PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile dostaje grafik www?

  • 11. Data: 2005-05-13 16:48:22
    Temat: Re: Ile dostaje grafik www?
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    Artur R. Czechowski napisał(a):

    > You know, za 1000PLN też kupisz samochód :)

    Właśnie o tym mówię! :-D
    Wwa

  • 12. Data: 2005-05-13 17:45:42
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    biela <e...@w...biela.prv.pl> napisał(a):

    > czyli co tak 200-300zl za layout tak?
    powiem ci tak, ja jestem w stanie zaplacic 1000,00
    tylko, ze to bedzie cos wiecej niz tylko layout.
    zlecenie dostaje kumpel, ktorego mam do dyspozycji 24 na dobe
    z przerwa na sen, a jak potrzebuje cos drobnego to robi to za darmo.
    ujmujac to jeszcze inaczej - mniej papierow do rozliczenia.

    pozdrawiam
    mhl999

  • 13. Data: 2005-05-13 20:17:45
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "biela" <e...@w...biela.prv.pl> napisał w wiadomości

    >tak bylo 10 lat temu ;))
    >
    >czyli co tak 200-300zl za layout tak?

    Wyjasnie lopatologicznie. Na wycene dziel o charakterze w pelni lub
    czesciowo tworczym sklada sie bardzo wiele czynnikow, do ktorych naleza
    m.in:
    - renoma, prestiz, opinia i wiarygodnosc wykonawcy (portfolio, referencje)
    - wymagania klienta odnosnie dziela, jego pracochlonnosc i to, na ile dzielo
    wymaga zdobywanych latami specjalistycznych umiejetnosci
    - mozliwosci finansowe klienta skonfrontowane z tym, jak bardzo tworca
    potrzebuje kasy lub chce miec takiego klienta w portfolio
    - umiejetnosci negocjacyjne wykonawcy, to, jak wygodnie bedzie sie klientowi
    z nim pracowalo przy poprawkach
    - konkurencja, do ktorej klient ma dostep i oferowane przez nia warunki
    - sympatia miedzy klientem a wykonawca

    ... dlatego kazda sytuacja jest tak jednostkowa, ze nie da sie podac
    uniwersalnego cennika. Sa projekty za 100 zl i sa za kilkadziesiat tysiecy.
    Osoba z zewnatrz nie jest w stanie ocenic sytuacji. Umiejetnosc wlasnej
    oceny sytuacji nabywa sie w miare doswiadczenia i obserwowanie takiej wyceny
    swoich i cudzych transakcji, przez co jest sie w stanie intuicyjnie wyliczac
    ten wzor. Jesli nie umiesz tego wyliczyc, to jestes malo doswiadczony, zatem
    powinienes wziac za to malo :)

    I.

  • 14. Data: 2005-05-14 08:00:59
    Od: "nsp" <a...@o...pl>

    > czyli co tak 200-300zl za layout tak?

    To w końcu na co chcesz cene ? Za layout czy grafike ? :)

    Jeśli chcesz dobrą grafe to juz trzeba liczyc od 700 pln,
    Za byle grafe to 99.79, 150, 167.45,
    Za byle średnią: 200, 229.99, 345.67,
    Za średnią: 345.68
    itd
    Oczywiście, waluta pln'y

    :)

    Pozdrawiam
    A.N.

  • 15. Data: 2005-05-14 08:24:23
    Od: "nsp" <a...@o...pl>

    > To w końcu na co chcesz cene ? Za layout czy grafike ? :)
    >
    > Jeśli chcesz dobrą grafe to juz trzeba liczyc od 700 pln,
> [...]

    Albo inaczej, wymyśliłem taki przelicznik:
    Dla początkujących

    (Ile bys chciał zarabiac miesięcznie) x 1/(Twoje umiejętnosci, znajomosc w
    danym temacie,oceń sie w skali od powiedzmy 1 do 4 gdzie jeden to
    ewidentny max) / (ilosc dni w miesiącu)
    I masz juz wzór na stawke za dzień Twojej pracy, potem to pomnóz jeszcze
    przez ilosc dni, ile zajmie ci dany projekt, i juz masz

    Dla przykładu, wykonanie projektu grafy w miesiącu Maj:
    Ile bys chciał realnie zarabiac na mies. = 5000 pln
    Umiejętnosci 1-4 (gdzie 1 to max) = 2
    Ilosc dni w miesiącu = 31
    Ilosc dni na projekt= 3

    (5000 x 1/2) / 31 x 3 = 241.94 pln
    Hmm, zamiast tego ułamka moze lepiej zastosować pierwiastek... Hmm :) Ale
    nic przynajmniej mamy podstawe, póxniej to juz w zaleznosci od zamoznosci
    klienta, albo zwięszamy albo nie zmniejszamy ;).
    Ale podstawa jest

    Jeśli ktoś ma lepszy pomysł to poprosze o poprawki

    Pozdrawiam :)
    A.N.

