PracaGrupypl.praca.dyskusje › Greencard - wiza dla malzonki

  • 1. Data: 2002-02-11 09:38:57
    Temat: Greencard - wiza dla malzonki
    Od: "Kerberos" <k...@p...fm>

    Witam Panowie

    Szukam pomocy u wtajemniczonych. Wiekszosc formalnosc Greencard juz za mna,
    pozostala kwestia wizy dla mnie i...
    Tutaj wlasnie pojawia sie pytanie, moja zona dotrze do mnie po miesiacu,
    moze poltora. Gdzie zalatwiac dla niej wize?
    Czy juz w Niemczech czy jeszcze w Polsce? Dostalem pismo z Ambasady
    Niemieckiej, jednak tam nie jest to wyraznie
    okreslone.

    Dzieki z gory i Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-02-11 13:18:29
    Temat: Re: Greencard - wiza dla malzonki
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>

    Witam

    "Kerberos" <k...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > Czy juz w Niemczech czy jeszcze w Polsce? Dostalem pismo z Ambasady
    > Niemieckiej, jednak tam nie jest to wyraznie

    Normalna procedura jest taka, aby twoja zona ubiegala sie o wize tymczasowa.
    W konsulacie okreslane jest to jako laczenie rodzin. Po przybyciu do Niemiec
    powinna ubiegac sie o wize stala.
    W moim jednak przypadku, majac obrotnego agenta, zalatwilismy to od reki
    tzn. bez wizy tymczasowej. Nie wiem jednak, czy jest to normalna kolej
    rzeczy.
    PS. Tak samo ma sie sprawa z dziecmi

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 3. Data: 2002-02-11 13:19:43
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

> [...]
    > Czy juz w Niemczech czy jeszcze w Polsce? Dostalem pismo z Ambasady
    > Niemieckiej, jednak tam nie jest to wyraznie

    w Polsce na 3 miechy, potem w Niemczech po zameldowaniu już na 5 lat

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 4. Data: 2002-02-11 15:06:25
    Od: r...@s...de (Romek)

> [...]
    > Czy juz w Niemczech czy jeszcze w Polsce? Dostalem pismo z Ambasady
    > Niemieckiej, jednak tam nie jest to wyraznie

    Witam.
    Starania o sprowadzenie do BRD malzonki mozesz zaczac w momencie gdy:
    1. Dostales juz zielona karte
    2. Dostales juz przyslugujaca ci wize na piec lat
    3. Dostales juz pozwolenie na prace na okres 5 lat
    3.5 Podpisales umowe o prace
    4. Zameldowales sie juz w Niemczech
    5. Masz mozliwosc zapewnienia twojej rodzinie odpowiednio duzego lokum
    - w przepisach dotyczacych GC jest to szczegolowo wyspecyfikowane, nie
    pamietam dokladnie ale chyba na dwie osoby musisz dysponowac
    powierzchnia cos okolo 35 m2 tzn. mieszkanie w jakim jestes tutaj
    zameldowany musi posiadac co najmnie taki metraz

    Dla zony w Polsce przesylasz lub najlepiej przywozisz dokumenty
    potwierdzajace fakt iz spelniasz warunki opisane w powyzszych punktach
    (czyli GC, wize na pobyt w BRD na piec lat, umowe o prace, pozwolenie
    na prace, umowe najmu lokalu w ktorym jestes zameldowany zawierajaca
    koniecznie zapis o metrazu lokalu), musisz miec takze przetlumaczony
    na niemiecki odpis (skrocony) aktu zawarcia malzenstwa. Z cala ta
    makulatura udajesz sie do konsulatu BRD w twoim miescie (lub
    najblizszego). Wypelniacie wniosek o wydanie wizy na pobyt tymczasowy
    tj. do 3 miesiecy. Jak masz szczescie to pracownicy w konsulacie juz
    wiedza o co chodzi i taka wize twojej zonie od reki wystawiaja. Jak
    masz pecha to wywalaja oczy na wierzch (tak bylo w moim przypadku ale
    chyba dla tego ze bylem jednym z pionierow GC w PL - 1 sierpnia 2000 )
    i musisz z nimi troche powalczyc - ja mielem szczescie i pomogl mi
    pracodawca (Ave Thomas !!), ktory zadzwonil do konsulatu w Gdansku z
    Hamburga, opieprzyl kogo trzeba i na drugi dzien wiza byla gotowa a
    zone przyjeli poza kolejnoscia z naleznymi honorami.
    Jak juz napisalem taka wiza dziala przez trzy miesiace. Na jej
    podstawie mozesz zone zameldowac w Niemczech (ma duze znaczenie bo
    zmnienia ci sie klasa podatkowa i znacznie mniej ci zabieraja) oraz w
    ciagu tych trzech miesiecy juz na miejscu w Niemczech wyrabiacie wize
    na jej pobyt na kolejne piec lat (chyba najpierw na rok a potem na
    kolejne lata albo to juz sie zmienilo i od razu dostanie na cale 5)

    Jak masz jeszcze pytania to wal smialo.
    pozdro.
    Romek Suszko

  • 5. Data: 2002-02-11 15:26:34
    Od: "Grzegorz Z." <k...@p...onet.pl>

    r...@s...de (Romek) napisal:

    > Jak masz jeszcze pytania to wal smialo.
    > pozdro.
    > Romek Suszko

    witam
    a probowales juz zalatwic pozwolenie na prace dla zony????
    czy jeszcze marudza ze za wczesnie lub cos w tym stylu ?

