PracaGrupypl.praca.dyskusje › I co wy na takie dictum? ;)

  • 61. Data: 2007-07-08 17:33:21
    Temat: Re: I co wy na takie dictum? ;)
    Od: pw <p...@o...pl>

    the_foe pisze:
    > nie slyszal pan o spaghetti code? Znak rozpoznawczy PHP.[...]

    Raczej znak rozpoznawczy kiepskiego programisty.

    Pozdrawiam
    pw

  • 62. Data: 2007-07-08 17:45:02
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

    > CHCE BY URZEDNICY Z URZEDU PRACY ICH NIE WSPIERALI POPRZEZ TEGO RODZAJU
    > JAK OMAWIANIE AKCJE - WIEKSZYCH LITER JUZ NIE MAM. KONIEC PRZEKAZU. EOT.
    Popieram. I chcę także, żeby policja nie łapała złodziei, bo jak przestaną
    kraść, to padnie rynek ubezpieczeń i rynek dóbr, które trzeba kupić
    ponownie.
    Zabójstwa właściwie też powinny być nagradzane - spytaj dowolnego grabarza,
    co o tym sądzi.
    O gwałtach nie wspominam - mamy wszak zapaść demograficzną...

    Nadal uważasz, że jesteś normalny?

    --
    Mariusz Lotko

  • 63. Data: 2007-07-08 17:50:07
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    the_foe wrote:

    > Ktos powie, ze wtedy bedziemy mieli samych zasilkowicow. Bullshit. Kraje
    > ktore wydaja bardzo duzo na socjale maja na ogol najwyzszy stopien
    > zatrudnienia (np. Dania).

    Wiesz, w krajach skandynawskich jak jedziesz 100 tam gdzie można jechać 80,
    to ktoś zadzwoni na policję.
    U nas, jak ściga się pseudobezrobotnych, którzy pracują na czarno, to
    podnosi się społeczne wzburzenie, "bo to nieludzkie", czy coś w tym
    klimacie.

    U nas z tych bezterminowych zasiłków korzystaliby wszyscy i wszyscy
    pracowaliby na czarno ;-)
    A ci, którzy by tak nie robili, byliby wytykani palcem i wyśmiewani
    (słusznie, bo to przecież "frajerzy").

    --
    Mariusz Lotko

  • 64. Data: 2007-07-08 18:08:29
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Sun, 08 Jul 2007 19:33:21 +0200, pw napisał(a):

    > Raczej znak rozpoznawczy kiepskiego programisty.

    e tam kiepskiego... w PHP taki kod jest natywny, kazdy inny to emulacja
    (przynajmniej do 4 tak bylo). Najszybsze systemy szablonow, na przyklad
    PHPTAL, "kompiluja" ladny kod to spaghetti bo potrafi byc 10 razy szybszy
    przy kolejnym uzyciu.
    Dajmy taki przyklad co phptal robi z ladnym kodem wypluwajac cos takiego:

    <?php
    function tpl_1_1_85569892b591925cb76d00c5fbe230df9( $tpl, $ctx ) {
    /* Generated by PHPTAL from template/res.html */ ;
    ob_start() ;
    $glb = $tpl->getGlobalContext() ;
    $ctx->setXmlDeclaration('<?xml version="1.0"?>') ;
    ?>
    <head>
    <title><?php echo phptal_escape($ctx->title, ENT_QUOTES, 'UTF-8')
    ?></title>
    </head>
    <h1><?php echo phptal_escape($ctx->title, ENT_QUOTES, 'UTF-8')
    ?></h1>
    <?php
    $__repeat__ = $ctx->repeat ;
    if (!isset($ctx->item)): ;
    $ctx->item = false ;
    endif ;
    $tmp = $ctx->link ;
    if (($tmp) instanceof IteratorAggregate): ;
    $__repeat__->item = new PHPTAL_RepeatController($tmp->getIterator()) ;
    else: ;
    $__repeat__->item = new PHPTAL_RepeatController($tmp) ;
    endif ;
    foreach ($__repeat__->item->source as $__key__ => $ctx->item ): ;
    $__repeat__->item->key = $__key__ ;
    $__repeat__->item->index = $__repeat__->item->index +1 ;
    $__repeat__->item->number = $__repeat__->item->number +1 ;
    $__repeat__->item->even = $__repeat__->item->index % 2 == 0 ;
    $__repeat__->item->odd = !$__repeat__->item->even ;
    if ($__repeat__->item->number == $__repeat__->item->length): ;
    $__repeat__->item->end = true ;
    endif ;
    ?><span>
    <?php
    $__att_href = phptal_escape(phptal_path($ctx->item, 'href'), ENT_QUOTES,
    'UTF-8') ;
    $__att_title = phptal_escape(phptal_path($ctx->item, 'title'), ENT_QUOTES,
    'UTF-8') ;
    ?><a href="<?php echo $__att_href ?>" title="<?php echo $__att_title
    ?>"><?php echo phptal_escape(phptal_path($ctx->item, 'text'), ENT_QUOTES,
    'UTF-8') ?></a><br/>
    $__repeat__->item->start = false ;
    endforeach ;
    ?>
    $_result_ = ob_get_contents() ;
    ob_end_clean() ;
    return $_result_ ;

