PracaGrupypl.praca.dyskusje › Hamburg czy Berlin ???

  • 1. Data: 2002-07-16 09:22:32
    Temat: Hamburg czy Berlin ???
    Od: "roman^" <r...@g...pl>

    Witam,
    Mam pytanie do osob zorientowanych w temacie.

    Gdzie latwiej znalezc prace jako informatyk - w Berlinie czy w Hamburgu ???

    Dodam jeszcze, ze szukajaca osoba ma skonczone studia, dwa lata
    doswiadczenia zawodowego (administrator-IT), niemiecki, angielski.

    Pozdrawiam Romek T.

  • 2. Data: 2002-07-16 17:31:17
    Temat: Re: Hamburg czy Berlin ???
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "roman^" <r...@g...pl> wrote in message news:3d33e69b@news.vogel.pl...
> [...]
    > Dodam jeszcze, ze szukajaca osoba ma skonczone studia, dwa lata
    > doswiadczenia zawodowego (administrator-IT), niemiecki, angielski.

    Ja jak zwykle sie musze wciac bez sensu :)
    1. Czy ty Romku T. studiowales moze w Gliwicach. Jesli tak to moze
    mieszkales ze mna w Ondraszku ;)
    2. Jesli ta osoba o ktorej piszesz jest taka cool, to czemu sama sie o to
    nie zapyta ? Tylko wysluguje sie toba? Czy w Berlinie do Arbeitsamtu tez
    wysle kogos, czy pojdzie sama.

    3. Berlin imho jest nie najlepszym miejsce do zycia, wolalbym juz Hamburg.

    sorry za czepialstwo (ja juz jestem w tamkim czepialskim wieku)

  • 3. Data: 2002-07-17 04:35:18
    Od: "roman^" <r...@g...pl>

    > 1. Czy ty Romku T. studiowales moze w Gliwicach. Jesli tak to moze
    > mieszkales ze mna w Ondraszku ;)

    Przykro mi ale, nie studiowalem w Gliwicach i nie mieszkalem z Toba w
    Ondraszku.

    > 2. Jesli ta osoba o ktorej piszesz jest taka cool, to czemu sama sie o to
    > nie zapyta ?

    Przeciez sie pytam.

    > Tylko wysluguje sie toba?

    Pytalem sie w swoim imieniu wiec sie nikim nie wysluguje.

    >Czy w Berlinie do Arbeitsamtu tez wysle kogos, czy pojdzie sama.

    Jak bede w Berlinie to pojde sam.

    Pozdrawiam Romek T.

  • 4. Data: 2002-07-17 12:08:47
    Od: "Shane McGowan" <m...@h...com>

    "Beny" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > 3. Berlin imho jest nie najlepszym miejsce do zycia, wolalbym juz Hamburg.

    Czemu? Co ci sie nie podoba w Berlinie ? Uwazam, ze jedynym powaznym
    problemem tutaj jest faktycznie dosc kiepska sytuacja na rynku pracy. Ale
    jak juz sie cos znajdzie - to zdecydowanie lepiej moim zdaniem jest
    mieszkac w Berlinie.

    Pozdr.,

    --
    Shane

  • 5. Data: 2002-07-18 08:56:48
    Od: "Pawel Sokolowski" <P...@n...org>

    Użytkownik Shane McGowan <m...@h...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ah3mne$mj9n2$...@I...news.dfncis.de...
> [...]
    > problemem tutaj jest faktycznie dosc kiepska sytuacja na rynku pracy. Ale
    > jak juz sie cos znajdzie - to zdecydowanie lepiej moim zdaniem jest

    Berlin jest super, jesli chodzi o miasto, rynek pracy chyba faktycznie
    troche gorszy.
    Tylko z parkowaniem kiepsko, zwlaszcza na Alt-Moabit ;)
    Krzysiek, to Ty ?

