PracaGrupypl.praca.dyskusje › II filar a ZUS

  • 1. Data: 2004-07-02 13:24:13
    Temat: II filar a ZUS
    Od: " Alice" <c...@N...gazeta.pl>

    Chiałabym się upewnić. Do końca lipca jestem zatrudniona na umowę zlecenie a
    potem już ma być umowa o pracę. Teraz mam już jednak płacony ZUS i w związku
    z tym czy, aby "góra" nie zdecydowała za mnie, powinnam już wybrać II filar?
    (do 10 lipca)

  • 2. Data: 2004-07-03 00:37:51
    Temat: Re: II filar a ZUS
    Od: "Mario" <m...@f...adres.pl>

> [...]
    związku
    > z tym czy, aby "góra" nie zdecydowała za mnie, powinnam już wybrać II

    Nie.

    Jeśli już, to ZUS ma obowiązek poinformować pisemnie o takiej konieczności
    odpowiednio wcześniej (ja dostałem miesiąc wcześniej), więc jeśli nie
    dostałaś
    takiego pisemka z ZUS to nie ma się czym martwić, jak będzie trzeba
    to zostaniesz o tym poinformowana. Jeśli wybierzesz OFE wcześniej, to nic
    się
    też nie stanie - a może nawet lepiej, bo z załatwianiem w pośpiechu bywa
    różnie.

    Mario

  • 3. Data: 2004-07-05 06:42:23
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > dostałaś
    > takiego pisemka z ZUS to nie ma się czym martwić

    TEORIA
    pracuję jako agent ubezpieczeniowy i już kilka razy zdarzyło mi się zetknąć z
    sytuacją, że ktoś nie dostał wezwania z zus a został wylosowany
    wezwania są rejestrowane tylko w systemie zusowskim, pocztą toto idzie jako
    list zwykły bez potwierdzenia odbioru. trudno wyczuć czy poczta nawala czy zus
    sobie bimba, ale chyba lepiej nie ryzykowac?
    pomijając fakt, że im dłużej się odwleka decyzję, tym dłużej pieniądze leżą na
    nieoprocentowanym koncie zus. a z tego co się dowiaduję, może minąć nawet i
    parę lat zanim zus zakwalifikuje do losowania- no to już są konkretne straty.

    Wiesia
    www.epolisa.republika.pl