PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ilu z was bedzie szukalo zatrudnienia w EU ?

  • 11. Data: 2003-06-18 05:54:00
    Temat: Re: Ilu z was bedzie szukalo zatrudnienia w EU ?
    Od: "Shane McGowan" <m...@h...com>

    "JetSetWilly" <j...@o...pl> wrote in message
    news:03061719395025@polnews.pl...
    (...)
    > Wystarczy wejść na stronę
    > www.dice.com i jest obecnych prawie 27000 ofert pracy dla ludzi z branży
    IT.
    > Inna sprawa, że rok temu ta liczba była dwukrotnie większa;).

    Gwoli scislosci: podana przez ciebie liczba 27000 ofert pracy nie jest
    liczba rzeczywistych ofert, tylko ofert zamieszczonych przez agencje
    rekrutacyjne, ktore w takich serwerach publikuja zupelnie fikcyjne oferty. W
    zaden sposob nie mozna tego odniesc do rzeczywistosci.
    Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze mimo wszystko wyglada to lepiej niz w
    Polsce.

    Pozdrawiam,

    --
    Shane

  • 12. Data: 2003-06-18 08:16:19
    Od: "Lech Migdal" <x...@o...pl>

    > To uważasz, że Polacy -Informatycy pracujący w Niemczech to Cygani;)? Oj
    > brzydko Panie, brzydko. Ja jestem przeciwnego zdania. To są dość zaradni i
    > mądrzy ludzie a choćby z tego powodu, że wytrzymują w takim specyficznym
    kraju
    > jakim są Niemcy;). Poziom ich wiedzy i kwalifikacji też jest całkiem
    niczego
    > sobie. Zresztą można się o tym przekonać 'kręcąc' się po ich portaliku na
    > stronie www.polonia-it.org.

    Nigdy nie porownywalem Polakow pracujacych w DDR do cyganow. Chce tylko
    pokazac
    na przykladzie z naszego podworka, ze ludzie wola zatrudniac swoich.

    A ze wytrzymuja to nei do konca, bo powoli wracaja do kraju (z powodu
    zwolnien).

    pozdro
    L.

  • 13. Data: 2003-06-18 12:30:50
    Od: "JetSetWilly" <j...@o...pl>

> [...]
    >zaden sposob nie mozna tego odniesc do rzeczywistosci.
    >Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze mimo wszystko wyglada to lepiej niz w
    Hmm...Na pewno bardziej wiarygodnym źródłem danych na temat ofert pracy są
    ogłoszenia 'gazetowe';) no i pośredniaki (gdy jest się na miejscu). No i
    lepiej bezpośrednio kierować się do pracodawcy jeśli takowy szuka pracowników.
    Jednak dla człeka, który nie mieszka za wielką wodą jedynym źródłem danych na
    temat ofert pracy pozostaje internet. No i cóż...Muszę przyznać, że dzięki tej
    stronce dice..kumpel parę lat temu znalazł robotę w New York City...W takim
    razie pozwolę się Ciebie zapytać jakie Twoim zdaniem portaliki
    zawierają 'rzeczywiste' ogłoszenia? Po prostu chętnie bym się dowiedział:).

    Pozdrawiam,
    JetSetWilly
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 14. Data: 2003-06-18 12:54:05
    Od: "Shane McGowan" <m...@h...com>

> [...]
    > razie pozwolę się Ciebie zapytać jakie Twoim zdaniem portaliki
    > zawierają 'rzeczywiste' ogłoszenia? Po prostu chętnie bym się

    Mysle, ze po prostu nalezy w owych ogloszeniach przygladac sie, czy jest to
    oferta od pracodawcy, czy tez od agencji. W przypadku ogloszen "London,
    VB+SQL+ASP, 40k + bonuses'" na 99% jest to lewe ogloszenie z agencji,
    zamieszczone po to, zeby zebrac od ludzi cv.
    Kiedys dzialal dobry portal www.irishjobs.ie, gdzie mozna bylo odfiltrowac
    oferty (agencje/pracodawcy), ale co sie teraz z tym dzieje - nie mam
    pojecia.
    Inna sprawa, ze swoje cv rozsylac warto tak czy inaczej, po paru miesiacach
    moze sie odezwa.

    Pozdrawiam,

    --
    Shane