    Pozdrawiam
    Pawel Sokolowski

  • 6. Data: 2002-07-18 17:09:53
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > problemem tutaj jest faktycznie dosc kiepska sytuacja na rynku pracy. Ale
    > jak juz sie cos znajdzie - to zdecydowanie lepiej moim zdaniem jest

    1. jestem uprzedzony do wschodnich niemiec
    2. oprocz problemow z rynkiem pracy masz IMHO problemy mieszkaniowe - drogo.

    Pozdr.
    Beny

  • 7. Data: 2002-07-18 17:13:25
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "roman^" <r...@g...pl> wrote in message news:3d34f4c9@news.vogel.pl...
    > Przykro mi ale, nie studiowalem w Gliwicach i nie mieszkalem z Toba w
    > Ondraszku.

    czasami tak bywa ze sie kogos znajduje w sieci kogo juz szuka sie jakis
    czas. Kto pyta nie bladzi ?

    > Przeciez sie pytam.

    Ale dla przypomnienia napisales
    "
> [...]
    > Dodam jeszcze, ze szukajaca osoba ma skonczone studia, dwa lata
    > doswiadczenia zawodowego (administrator-IT), niemiecki, angielski.
    czyli brzmialo, ze to nie ty tylko ktos innych no chyba ze pisujesz o sobie
    w trzeciej osobie ;)

    Pozdr.
    (z natury jestem czepialski ;))
    Beny

  • 8. Data: 2002-07-18 17:39:05
    Od: "Pawel Sokolowski" <P...@n...org>

    Ale

    > 1. jestem uprzedzony do wschodnich niemiec
    > 2. oprocz problemow z rynkiem pracy masz IMHO problemy mieszkaniowe -
    drogo.

    Po przeniesieniu stolicy Niemiec do Berlina, wpompowali w Berlin cos ze 20
    miliardow marek.
    Poza tym dawny Berlin zachodni nie przypomina wschodnich Niemiec.

    Ile w Hamburgu kosztuje wynajecie mieszkania ?
    W Berlinie bez szukania mozna wynajac za 500 EURO w pelni umeblowane
    mieszkanko.
    I jak slyszalem to jest drogo, ale wchodze i mieszkam.
    Nieduze jest co prawda, ale w nowoczesnym budynku, z ladnym ogrodem.
    Od telewizora po ekspres do kawy.
    Mozna sobie zazyczyc zmiane poscieli i sprzatanie, ale to za extra
    kilkadziesiat EURO.
    Z kortem do uzytku mieszkancow, pralnia, duzy parking ze szlabanem na klucz
    elektroniczny.
    100 metrow do stacji U-bahn i to nie gdzies na zadupiu.
    Jak sie poszuka to mozna za 800 marek miec wieksze, nieumeblowane.

    Pawel Sokolowski

  • 9. Data: 2002-07-18 17:44:02
    Od: "Grzegorz Z." <killserv@NOSPAM_poczta.onet.pl>

    "Pawel Sokolowski" <P...@n...org> napisal:

> [...]
    > 100 metrow do stacji U-bahn i to nie gdzies na zadupiu.
    > Jak sie poszuka to mozna za 800 marek miec wieksze, nieumeblowane.

    to w Hamburgu az tak dobrze to nie ma :(
    jest troche drozej z tego co sie orientuje (ostatnio zmienilem mieszkanie)
    wiadmomo ze jak sie poszuka to sie znajdzie cos ciekawego ale tak od reki
    to 450EUR (Warm) za 45m^2 trzeba wydac.

    --
    Pozdrowka

  • 10. Data: 2002-07-18 18:29:47
    Od: "Pawel Sokolowski" <P...@n...org>

> [...]
    > wiadmomo ze jak sie poszuka to sie znajdzie cos ciekawego ale tak od reki

    Zapomnialem napisac, ze w oplacie jest wszystko, tzn ogrzewanie, ale takze
    woda i elektrycznosc.
    Mozna uzywac do woli. No i kabel. Tylko polskich programow nie ma :(

    Pawel Sokolowski