PracaGrupypl.praca.dyskusje › Godziny pracy programisty

  • 21. Data: 2006-01-06 08:39:46
    Temat: Re: Godziny pracy programisty
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    > mówisz o tym ?
    > http://wysylkowa.pl/ks240853.html
    >
    > ja tam Reksia oglądałem w wieku 13 lat i teraz mam z tym spokój,
    > mogę się zająć programowaniem jak normalny człowiek, bez przestawiania
    > jakichś zegarów, tak jak mi najwygodniej/najefektywniej

    no widzisz ja w wieku 13 lat siedziałem przy komputerze 486DX33 zaczynając
    zabawę od piłeczki odbijającej się od boków ekrany w turbo pascalu, w wieku
    14 lat już sortowałem w Borland C...... także wolę po 17 wrócić do domu na
    reksia i nadrobić zaległości z dzieciństwa!

  • 22. Data: 2006-01-06 08:49:38
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Paszczak <s...@h...pl> wrote in

    > Reksio pisał o podziale na 'programistów' i 'asystentów'. Taki
    > asystent faktycznie może siedzieć 8h i klepać. Programista siedzący
    > np. nad algorytmami - zdecydowanie nie.

    a co powiesz na podzial na "analitykow" i "programistow"??
    i dlaczego ten ostatni jest na porzadku dziennym, a ten
    przytoczony przez "Reksia" to pierwszy raz w zyciu slysze??

    pzdrv;
    adas;

  • 23. Data: 2006-01-06 09:04:46
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    Ja jestem zatrudniony na 8 godzin, ale w razie potrzeby bez problemu mogę
    przestawiać godziny pracy. Bardzo pomaga, bo czasem człowiek ma taki dzień,
    że wogóle nie jest w stanie sklecić czegoś sensownego, a czasem wpadam w
    trans: siedzę przed kompem 10 godz. i po tym mam taki kod, który normalnie
    zająłby mi trzy dni.

    Termin pracy zawsze można określić i zawsze to JA go określam, a szef tylko
    sprawdza, czy jest on rozsądny i czy trzymam się planu. Prace najlepiej
    dzieli się na etapy 20-40 godzinne, ale sa oczywiście tez plany np.
    2-godzinne. Osobno dzieli się na planowane nowe rzeczy, osobno na
    nieplanowalne poprawki. Dobry programista zwykle planuje więcej czasu (np.
    2x) na zrobienie czegoś, żeby zaoszczędzić na poprawkach. Gorszy programista
    zwykle robi szybko, ale później marnuje więcej czasu swojego i innych na
    poprawę błędów (zależy od czlowieka).

    W danej chwili szef zawsze wie, nad czym teraz siedzę, ile temu zajęciu
    poświęciłem czasu, i ile mi zostało. Zwykle robię kilka zadań równocześnie i
    co kilka godzin/dni zmieniam tematy, żeby nie było nudno.

    Jakieś 30% czasu zawsze rezerwuje się na rzeczy nieplanowalne: poprawki,
    analizy zgloszonych błędów itp. W praktyce, jak idzie sprawnie, to wyrabiam
    się z planem w 70% zadeklarowanego czasu. Czasem faktycznie jest taki bug,
    że tracisz pół dnia na jego znalezienie. Przy 8-godzinnym czasie pracy
    średnio na programowanie udaje się poświęcić 6 godz. Reszta, to sprawy
    organizacyjne: spotkania, przygotowywanie nikomu niepotrzebnych opracowań,
    korespondencja, ustalenia, obiadek.

    Pomaga możliwość zabrania pracy do domu. Czasem po beznadziejnym dniu w
    którym nic nie potrafiłem zrobić wracam do domku, kimnę się pół godzinki i
    od tej pory nagle, jakbym dostał turbo. Czas pracy w domu może być albo
    płatny dodatkowo, albo zamieniony na odrobione.

    Praca na 100% w domu chyba by mnie bardzo rozleniwiła. Ja nie potrafię sam
    się zmuszać do pracy.

