PracaGrupypl.praca.dyskusje › Greencard - co dalej

  • 11. Data: 2002-10-01 13:02:59
    Temat: Re: Greencard - co dalej
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "kerbi" <kerberos(USUN)@poczta.fm> wrote in message
    news:anc51u$cojs2$1@ID-135118.news.dfncis.de...

    > 2. Kiedy strona powstawala, nie mialem nawet nadziei na otrzymanie
    > Greencard. Co sie stalo z zalozycielami i inicjatorami?

    żyją i obrastają w tłuszcz :-))) już w ich swoje szpony dopadł szmal, zdrada
    płynie z ust....

    > 3. Dlaczego Greencardowcy tak ogolnie troche ucichli na grupie, kiedys byl
    > entuzjazm, teraz jest marazm? Powracali juz czy jak.

    eee... tylko o czym pisać??? ci co chcieli wyjechać już wyjechali :-))) więc
    poza tematami odnośnie formatu CV (uaaaahaaa) to o czym pisać ???

    > 4. Czy nikt nie zdawal sobie sprawy ile pracy jest przy takiej stronie,
    gdy
    > powstawala idea? Nie mozna tego wspolnymi silami zrobic?

    pewnie można... tylko temu się nie chce... ten nie ma już czasu na zbyciu(
    np ja) itd... itp....

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 12. Data: 2002-10-01 13:12:49
    Od: "kerbi" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

    > eee... tylko o czym pisać??? ci co chcieli wyjechać już wyjechali :-)))
    więc
    > poza tematami odnośnie formatu CV (uaaaahaaa) to o czym pisać ???

    Pisac o tym jak nie dac sie zgermanizowac ;-) (w pracy zeby bylo na temat),
    i jak poprawic
    wizerunek polskiego pracownika za granica, nie wiem, o czymkolwiek, bo az
    strach w oczach
    jak ubywa postow Pawelka ;-)

    > pewnie można... tylko temu się nie chce... ten nie ma już czasu na zbyciu(
    > np ja) itd... itp....

    Jasne ze nikt nie ma czasu, ja tak zawsze tlumacze sobie to ze nie pisze
    artykulow juz do gazet, mimo ze dawniej to robilem.
    Tylko wtedy potrzebowalem kasy za te artykuly, teraz juz nie.
    Moze powinnismy w takim razie pisac co zrobic zeby nie zapyziec zachwyceni
    swoimi wysokimi dochodami?
    Co zrobic gdy potencjalny brak pracy nie motywuje do rozwoju? Ja mam z tym
    problemy, moze to przez 10 godzinny dzien pracy ;-)

    pozdr.
    artur

  • 13. Data: 2002-10-01 13:25:54
    Od: "Grzegorz Z." <killserv@NOSPAM_poczta.onet.pl>

    "Shane McGowan" <m...@h...com> napisal:

    > (...)

    > (...)

    ale co dokladnie ma znaczenie??
    jakie warunki trzeba spelnic czy jaki ma sie kontrakt ???
    bo warunki trzeba spelnic! a co do naszych aktualnych kontraktow nie ma
    ani slowa w ustawie

    > No wlasnie, to jest dobre pytanie. Czy ma ktos pod reka link do tekstu
    > tej ustawy, ew. do innych oficjalnych dokumentow na ten temat?

    co do linku to najlepiej poczytac bezposrednio u zrodla :) czyli
    na stronie http://www.bmi.bund.de/ wchodzimy w "Schwerpunkte"
    a potem w "Zuwanderung" i mamy wszystko a to jest bezposredni link do
    pdf'a z ustawa:
    http://www.bmi.bund.de/Annex/de_21689/Zuwanderungsge
    setz_als_PDF-Download.p
    df

    --
    Pozdrowka
    |^^^^^^^^^^^^^^\||

  • 14. Data: 2002-10-01 13:28:58
    Od: "Grzegorz Z." <killserv@NOSPAM_poczta.onet.pl>

    "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net> napisal:

    > tak, nie będę wtedy przywiązany do pracodawcy, a nawet bedę mógł mieć z
    > kilku źródeł dochody

    a jestes "przywiazany" do pracodawcy ???
    z tego co wiem to sie nie jest "przywiazanym" a to ze w paszporcie masz to
    w tej naklejce to tylko z powodu niewiedzy odpowiednich urzednikow w
    czasie jak dostawales GC!!!!!!
    tylko nie wiem jak to jest gdyby sie chcialo miec dochody z kilku zrodel
    rownoczesnie, niestety nie moglem nic znalezc na ten temat, ale wydaje mi
    sie ze mozna

    --
    Pozdrowka
    |^^^^^^^^^^^^^^\||

  • 15. Data: 2002-10-01 13:31:47
    Od: "kerbi" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

    > bo warunki trzeba spelnic! a co do naszych aktualnych kontraktow nie ma
    > ani slowa w ustawie

    jakie warunki? Dla mnie niestety niemiecki, szczegolnie taki niemiecki to
    nadal trudny temat.

    pozdr.
    artur

    Ps. Co nie oznacza oczywiscie ze nie postaram sie przeczytac tego.

