eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeHumor w miejscu pracy - dyskusja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2005-05-14 11:18:30
    Temat: Humor w miejscu pracy - dyskusja
    Od: "Aleksander Łamek" <s...@p...onet.pl>

    Zapraszam wszystkich do dyskusji na temat tego, czy humor może być przydatny w
    miejscu pracy. Jakie macie własne doświadczenia na ten temat?

    A oto garść informacji na ten temat z rynku amerykańskiego.

    Powszechnie uważa się, że śmiech jest banalny, a przede wszystkim
    nieproduktywny. Jednak badania przeprowadzone m.in. w Stanach Zjednoczonych
    pokazują, że jest to błędne założenie. Pracownicy amerykańskich firm, które
    wprowadziły humor do pracy, rzadziej chorują, mają większą satysfakcję z pracy
    i po prostu lepiej pracują.

    Według badań przeprowadzonych w połowie lat 80-tych* 84% członków zarządów oraz
    dyrektorów personalnych ze 100 największych korporacji w USA uznało, że
    pracownicy z poczuciem humoru są bardziej efektywni w pracy, niż osoby z małym
    lub bez poczucia humoru. W podsumowaniu badań stwierdzono, że "Ludzie z
    poczuciem humoru są bardziej kreatywni, są mniej sztywni, chętniej rozważają i
    obejmują nowe idee i metody".

    W innych badaniach przeprowadzonych na 737 dyrektorach firm aż 98% badanych
    stwierdziło, że wolą zatrudnić osoby z dużym poczuciem humoru, niż tych bez.
    Według badań 97 proc. kierowników firm w USA zgadza się ze stwierdzeniem, że
    humor jest cenny w biznesie. A 60 procent wierzy, że poczucie humoru może być
    decydującym czynnikiem determinującym jaki sukces dana osoba osiąga w pracy.

    Za tymi przekonaniami idą konkretne działania. W Stanach Zjednoczonych 29
    procent pracodawców dodaje humor do swojej kultury. A 8 procent ma politykę
    wykorzystywania humoru, jako sposobu łagodzenia stresu w pracy oraz
    przyciągania i zatrzymywania pracowników.

    Przykładem firmy, która &#8222;poważnie&#8221; podchodzi do humoru jest firma
    Southwest
    Airlines, która podczas zatrudniania nowych pracowników zwraca uwagę na ich
    poczucie humoru.

    Innym przykładem jest firma AES Corporation (www.aes.com), do której głównych
    wartości obok odpowiedzialności społecznej, należy też zabawa (fun).

    Oto co można przeczytać na ten temat na oficjalnej stronie firmy
    "Fun - AES people desire that fellow employees and those with whom AES people
    interact have fun in their work, in the sense that striving to achieve a high
    level of performance, being trusted to make decisions to achieve such
    performance, and being held accountable for decisions, is fun. They bring an
    innovative approach and can-do attitude to even the most daunting challenge,
    and their passion for the work creates an energizing business environment."

    Na wesoło
    Rozmawiają dwie przyjaciółki:
    - No i jaki jest ten twój nowy dyrektor? Da się z nim pracować?
    - Lepiej! Da się z nim nie pracować!

    Pozdrawiam
    Aleksander Łamek
    http://www.smiech.org



    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2005-05-14 14:24:12
    Temat: Re: Humor w miejscu pracy - dyskusja
    Od: Kira <c...@-...pl>


    Re to: Aleksander Łamek [14 May 2005 13:18:30 +0200]:


    Nawet sie przez chwile zastanawialam czy nie pogadac,
    ale raz, ze wyslales to tez na inne grupy, dwa, ze
    reklamujesz w ten sposob po prostu jakiestam wlasne,
    komercyjne uslugi.

    Wiec chyba sobie daruje. Za reklame sie placi ;)


    Kira


  • 3. Data: 2005-05-14 14:58:34
    Temat: Re: Humor w miejscu pracy - dyskusja
    Od: "aga" <l...@o...pl>

    humor w pracy to najlepsze rozwiazanie stresu panujacego w nim i dlatego
    sobie zartujemy ze znajomymi


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 4. Data: 2005-05-17 08:36:35
    Temat: Re: Humor w miejscu pracy - dyskusja
    Od: "kobieta" <a...@p...onet.pl>

    Uważam, iż poczucie humoru jest bardzo ważnym elementem składowym naszego
    życia. Jeżeli w pracy człowiek jest uśmiechnięty i zadowolony, to jest
    bardziej wydajnym pracownikiem.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1