PracaGrupypl.praca.dyskusje › INFORMATYK - w czym się specjalizować ?

  • 1. Data: 2004-02-01 04:42:00
    Temat: INFORMATYK - w czym się specjalizować ?
    Od: "jacek kowlaski" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam studiuję na 1 roku informatyki i chcialem zapytać nad jakim językiem
    programowania/oprogramowaniem i w ogóle jakim działem informatyki się skupić
    by po ukończeniu studiów mieć odpowiednie umiejętności by łatwo znaleźć
    pracę ( najlepiej dobrze płatną ;) pozdrawiam i czekam na propozycje.

  • 2. Data: 2004-02-01 08:45:26
    Temat: Re: INFORMATYK - w czym się specjalizować ?
    Od: "Weronika Wojkowska" <w...@a...pl>

    Użytkownik "jacek kowlaski" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > by po ukończeniu studiów mieć odpowiednie umiejętności by łatwo znaleźć
    > pracę ( najlepiej dobrze płatną ;) pozdrawiam i czekam na propozycje.

    Ukończysz studia za 4 lata? Ciezko przeczuc co wtedy moze byc
    potrzebne/popularne...
    Heh... mnie sie wydaje ze jak bedziesz dobrze programowal (bedziesz mial
    latwosc programowania w ogole) np. w C(++) to bedzie ci sie w miare latwo
    przestawic na inne jezyki/ technologie.
    Wystarczy (!heh :)) sledzic co staje sie popularne/potrzebne i tyle...

    Wera

  • 3. Data: 2004-02-01 09:08:39
    Od: "Michał R." <5...@i...neostrada.pl>

    Zapytaj na pl.rec.wróżbiarstwo co będzie na topie za 4 lata :)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-02-01 09:28:45
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    On Sun, 1 Feb 2004 04:42:00 +0000 (UTC), jacek kowlaski wrote:
    > Witam studiuję na 1 roku informatyki i chcialem zapytać nad jakim językiem
    > programowania/oprogramowaniem i w ogóle jakim działem informatyki się skupić

    skup się na tym, co sprawia Ci najwięcej frajdy, staraj się opanować to
    dobrze, zdobądź praktykę.

    B.

  • 5. Data: 2004-02-01 10:00:32
    Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl>

    Dnia nie, 01 lut 2004 tako rzecze jacek kowlaski:

> [...]
    > informatyki się skupić by po ukończeniu studiów mieć odpowiednie
    > umiejętności by łatwo znaleźć pracę ( najlepiej dobrze płatną ;)

    Ja dam Ci dwie złote rady.

    Pierwsza rada:
    --------------
    Na takich studiach nic się nie nauczysz jak sam się czymś nie
    zainteresujesz i za coś nie weźmiesz. Większość odkrywa tę prawdę
    dosyć późno. Ja odkryłem ją na 4tym roku, więc Ty już jesteś ze trzy
    lata do przodu :).

    Druga rada:
    -------------
    O znalezieniu pracy nie będzie decydować język jakiego się nauczysz,
    gdyż jako programiście, pisanie w jakim kolwiek języku nie powinno być
    dla ciebie problemem.

    Ważniejszą kwestią jest by zdobyć doświadczenie i referencje podczas
    trwania studiów. W informatyce duże możliwości może dać ci ruch Open
    Source. Zapisz się do jakieś z organizacji RWO/ISOC, FSF czy OSI,
    dołącz do jakiś projektów i pracuj jako wolontariusz/developer. Jest
    wiele do zrobienia i dużo się można nauczyć. Tam naprawdę siedzą
    nieźli fachowcy, którzy chętnie przekażą swoję więdzę i przyjmą Cię do
    swojego timu. Często też po prostu szukają swoich następców, którzy
    mogli by przejąc prowadzony przez nich projekt. Na takiej zasadzie
    kształcą się studenci/informatycy na uczelniach w US i UE. U nas na
    razie jeszcze taki system nauki się nie zadomowił.

    Znajdź zagadnienie jakie Cię interesuje i na jakie jest
    zapotrzebowanie (przykładowo alternatywa dla Płatnika), znajdź projekt
    który potrzebuje pomocy lub przejęcia, dołącz do niego i programuj.
    Kończąc studia CV możesz mieć dzięki temu długie i mocne, a do pracy
    będziesz pierwszy w kolejce.

    Użyteczne adresy:
    ------------------
    http://www.rwo.org.pl <-- "giełda pomysłów"
    http://www.gnu.org <-- GNU, Hurd team
    http://www.opensource.org
    http://www.debian.org <-- Developers' Corner/Kącik developerów
    http://www.lefthand.com.pl <-- "przyłącz się"
    http://www.kernel.org <-- by tu się dostać to już trzeba być
    mocnym :)

    Pewnie jeszcze wiele można takich adresów znaleźć. Podałem tylko te
    najbardziej znaczące.

