PracaGrupypl.praca.dyskusjeIII filar

  • 11. Data: 2003-05-27 13:13:57
    Temat: Re: III filar
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@WON_SPAM_wp.pl>

    "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> wrote in message
    news:bar9v4$78o$1@inews.gazeta.pl...
    > Powiedzcie mi proszę, czy jest sens wpłacać składki na III filar? Czy
    może,
    > jak twierdzą niektórzy, lepiej chociażby lokować te pieniądze w jakieś
    > fundusze inwestycyjne lub lokaty?
    > (mowa o osobie, która dopiero rozpocznie pracę zawodową)

    Dwie rzeczy: Ubezpiczenie na życie ale bez funduszu inwestycyjnego - jako
    zabezpieczenie rodziny na wypadek gdyby ci sie zeszło z tego świata
    (niezbędne zwłaszcza jeśli masz jakieś długi/kredyty długoletnie), poza
    tym - odkładanie w funduszu inwestycyjnym (TFI).
    Polisa na życie z funduszem inwestycyjnym IMHO nie daje takich zysków jak
    TFI, bo ubezpieczalnie mają wyższe koszty, a i lokują aktywa w
    bezpieczniejsze instrumenty finansowe - zysk jest więc pewniejszy, ale
    mniejszy.
    TFI ma mniejsze własne koszty, daje większą możliwość wyboru między
    bezpieczniejszymi bądź agresywneijszymi formami inwestowania, no i większe
    stopy zwrotu - np dla CU dla funduszu ubezpieczeniowego strategicznego (typ
    bezpieczny - oparty na papierach dłużnych i obligacjach) jest to ok 8%, a
    dla CU TFI fundusz obligacji (też bezpieczny) ok 17%, natomaist fundusz
    akcji (ryzykowny) miał w ostatnim roku zysk 30%. Czy siechce powoli ale do
    przodu, czy ostro - zakładając możliwość strat, to już niestety ale trzeba
    sięzdecydować samemu. No i z TFI łatiwej jest wycofać środki gdyby byla taka
    potrzeba
    Dla młodych ludzi TFI jest znacznie opłacalniejsze jeśli chodzi o lokatę
    kapitału

  • 12. Data: 2003-05-27 15:56:49
    Temat: Re: III filar ? Nieeee....
    Od: "strateg" <strateg@ go2.pl>

    Użytkownik "Paweł Schmidt" <a...@n...neurosoft.net> napisał w wiadomości
    > Ubezpieczenie na życie z funduszem emerytalnym - bo o to własnie chodzi -
    ma
    > sens, gdy zakładasz, że faktycznie ze środków zgromadzonych na funduszu
    > będziesz korzystać na emeryturze za jakieś *dzieści lat.

    Gdyby porownac rozne mozliwosci inwestowania na dziesiec lat,
    to fundusz emerytalny bedzie najprawdopodobniej nagorsza z rozwiazan.
    Za dziesiec lat ( jak dobrze pojdzie ) odzyskasz wplacone pieniedze

    Niestety wiekszosc agentow oszukuje swoich klientow, mowiac
    o wszystkim , tylko nie o tym ze ten rodzaj ubiezpecznia ma wylacznie
    funkcje ochronna.

  • 13. Data: 2003-05-29 15:32:02
    Od: "Paweł Schmidt" <a...@n...neurosoft.net>

    Użytkownik "strateg" <strateg@ go2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to fundusz emerytalny bedzie najprawdopodobniej nagorsza z rozwiazan.
    > Za dziesiec lat ( jak dobrze pojdzie ) odzyskasz wplacone pieniedze

    Wpłacanie na fundusz emerytalny na 10 lat jest dalej nieporozumieniem.

    P.