  • 16. Data: 2002-10-01 13:45:47
    Od: "Grzegorz Z." <killserv@NOSPAM_poczta.onet.pl>

    "kerbi" <kerberos(USUN)@poczta.fm> napisal:

    > jakie warunki? Dla mnie niestety niemiecki, szczegolnie taki niemiecki
    > to nadal trudny temat.

    dla ulatwienia podam ze to co nas dotyczy glownie jest w §19 (lub 18,
    teraz nie pamietam) i w nim sa podane jeszcze dwa inne § (prawdopodobnie
    39 i 42 ale nie ejstem pewien) w ktorych jest wiecej wyszczegolnione
    i ogolnie to akurat nie jest takie trudne :)
    tez co do warunkow byla na tej grupie rozmowa gdzies tak przed miesiacem
    czy dwoma, jednak tytulu nie potrafie zacytowac

    --
    Pozdrowka
    |^^^^^^^^^^^^^^\||

  • 17. Data: 2002-10-01 13:52:06
    Od: "Grzegorz Z." <killserv@NOSPAM_poczta.onet.pl>

    "Grzegorz Z." <killserv@NOSPAM_poczta.onet.pl> napisal:

    > tez co do warunkow byla na tej grupie rozmowa gdzies tak przed miesiacem
    > czy dwoma, jednak tytulu nie potrafie zacytowac

    wlasnie znalazlem tytul :) to jest "Arbeit - angebot "
    na googlach znajdziesz bez problemu :)
    --
    Pozdrowka
    |^^^^^^^^^^^^^^\||

  • 18. Data: 2002-10-01 13:56:55
    Od: "kerbi" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

    > wlasnie znalazlem tytul :) to jest "Arbeit - angebot "
    > na googlach znajdziesz bez problemu :)

    Dzieki, poszperam

    pozdr.
    artur

  • 19. Data: 2002-10-01 16:03:00
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    GC nie ma nic wspolnego z ta ustawa :-))

    O pobyt staly bedzie mogl kazdy sie starac,
    zaleta GC jest to, ze macie prace i placicie grzecznie podatki =>
    z tego wynika ze panstwo niemieckie ma z was pozytek :-)) =>
    powinno rzadowi zalezec na tym zebyscie zostali (jesli chcecie)
    i dalej budowali europe/niemcy/cokolwiek i placicili do panstwowej kasy...

    Akra wystosowala w sprawie GC oficjalne pismo
    do odpowiedniego urzedu, gdyby byla www.polonia-it.org
    to by sie na nia wrzucilo...
    Czekamy na odpowiedz ministerstwa spraw wenetrznych
    dam znac co przyjdzie.

    Apropos www.polonia-it.org,
    nic na nich nie ma bo twardziel padl, ja nie mialem backup-u
    ale wszystko dziala i czeka na kogos kto ma te stare
    albo nowe stronki i je wrzuci do sieci...(slavo?? adam??)

    Jescze troche, akra postawila sobie swojego www-serverka
    puscilem zlecenia kk i wuszcze chyba swoich
    praktykantow bo wy rzeczywiscie juz w tluszczyk obrosliscie :-))))

    Pozdrowienia,
    Thomas

    PS. wzialem sobie dzis dzien wolnego i od razu tyle postow .....

  • 20. Data: 2002-10-01 16:48:57
    Od: "Grzegorz Z." <killserv@NOSPAM_poczta.onet.pl>

    "Thomas Ochmann" <t...@a...de> napisal:

    > GC nie ma nic wspolnego z ta ustawa :-))

    a ja myslalem ze GC to inna nazwa na tych tzw. "Hochqualifizierte"
    a o tym juz jest mowa w tej ustawie :-P, czy moze sie myle?

    >Jescze troche, akra postawila sobie swojego www-serverka
    >puscilem zlecenia kk i wuszcze chyba swoich
    >praktykantow bo wy rzeczywiscie juz w tluszczyk obrosliscie :-))))

    no tak, a ja myslalem ze pewna osoba wyraznie powiedziala ze jak dostanie
    zaslilacz do notebooka to w ciagu paru dni wrzuci wszystko na serwer i
    bedzie chodzic i wydawalo mi sie ze z tego powodu inni zaprzestali
    jakiejkolwiek dzialalnosci w tym kierunku (przynajmniej ja tak zrobilem,
    no ale u mnie dochodzi jeszcze brak dostepu do netu w domu :( )

    > Pozdrowienia,
    > Thomas
    >
    > PS. wzialem sobie dzis dzien wolnego i od razu tyle postow .....
    no wlasnie sie zaczelem zastanawiac czemu piszesz _az_ tyle maili nagle
    jak od dluzszego czasu nie wyslales ani jednego posta ;)

    --
    Pozdrowka