnie, że informacje ma na tacy
    nie musi szukać). Miał wtedy 12 lat, kilka miesięcy później biegle
    programował w Pascalu używając wskaźników. Dziś pomaga mi pisać aplikacje
    bazodanowe w C++ dla linuxa, ma uprawnienia roota na większości serwerów na
    których ja mam (jakoś śpię spokojnie), eksperymentuje z PHP (którego ja
    praktycznie nie znam) i uczy się Perla. On ma szansę na sukces. Ty nie.
    Pojęłaś? Nie marnuj czasu.

    Tomasz 'motto' Motyliński [JID: m...@j...wp.pl GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623
    http://www.mandrake.pl http://www.mandrake.int.pl

  • 23. Data: 2004-09-10 08:39:03
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <chrfbs$jes$1@nemesis.news.tpi.pl> "Piotr Chmielewski"
    <k...@t...pl> writes:
    >From: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>
    >Subject: Re: Informatyk - kobieta
    >Date: Fri, 10 Sep 2004 07:47:33 +0200

    >Z drugiej strony, ostatnio w wielu ogloszenoach z branzy szukaja
    >raczej omnibusow, "szpecow" ze wszystkich dziedzin. Trudno

    To jest chore ... Tez studiuje ogloszenia.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 24. Data: 2004-09-10 08:42:00
    Od: "BiLe" <b...@p...usun-to.onet.pl>

> [...]
    pisać
    > posty jak pomóc studentowi informatyki, który zna tylko podstawy i to nie

    100% racji.
    A w wypadku jaspis2, najlepiej iść jeszcze na praktyki (li też do pracy)
    do firm(y), w których promuje kobiety na stanowiska SE/SSE :)
    A są takie :)

    Leszek

  • 25. Data: 2004-09-10 08:44:10
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <chrjds$4nl$1@nemesis.news.tpi.pl> "Tomasz Sapalski"
    <t...@w...pl> writes:
    >From: "Tomasz Sapalski" <t...@w...pl>
    >Subject: Re: Informatyk - kobieta
    >Date: Fri, 10 Sep 2004 08:56:52 +0200

    >Akurat jestem programistą, więc z tej perspektywy piszę. Pewnie admini
    >mogliby się wyrazić na temat przydatności "linuxa w wersji użytkownika", czy
    >Novella. Wg mnie to też zaledwie początek początku. Szczególnie w czasach,
    >gdy w centrach handlowych większych miast instaluje się bezprzewodowe sieci
    >z dostępem do internetu. No na Novellu to to nie stoi.

    Jak juz wdalismy sie w szczegoly to z merytorycznego punktu widzenia nie ma
    "sieci na Novellu". Firma Novell sprzedaje produkt NetWare, ktory jest
    serwerem pewnych uslug sieciowych ale siec moze istniec rownie dobrze i bez
    tego produktu.

  • 26. Data: 2004-09-10 08:48:02
    Od: "ZPDS" <b...@n...zpds.com.pl>

    Użytkownik "jaspis2 " <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > boli... Oczywiscie Ty stwierdziles, ze kobiety sie do tego nie nadaja bo
    czemu
    > by nie...

    Duze koncerny majace w Polsce osrodki programistyczne bardzo poszukuja
    kobiet - informatykow. Oczywiscie licza sie kwalifikacje, ale gdy te sa,
    plec dziala w tym przypadku na plus. Zbadano (m.in. de Marco, "Czynnik
    ludzki"), ze dolaczenie do zmaskulinizowanego zespolu programistycznego
    kobiety wplywa dodatnio na jego calosciowa wydajnosc (to samo dotyczy
    dolaczenia jakiejkolwiek jednostki "nietypowej" w porownaniu do
    przecietnosci, np. osoby niepelnosprawnej). W dwoch znanych mi (a mowie
    tylko o rynku wroclawskim) firmach z tej branzy szefami zarzadzajacymi
    kilkoma lub wiecej zespolami programistow sa kobiety.

    Jesli chodzi o spor o slowo "informatyk" - znani mi informatycy nie uwazaja
    np. adminow za informatykow i mowia, ze tego moze sie nauczyc licealista.
    Informatykiem jest dla nich ktos, kto programuje, zna projektowanie i
    architekture programowania, zna sie na algorytmice itd.