    }

    ?>

    Pisanie zgrabnego kodu, najlepej w specyfikacji model-widok-kontrola sluzy
    w PHP wylacznie programiscie i rozwojowi aplikacji. Sluszne jednak jest
    "kompilowanie" tego do spaghetti, szczegolnie przy ogromnych ilosciach
    czystego kodu przed wrzuceniem na serwer, lub stosowac frameworki ktore
    "kaszuja" "prawidlowy" kod do wydajnego.

  • 65. Data: 2007-07-08 18:10:42
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Sun, 08 Jul 2007 19:50:07 +0200, Mariusz Lotko napisał(a):

    > U nas z tych bezterminowych zasiłków korzystaliby wszyscy i wszyscy
    > pracowaliby na czarno ;-)

    nie pracowaliby. gdyby nie bylo narzutu na prace i placy minimalnej jaki
    pracodawca zatrudnialby na czarno, kiedy wowczas jedynie zglaszalby do US
    ze ma takiego i takiego pracownika ?

  • 66. Data: 2007-07-09 04:21:39
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > W kodzie źródłowym pliku .php, nie wiem co w tym dziwnego.

    Świadczy raczej o dużej niechlujności kodu.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 67. Data: 2007-07-09 04:24:09
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    [...]

> [...]
    > czystego kodu przed wrzuceniem na serwer, lub stosowac frameworki ktore
    > "kaszuja" "prawidlowy" kod do wydajnego.

    No ok. Ale nie widzisz różnicy między "kompilowaniem" do spaghetti,
    a utrzymywaniem kodu typu spaghetti? Tak fajnie wg Ciebie robi się
    modyfikacje OSCommerce? :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 68. Data: 2007-07-09 09:42:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mariusz Lotko" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > grabarza,
    > co o tym sądzi.
    > O gwałtach nie wspominam - mamy wszak zapaść demograficzną...

    Uważasz, że jesteś normalny?

  • 69. Data: 2007-07-09 09:48:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > pracowaliby na czarno ;-)
    > A ci, którzy by tak nie robili, byliby wytykani palcem i wyśmiewani

    Malkontentow narzekajacych na "u nas" rzeczywiscie mamy spora nadwyzke -
    chetnie bym ich wyeksportowal. Wszedzie ludzie reaguja tak samo, w takich
    samych warunkach - tylko kwestia czasu. Nie zycze Ci milego zycia, zycze Ci
    kopniaka w zyc od zycia bys musial robic za 750.

  • 70. Data: 2007-07-09 15:10:25
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia 9 Jul 2007 06:24:09 +0200, Wojciech Bańcer napisał(a):

    > No ok. Ale nie widzisz różnicy między "kompilowaniem" do spaghetti,
    > a utrzymywaniem kodu typu spaghetti? Tak fajnie wg Ciebie robi się
    > modyfikacje OSCommerce? :)

    no wlasnie o tym pisze,
    nie dziwota ze niektorzy zyja z modyfikowania OSC, poznanie tego makaronu
    to nielada wyzwanie