PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT w banku

  • 1. Data: 2003-05-26 17:39:07
    Temat: IT w banku
    Od: brutus <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jestem obecnie na etapie szukania wakacyjnej praktyki (oczywiście wolałbym
    pracę, ale wiadomo jaka jest sytuacja)w dziale IT jakiegoś banku. W związku
    z tym mam pytanie jak najlepiej się do tego zabrać. Czy słać maile czy
    lepiej dzwonić, albo osobiście odwiedzać banki. Może też ktoś wie jak
    wygląda praca informatyka w banku i mógłby się tą wiedzą podzielić. W
    szczególności interesuje mnie jakie umiejętności są wymagane, jak wygląda
    przeciętny dzień z pracy informatyka w banku itp. Byłbym bardzo wdzięczny
    za jakieś rady i sugestie

    pozdrawiam wszystkich szukajacych pracy (a także pozostałych)
    brutus

  • 2. Data: 2003-05-26 19:05:34
    Temat: Re: IT w banku
    Od: "Sebastian" <s...@g...pl_SPAM>

    Użytkownik "brutus" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > za jakieś rady i sugestie
    >
    > pozdrawiam wszystkich szukajacych pracy (a także pozostałych)

    Hej, ja też szukałem praktyk IT w bankach, ale wszędzie mnie odprawiali z
    kwitkiem, ponieważ w działach IT znajdują się ich całe systemy bankowe, a to
    jest ściśle tajne ponoć i nikt poza pracownikami nie ma tam dostępu. Jakbyś
    coś sam znalazł to daj znać

    --
    [ Pozdrawiam, Sebastian ]
    [ sebek_w@gazeta,pl ]

  • 3. Data: 2003-05-27 00:46:16
    Od: "Dardamel" <d...@N...gazeta.pl>

    Witam :-)

    brutus <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > z tym mam pytanie jak najlepiej się do tego zabrać. Czy słać maile czy
    > lepiej dzwonić, albo osobiście odwiedzać banki.

    Najlepiej samemu odwiedzać, albo dzwonić tylko trzeba wiedzieć do kogo (to powinni
    powiedzieć Ci w kadrach). Chodzi o to, żeby Dyrektor był tym
    zainteresowany, w kadrach od razu powiedzą, że nie ma nic.

> [...]
    > szczególności interesuje mnie jakie umiejętności są wymagane, jak wygląda
    > przeciętny dzień z pracy informatyka w banku itp.

    To wszystko zależy czy pracujesz w centrali czy w oddziele. Moge opisać swoją pracę:
    Najpierw pracowałem przez około 2 lata w oddziale w bylym mieście wojewódzkim. Byłem
    odpowiedzialny za cały sprzęt co miał więcej niż 9 klawiszy nie wyłą
    czając telefonów, central telefonicznych itp. Po za tym przetwarzałem system bankowy.
    Praca 7-15 i 14-22 i raz w miesiący przy przetwarzaniu miesięcznym od
    22 do 6 rano. Instalowało się PC, wymieniało toner, papier i odpowiadało na dziwne
    tel. typu "Jak wpisuje hasło to mam gwiazdki czy to dobrze ..."

    Później przeniosłem się do centrali w Warszawie. Zajmuję się narazie systemem
    bankowych, przetwarzam, wprowadzam zmiany stóp procentowych itp.
    Nazwa stanowiska "operator systemu". Praca w systemie 7-19,19-7 dwa dni przerwy. Od
    sierpnia awansuję na administratora systemu praca od 7 do 15 i
    czasami coś południu.
    Po za tym w każdym banku są departamenty/wydziały, które się zajmują się czystą
    informatyką tj. specjaliści od WAN, SO, LAN bezpieczeństwa itp. itd. I ci ludzie
    nic nie wiedzą o systemach bankowych.

    >Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś rady i sugestie

    Chętnie będę odpowiadał jak będą kontrekne pytania.

    > pozdrawiam wszystkich szukajacych pracy (a także pozostałych)
    > brutus
    I ja pozdrawiam

    Dardamel

  • 4. Data: 2003-05-27 07:21:32
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dardamel" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    (to powinni powiedzieć Ci w kadrach). Chodzi o to, żeby Dyrektor był tym
    > zainteresowany, w kadrach od razu powiedzą, że nie ma nic.

    Dokladnie - mozna jeszcze sprawdzac na ich stronach, cos tam sie znajdzie
    czasem, ale nejlepiej miec znajomka ktory moze szepnac slowko. Zreszta w
    tych czasach nie ma na to kasy, wiec sprawa jest ciezka. Poza tym ja bym sie
    nie ludzil, ze czegos sie nauczysz (tyle ze wpis w CV) - wiem to z
    doswiadczenia. Byl u nastylko jeden koles ktory nie przewala papierow, tylko
    dla tego, ze byl protegowanym dyrektora, a i on nie nauczyl sie za wiele. Ot
    jaka macierz skonfigurowac, serwer postawic - taka czarna robota, a i to
    niechetnie, bo to potem musi dzialac, a wiadomo, mlody sie uczy wiec moze
    nabroic:)

    > To wszystko zależy czy pracujesz w centrali czy w oddziele. Moge opisać
    swoją pracę:
    <cut>
> [...]
    czystą informatyką tj. specjaliści od WAN, SO, LAN bezpieczeństwa itp. itd.

    Bajki - to ostatnie to bajki. Jakos z tym operatorem sie kojarzy - nie
    przetwarzasz na Asiku aby? Z reguly jesli system bankowy nie stoi na np
    Unixach a na AS400 (vide Millenium bodaj) to te dzialy ktore wymieniales
    faktycznie nie wiele wiedza (choc sa wyjatki i to czeste), ale pamietaj, ze
    jest mnostwo dzialow (Treasury, Rekonsyliacje, BackOffice itp) ktore dane
    pchaja prosto na maszyne glowna (zaleznie od systemu), np dealerzy
    dokonujacy operacji w Reutersie Dealingowym - te operacje gdzies sa
    ksiegowane, no nie - cos tam na ten temat trzeba wiedziec. Fakt ze
    bzazodanowcy i wanowcy pewnie mniej niz np systemocy, albo z innej strony
    ale mimo wszystko trzeba.

    Co do pytania kolegi Brutusa - dokladnie zalezy to gdzie trafisz no i
    oczywiscie jak to widzi dyrektor pionu IT. Ja znam z grubsza taki podzial -
    WAN (wiadomo, telekomunikacja), LAN - (tez wiadomo, tu tez mieszcza sie
    wszystkie aplikacje, czesc baz danych - wszelkiego rodzaju chwasty ktore nie
    sa wiodaca platforma bazodanowa - ci maja najgorzej, bo ciezko o
    specjalizacje), bazy danych, duze systemy no i jacys tam developerzy,
    programisci, analitycy i reszta, czyli help-desk i operatorzy ;)
    pozdr
    /p