    --
    Uzdrawiam
    Paweł Suwiński

  • 6. Data: 2004-02-01 17:55:47
    Od: "Rally (Mariusz M.)" <r...@o...pl>

    Użytkownik jacek kowlaski <m...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bvi02n$b2m$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > by po ukończeniu studiów mieć odpowiednie umiejętności by łatwo znaleźć
    > pracę ( najlepiej dobrze płatną ;) pozdrawiam i czekam na propozycje.

    Ja jestem na II roku i przykladam sie do znajomosci Linuksa (skrypty w bashu
    itp) , sadze ze to zaprocentuje w przyszlosci. Zaczynam uczyc sie
    javascriptu, niedlugo PHP + bazy danych. Dzieki dobrym obyciu z c++ inne
    jezyki przyswajam dosc szybko. Zainteresowalem sie rowniez grafika - strona
    www musi przyciagac wzrok...

    Musisz wiedziec co Cie interesuje. Jednak na I roku pewnie jeszcze nie
    wiesz, ja bylem pewien ze programowanie mnie nie pociaga, okazalo sie ze to
    bardzo ciekawe po kupnie paru ksiazek i zmianie faceta od laboratorium c++.
    Ja skupie sie na administracji systemami oraz programowaniu www.

    Mariusz

  • 7. Data: 2004-02-02 07:51:00
    Od: "ps" <p...@p...pcm.com.pl>

    obecnie Java i powoli .NET, .NET w przyszłości będzie wykożystywany na
    większą skalę niz obecnie , ale za 4 lata to niewiadomo co będzie trendy,
    ciężko przewidzieć co będzie za 2 lata na topie

  • 8. Data: 2004-02-02 08:31:41
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@c...pl>

    jacek kowlaski wrote:
> [...]
    > by po ukończeniu studiów mieć odpowiednie umiejętności by łatwo znaleźć
    > pracę ( najlepiej dobrze płatną ;) pozdrawiam i czekam na propozycje.

    heh o ile za 4 lata nie zrobi sie jakas moda na outsourcing programistow
    i beda pisali zolci ;)

    m.

  • 9. Data: 2004-02-02 09:23:53
    Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl>

    Dnia pon, 02 lut 2004 tako rzecze ps:

    > obecnie Java i powoli .NET, .NET w przyszłości będzie wykożystywany
    > na większą skalę niz obecnie ,

    Ja bym odnośnie .NET nie podzielał takiej wizji. Obecne trendy w UE
    zmierzają zupełnie w przeciwnym kierunku: http://www.infonomics.nl/FLOSS/

    --
    Uzdrawiam
    Paweł Suwiński

  • 10. Data: 2004-02-02 10:10:26
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    jacek kowlaski <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > by po ukończeniu studiów mieć odpowiednie umiejętności by łatwo znaleźć
    > pracę ( najlepiej dobrze płatną ;) pozdrawiam i czekam na propozycje.

    Wąska specjalizacja w informatyce to zawodowa śmierć i zapomnij o tym. Jeśli
    studiujesz, to staraj się jak najwięcej nauczyć.
    Ja ci radzę zaprenumerować jakieś pismo dla progamistów - np w Polsce
    Software lub Dr Dobbsa i dokładnie czytaj co jest tam napisane. Artykuły
    (zwłaszcza w Software) są na różnym poziomie, ale generalnie jest tam to, co
    jest aktualnie na topie. Są tam często przykłady, sourcy - instaluj
    przykłady i staraj się zrozumieć, co jest grane. Jak najwięcej czytaj, chodź
    po sieci, czytaj, instaluj oprogramowanie, staraj się jak najwięcej
    zrozumieć i jak najwięcej czytać.

    Z drugiej strony musisz także posiadać konkretne umiejętności informatyczne,
    jeśli chcesz być programistą, to musisz umieć programowac. Na pewno nie
    zaginie język C++ i Java. Aby nauczyć się programować i pracować w zespole
    najlepiej spróbuj się zaangażować w jakiś projekt Open Source, poznasz
    tematy, problemy i praktyczne rozwiązania.

    Natomiast unikaj wąskiej specjalizacji, często ludzie zrobią jakiś sklep
    internetowy w PHP/MySql i już są święcie przekonani że wszystko umieją i
    niczego się nie muszą uczyć. A w informatyce takie myślenie to zawodowa
    śmierć.

    Jeśli zaś chodzi o specjalizację, to na pewno będą potrzebni specjaliści od
    bezpieczeństwa w internecie. To jest ogromny problem teraz i będzie coraz
    większy. Faceci, co to umieją będą zawsze w cenie i ta cena będzie wzrastać.

    Wyrzuć także myślenie: nauczę się dobrej specjalności i łatwo znajdę pracę.
    Tak nigdy nie będzie, nastawiaj się raczej na walkę o byt na rynku, w której
    wygrywa lepszy.