    --
    Pozdrowka %%%
    |<illservice %%%
    <) (\
    ___(_,_)\___
    || // ||

  • 6. Data: 2002-02-12 06:56:06
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Wypelniacie wniosek o wydanie wizy na pobyt tymczasowy
    > tj. do 3 miesiecy.

    Mam pytanie odnosnie tej wizy tymczasowej, wlasciwie dlaczego trzeba ta wize
    zonie zalatwiac skoro moze ona tam przebywac do 3 miesiecy jako turystka ??
    Czy zona moze byc jednoczesnie zameldowana w Polsce i w Niemczech ?
    Czy ubezpieczenie w Niemczech jest miedzynarodowe tzn. czy jesli cos mi albo
    mojej rodzinie stanie sie cos np. podczas pobytu w Polsce to czy niemiecka kasa
    chorych pokrywa koszty leczenia ?

    Pozdrowienia
    Auck

  • 7. Data: 2002-02-12 08:55:32
    Od: "Andrzej Burski" <k...@p...onet.pl>

    > Mam pytanie odnosnie tej wizy tymczasowej, wlasciwie dlaczego trzeba ta
    wize
    > zonie zalatwiac skoro moze ona tam przebywac do 3 miesiecy jako turystka
    ??

    Bo takie jest niemieckie prawo, ktore zapobiedania przed przyjazdem ludzi do
    Niemiec jako
    turysci w celu znalezienia pracy.

    > Czy zona moze byc jednoczesnie zameldowana w Polsce i w Niemczech ?

    Oczywiscie

> [...]
    albo
    > mojej rodzinie stanie sie cos np. podczas pobytu w Polsce to czy niemiecka

    W zasadnie obowiazuje tylko na terenie Niemiec. Oczywiscie mowa o
    obowiazkowym ubezpieczeniu zdrowotnym.
    Niektore kasy chorych się godza sie na pokrycie leczenie za granica , ale
    zalatwiac formalnosci przed wyjazdem za granice. Jak to dokladnie wyglada,
    nie wiem.

  • 8. Data: 2002-02-12 08:58:47
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>

    Witam

    <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    albo
    > mojej rodzinie stanie sie cos np. podczas pobytu w Polsce to czy niemiecka

    Podwojne zameldowanie - naturalnie.
    Ubezpieczenie zalezy od firmy ubezpieczeniowej. Nie wiem jak to jest
    dokladnie,
    gdyz nie mialem z tym jeszcze do czynienia, ale na podstawie wystawionych
    rachunkow kasa chorych w Niemczech powinna ci je pokryc.
    Dlaczego wiza tymczasowa? Taka jest procedura. Jednak przy odrobinie dobrej
    woli
    mozna ja ominac.

    > Pozdrowienia
    > Auck
    >
    > --

    Pawelek

  • 9. Data: 2002-02-12 09:56:16
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Mam pytanie odnosnie tej wizy tymczasowej, wlasciwie dlaczego trzeba ta
    wize
    > zonie zalatwiac skoro moze ona tam przebywac do 3 miesiecy jako turystka
    ??

    może przebywać, ale aby dostać wizę na 5 lat musi mieć najpierw w paszporcie
    wizę na 3 miesiące

    > Czy zona moze byc jednoczesnie zameldowana w Polsce i w Niemczech ?

    tak, tak samo jak i ty

> [...]
    albo
    > mojej rodzinie stanie sie cos np. podczas pobytu w Polsce to czy niemiecka

    no właśnie... chyba nie... ale niech się może inni wypowiedzą bo ja nie
    jestm pewien...

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 10. Data: 2002-02-12 10:12:32
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>

    Witam

    "Slavo" <s...@g...net> wrote in message news:a4aour$5i7$1@news.onet.pl...
    > <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > może przebywać, ale aby dostać wizę na 5 lat musi mieć najpierw w
    paszporcie
    > wizę na 3 miesiące

    Nie musi. Moja nie miala. Dziecko zreszta tez. ;-)))
    Ale, jak powiedzialem, trzeba do tego obrotnego agenta.

    > --
    > pozdrówka, Slavo

    Pozdrawiam
    Pawelek