    Łukasz

  • 24. Data: 2006-01-06 09:07:04
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    HERAKLES <h...@b...pl> wrote in

> [...]
    > pascalu, w wieku 14 lat już sortowałem w Borland C...... także wolę po
    > 17 wrócić do domu na reksia i nadrobić zaległości z dzieciństwa!

    o kurcze - widze ze jestes fanem modelu "programista to ktos niezwykly";
    zgodnie z tym modelem zeby byc dobrym programista, trzeba bylo zaczynac
    w wieku 11 do 13 lat, przechodzac kolejne stadia rozwoju, konczac na mniej
    wiecej takim stanie: przyrosniety do komputera, pracujacy glownie w nocy,
    ktos niezwykly;

    na szczescie jest alternatywny model, ktory zaklada ze programista to
    zawod jak kazdy inny, ktory wymaga pewnych zdolnosci (nie musza byc one
    jednak rozwijane od czasow szkoly podstawowej) i oczywiscie opiera sie
    na zdobyciu pewnych umiejetnosci (wejscie w ich posiadanie nie musi byc
    wcale okupionie brakiem wolnego czasu i calkowitym poswieceniem sie pracy);

    niestety ja jestem dosyc ograniczony - w tym sensie ze nie jestem
    "humanista" i nie interesuja mnie humanistyczne aspekty innych zawodow -
    wiec nie potrafie sie wypowiedz na temat zawodow nie-informatycznych; moze
    zatem ktos rozjasni nam dzialanie dwoch powyzszych modeli w innych
    dziedzinach zycia; chetnie uslyszalbym kilka opinii o zawodach
    "technicznych" i "humanistycznych";

    PS: mam wrazenie ze grupa "niezwyklych" jest mniej skuteczna; wezmy tutaj
    chociazby pod uwage wypowiedz HERAKLESa "Glupota, widzisz w algorytmach cos
    trudnego?"; moim zdaniem razaco przebija tutaj przekonanie, ze znajomosc
    samych skladnikow czegos jest wystarczajaca do poprawnego operowania
    caloscia; tutaj: skladnik to "algorytmy" a calosc to proces projektowania
    (nawet nie wytwarzania) oprogramowania, ktory wymaga oczywiscie znajomosci
    skladnika takiego jak "algorytmy" (ach! oczywiscie zakladam tutaj, ze
    interakcje nie sa czescia "skladnika" - bo przeciez podstawa wykorzystania
    w jakims projekcie "skladnikow" jest ich wzajemne POWIAZANIE - mam wrazenie
    ze "niezwykli" nie zwracaja na to uwagi);

    pzdrv;
    adas;

  • 25. Data: 2006-01-06 09:30:16
    Od: jerry <j...@i...pl>

> [...]
    > 14 lat już sortowałem w Borland C...... także wolę po 17 wrócić do domu na
    > reksia i nadrobić zaległości z dzieciństwa!

    biedne dziecko. a grałeś kiedyś w piłkę?
    pozdrawiam,

  • 26. Data: 2006-01-06 10:27:30
    Od: "inf" <g...@w...lublin.pl>

> [...]
    > 14 lat już sortowałem w Borland C...... także wolę po 17 wrócić do domu na
    > reksia i nadrobić zaległości z dzieciństwa!

    a ja wracam o 16 do swojego domu z sauną, żeby posiedzieć przy kominku z
    lampką koniaku lub innym grzańcem, pograć z synem w cywilizację oraz
    wiedzieć jak nie zepsuć mu dzieciństwa,
    programowanie było tylko jednym z środków do osiągnięcia tego celu,
    zważywszy, że średni czas "życia" aplikacji to 5 lat a ilość napisanych w
    stosunku do wdrożonych to 40%, zawód programisty jest podobny do "zawodu"
    Syzyfa lub kucharza,

  • 27. Data: 2006-01-06 13:57:07
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    jerry wrote:

    > biedne dziecko. a grałeś kiedyś w piłkę?
    > pozdrawiam,
    wiosłowałem!

  • 28. Data: 2006-01-06 13:59:05
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    > o kurcze - widze ze jestes fanem modelu "programista to ktos niezwykly";

    Ja jestem niezwykły i nie dlatego, że jestem programistą!

  • 29. Data: 2006-01-06 14:02:44
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    adasiek wrote:

    > Paszczak <s...@h...pl> wrote in

    > a co powiesz na podzial na "analitykow" i "programistow"??
    > i dlaczego ten ostatni jest na porzadku dziennym, a ten
    > przytoczony przez "Reksia" to pierwszy raz w zyciu slysze??

    A wiesz co to analityk, może się mylę, ale dla mnie to osoba rozpoznająca
    potrzeby i pisząca specyfikacje, nie miałem nigdy do czynienia z tym
    pierwszym w zasadzie zajmuje się jednym i drugim.

  • 30. Data: 2006-01-06 15:02:44
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

    "Reksio" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > - kapcie do chodzenia po firmie (sekretariat nie mial takich ulg :-)

    znaczy sekretarka nie mogla w firmie zmienic kozakow na pantofle???? czy
    chodzi o to ze laziliscie w typowo domowych ciapach?