PracaGrupypl.praca.dyskusje › Headhunterom pod rozwagę

  • 51. Data: 2005-03-16 22:31:04
    Temat: Re: Headhunterom pod rozwag
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości
    news:1252345457.20050316214852@nie.pisz.tu...

    > Dział księgowości miałem 6 lat. Firma zagraniczna.
    > Sprzedażą się zajmuję zresztą - faktycznie - najdłużej.

    > O ile menadżer nie musi być najlepszym fachowcem z branży, to
    > nie wyobrażam sobie człowieka na tym stanowisku, nie mającego
    > pojęcia, co robią jego ludzie. Nie ma to jednak znaczenia w toku
    > dyskusji - chodziło o styl zarządzania a nie pojedyńczą osobę na
    > wszystkich stanowiskach.

    Sa takie branze, gdzie od menedzera wymaga sie budzenia naturalnego
    autorytetu i gdzie sa kasty zawodowe, ktorym bardzo trudno jest uznac
    autorytet kogos spoza ich kasty. Nie sa to moze powszechne przypadki, ale
    wystepuja. Taki zespol potrafi bojkotowac i sabotowac menedzera bedacego
    spoza ich kasty, poniewaz fakt dania im takiego szefa uraza ich dume. I
    trzeba sporej porcji charyzmy, zeby sobie z tym poradzic. Ale to tez tylko
    tak na marginesie.

    > Proszę - nie "szufladkuj" i nie przywiązuj się do "uśrednionych
    > szablonów". Piszesz o dobrej przeciętności - ja o lepiej niż dobrej
    > przeciętności. Nie negowałem tego co piszesz, tylko prosiłem - nie
    > wyśmiewaj, jeżeli ktoś pracuje inaczej. Bo w ten sposób podcinasz
    > skrzydła najlepszym.

    :) Dobrze (nie sadze zreszta, ze moja wypowiedz na newsach jest wladna
    "podciac komus skrzydla"). Sila rzeczy z dobrym rzemioslem stykam sie
    czesciej niz z nietypowymi, genialnymi rozwiazaniami w tym zakresie. A
    gloszenie rozwiazan nietypowych i opartych bardziej na czyjejs charyzmie niz
    na samej metodzie bywa szkodliwe, gdy za ich nasladownictwo zabiora sie
    osoby bez tej charyzmy - tak powstaja te mody w zarzadaniu, o ktorych
    wspominal T.omasz.

    I.

  • 52. Data: 2005-03-16 22:59:53
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > nie sadze zreszta, ze moja wypowiedz na newsach jest wladna
    > "podciac komus skrzydla"

    Tak powstają opinie :). A robisz tu kawałek dobrej roboty
    (nieważne, że nie zawsze masz applauz) i - chcesz, czy nie
    chcesz - zapracowałaś już na pewnien autorytet.

    J.K.
    --
    Dla handlowców posiadających DG oraz studentów
    kilka ofert zleceń na stronie www.zapraszam.pl

  • 53. Data: 2005-03-17 10:57:34
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Jan Kowalski [Wed, 16 Mar 2005 19:42:39 +0100]:

    > Nie ma nic gorszego, niż przyjęcie do firmy człowieka
    > "z polecenia". To, co opisujesz, ty tylko "przedsmak" tego,
    > co się najczęściej potem wyprawia...

    Nie no, odroznijmy dwie rzeczy: "z polecenia" przelozonego
    ktory musi koniecznie znalezc miejsce dla kumpla / syna tego
    kumpla, i faktycznie polecanego przez kogos, kogo znasz i tak
    mniej wiecej wiesz czego sie po nim spodziewac.

    Tych drugich akurat bardzo lubie.

    > Polecenie przez osoby z zewnątrz lub stojące wyżej w układach
    > zawodowych: NIGDY!

    Amen.

    Kira

    --
    /O)\ Prosba: szukam domu dla 2-letniej suczki z Wawy.
    \(O/ Szczegoly na www.cyber-girl.net w PopUp'ie. Jesli

  • 54. Data: 2005-03-17 14:30:13
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: MC [Wed, 16 Mar 2005 17:34:12 +0100]:

    > Niepotrzebnie kpisz,
    > bo tu nie chodzi o dobroczynność
    > a o długoterminowy interes.

    Tyle ze widzisz, ja chce jesc teraz a nie za 10 lat... Jesli
    wiec teraz zatrudnie dobrych fachowcow, to za te 10 lat firma
    bedzie juz na tyle sprawnie dzialala, ze nie bede sie musiala
    za bardzo przejmowac trendami na rynku pracy.

    > Czujesz się bezpiecznie z taką logiką dopóki nie trafisz na
    > jakiegoś radykała. A o takich tym łatwiej im więcej osób
    > pozostaje bez pracy.

    Radykala w czym?

    > To zatrudniaj. Tyle, że podobno takich na rynku nie ma.

    Sa sa. Tylko zazwyczaj trzeba ich podkupic, bo tacy ludzie
    ktorzy sa i fachowcami, i potrafia pracowac zespolowo, nie
    maja najmniejszego problemu ze znalezieniem pracy.

    > No i ile razy się musieli dogadywać

    Czesto.

    > i jak dużą cześć czasu pracy im to zajeło?

    Niewielka, wlasnie dlatego ze potrafili.

    > Handlowiec cały czas biegał od klienta do firmy i z powrotem
    > i co chwila transferował jego uwagi do poprawki?

    Nie, strona byla na haslo wystawiana do obejrzenia i wszelkie
    poprawki szly mailem. Zazwyczaj byly 3-5 takich maili.

    > I ta płaszczyzna porozumienia musi być utrzymywana z dużą
    > intensywnością przez cały okres trwania projektu?

    Zdefiniuj "intensywnosc". Ja wole jak sie zespol dogaduje,
    mniej czasu zuzywa na wzajemne spory i na latanie do mnie
    z kazda duperela.

    Kira