  • 16. Data: 2005-05-14 14:23:30
    Od: ffreak <f...@p...pl>

    Witam,

    Nie jest tak jak pisze Kira, że nie ma jakiegoś przedziału cenowego.. to
    się owszem zgadza, ale pod warunkiem, że osobiście spotykasz się z
    klientem i to z nim negocjujesz (jednak wtedy radzę wysokie koszty grafiki
    upchać pod czymś co dla zwykłego zjadacza chleba brzmi powazniej). W Twoim
    przypadku to zdaje się nie wchodzi w grę, bo nie sądzę, by osoba, która
    nie wie ile chce dostawać za swoją pracę miała na tyle umiejętności,
    doświadczenia, siły przebicia i kontaktów, żeby samej znajdywać sobie
    klientów częściej niż raz na miesiąc, dwa..

    Zaznaczę jeszcze, że sam nie jestem grafikiem i w sumie nie siedzę w tym
    jakoś bardzo głęboko, ale jakieś doświadczenie mam i oto jak to widzę..
    Bardzo sensowną grafę można dostać już za 400-500zł, średnia wysoka półka,
    to pieniądze rzędu 800-1200zł, a jeśli bierzesz od tych z wyższej półki
    (freelance), to jest to ok 2000zł. Mówię tu o samym psd'ku, bo zdaje się o
    to pytałeś. Oczywiście mówię tu o szanujących siebie i swoją pracę
    grafikach, a pisząc "całkiem sensowną" mam na myśli poziom wyraźnie wyższy
    od zdecydowanej większosći tego co się w pl ukazuje. Natomiast jeśli
    dopiero zaczynasz w tej branży i w Twoim folio nie leży chociaż ze 20
    sensownych projektów, to nie licz na nic więcej jak 200-300zł. Inaczej
    jest też jeśli na stałe z kimś współpracujesz - wtedy bierze się mniej.

    Ja szacując koszty zwykle robię to na zasadzie stawka_godzinowa *
    szacowany_czas_potrzebny_na_wykonanie. Stawke godzinową ustalasz taką,
    żeby CHCIAŁO CI SIĘ ZA TO ROBIĆ, powinna Cię ona jakoś motywować (to
    naprawde bardzo ważne!). Czas potrzebny na wykonanie projektu musisz jakoś
    oszacować po zapoznaniu się ze specyfikacją (na podstawie wcześnijszych
    doświadczeń), by klient wiedział czego może się spodziewać, pamiętaj
    bowiem, że ten wzór jest dla Ciebie - nie dla klienta (jego nie obchodzi
    jak Ty sobie tam to rozegrasz). Jak już to sobie obliczysz, to wtedy
    mnożysz to razy jakiś współczynnik, tak żeby mieć jakiś margines przy
    negocjacjach (chyba, że robisz na stałe dla kogoś).

    Aha, pytałaś jeszcze, czy liczyć w tym poprawki itp.. otóż tak - w to
    zwykle wliczone są poprawki. To jak dużo ich będzie zależy od Twoich
    umiejętności, ale może nawet przede wszystkim od daru przekonywania o
    słuszności swioch wizji :) Czasem też będziesz musiał przygotować drugą,
    całkiem inną wersję projektu - takie dżob (a zwłaszcza początki). Żeby nie
    dać się wykorzystywać podpisuj umowy i ograniczaj w nich jakoś liczbę tych
    poprawek, lub też bierz zaliczki - inaczej sam związujesz sobie ręce.
    Zresztą tutaż żadne rady nie pomogą póki się kilka razy nie sparzysz..

    Jeszcze raz zaznaczam, że nie jestem grafikiem i piszę wyłącznie na
    podstawie własnych doświadczeń (programuje na potrzeby www, czasem
    występuje w roli PMa) oraz tego co dane mi było na różnych forach wyczytać.

    Mam nadzieję, że nieco pomogłem, powodzenia!

    Pozrawiam,
    Kamil (ffreak).

  • 17. Data: 2005-05-20 15:23:02
    Od: "ktos" <z...@o...pl>

    > (5000 x 1/2) / 31 x 3 = 241.94 pln
    10x 241.94 pln =5000pln, ciekawe ciekawe:)

  • 18. Data: 2005-05-20 22:10:15
    Od: Leszek <l...@m...pl>

    ktos napisał(a):

    > 10x 241.94 pln =5000pln, ciekawe ciekawe:)
    x2 ...

    <- lechuss ->