    Moje rady:
    - podania o praktyki - wylacznie duze, miedzynarodowe firmy
    - certyfikaty przede wszystkim, jak ktos to juz powiedzial - studia sie
    licza, ale pracodawcy wiedza, ze uczy sie na nich jezykow juz nie uzywanych.
    - adminem lub serwisantem nie oplaca sie zostawac. Duza konkurencja i nie
    najlepsze zarobki. "Ucertyfikowani" programisci z doswiadczeniem w
    miedzynarodowych firmach zarabiaja w tych firmach kilka tys. zl (netto) i na
    niektorych rynkach firmy juz o nich zaczynaja konkurowac, a nie na odwrot.
    Jesli ktos chce zajmowac sie informatyka nie z pasji od dziecka, ale z
    "wyrachowania", to jest to jedyna rozsadna sciezka kariery, o ile wystarczy
    talentu i pracowitosci.

    C. Oleszkiewicz

  • 27. Data: 2004-09-10 09:00:30
    Od: "BiLe" <b...@p...usun-to.onet.pl>

    > Dobra napiszę Ci coś. Ja zacząłem pisać w wieku 14 lat, mniej więcej w
    wieku
    [...]
> [...]
    na
    > których ja mam (jakoś śpię spokojnie), eksperymentuje z PHP (którego ja

    No to wypada pogratulować.

    >On ma szansę na sukces. Ty nie.
    > Pojęłaś? Nie marnuj czasu.

    Polemizowałbym
    Jako programista/admin być może tak.
    Nie każdy jednak może/musi być programistą/adminem
    Co ma znajomość PHP/perla do wiedzy z dziedziny procesów (nie tych
    linuxowych/unixowych/windowsowych), CMM, szeroko pojętej inżynierii
    oprogramowania, inżynierii wymagań, skalowalności aplikacji, wiedzy na temat
    przeprowadzania wdrożeń itd, itp ?

    Przykład: informatyzacja jednej z niemałych fabryk, migracja starych danych
    do nowych struktur pewnego znanego wszystkim systemu itd. Na czele całego
    wdrożenia stała osoba która w życiu nie napisała ani jednej linijki kodu.
    Firma chciała oszczędzić więc wybrała ludzi od siebie. Cały proces zakończył
    się sukcesem.
    Wg Twoich kryteriów "nie miała ona szansy na sukces", więc "powinna sobie
    dać spokój".

    Uwierz mi, w wielu firmach wychodzi się z założenia że programować można
    każego nauczyć (żeby nie powiedzieć dostadniej z stosowaniem teori o
    szympansach...). I nie ma to znaczenia że ktoś zaczynał od ZX
    Spectrum/Timexa tudzież innych 8bitowców i jest to całe jego życie.

    Leszek

  • 28. Data: 2004-09-10 09:03:43
    Od: "BiLe" <b...@p...usun-to.onet.pl>

> [...]
    > tylko o rynku wroclawskim) firmach z tej branzy szefami zarzadzajacymi
    > kilkoma lub wiecej zespolami programistow sa kobiety.

    To ja dorzucę jesze jedną Krakowską :) Zapewne konkurencja jednej z tych
    wrocławskich (ta sama branża) :)

    Leszek

  • 29. Data: 2004-09-10 09:03:57
    Od: "Uncle" <wojtek34(anty_sp_am)2@alexandria.cc>

    > Pojęłaś? Nie marnuj czasu.
    > Pozdrawiam

    napisz jeszcze coc ;)
    fajnie sie czyta Twoje opowiadania :) hehe
    moze zyciorys ?

  • 30. Data: 2004-09-10 09:10:06
    Od: "KH" <k...@w...pl>

    > Ja za użycie słowa "Novell" jako określenia
    > systemu powtarzałem egzamin z NW.

    Na egzaminie uzyles tego okreslenia?!? A nabijasz sie z kogos, kto zamierza
    dopiero sie za to wziac i mowi "nie tak"?!?

    pozdrowienia
    Kaska