PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gdzie na informatyke...

  • 41. Data: 2002-04-18 19:04:33
    Temat: Re: Gdzie na informatyke...
    Od: "Juliusz Zajda" <j...@p...onet.pl>

    "Maciek Bryński" <m...@g...pl> wrote in message
    news:a9haq6$hin$1@news.gazeta.pl...
    > Tylko ze UW i inne uniwerki maja jedna zalete...Nie ma fizyki...Tylko
    > jeszcze jedno pytanie..co z tego co uczysz sie na studiach przydaje sie w
    > pracy...Jaki procent przydatnych rzeczy trzeba sie samemu nauczyc (nie ma
    > tego na studiach a chcesz to umiec)

    2 grosze...
    1. chcesz byc inzynierem czy nie? bo jesli tak, to fizyke musisz znac, a
    jesli chcesz byc informatykiem, ktory nie wie jak jest zbudowany procesor i
    tranzsytor w polprzewodnikach, to Twoja sprawa :)
    2. w UK i US mozna dostac BA i BSc w informatyce ('computer science') tytu
    zalezy od ilosci przedmiotow twardych w programie (w tym fizyka); i powiem
    Ci szczerze - wiekszosc firm nie chce rozmawiac z BAsami

  • 42. Data: 2002-04-18 19:33:33
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Juliusz Zajda" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a9n57s$7aj$1@news.onet.pl...

> [...]
    > jesli chcesz byc informatykiem, ktory nie wie jak jest zbudowany procesor
    > tranzsytor w polprzewodnikach, to Twoja sprawa :)

    Moim zdaniem ( absolwenta MIMUW )
    - na obu typach uczelni ( politechnika vs. uniwesytet ) mozesz sie nauczyc
    podobnych rzeczy, jesli chodzi o programowanie itp
    - na politechnice nauczysz sie fizyki i elektoniki, jeszeli zamierzasz w tym
    "siedziec", to sie przydaje, jesli nie - niepotrzebny balast
    - ma uniwersytecie nauczysz sie myslec i jezeli np. zamierzasz isc w strone
    projektowania itp, to wybierz uniwerek
    - na politechnice jest zwykle system bardziej "szkolny", na uniwersytecie -
    "studencki"
    - b. wazna jest kadra - jesli chcesz miec zajecia z najlpszymi wybierz UW
    - b. wazna jest praktyka - tutaj Warszawa daje najwieksze szanse pracy i
    chyba jedyne zaczepienia sie w jakiejs "duzej" firmie ( a to jest bardzo
    wazne, jak wejdziesz w male firemki, to pozniej ciezko to zmienic,
    oczywiscie zalezy, co kto lubi"
    - najwazniejszy jestes TY - Twoj zapal, checi, pracowitosc
    - szczescie tez ma niemale znaczenie.

    --
    Jacek

  • 43. Data: 2002-04-18 21:30:20
    Od: "Maciek Bryński" <m...@g...pl>

    Jestes z wawy czy spoza stolicy?

    --
    Maciek Bryński

  • 44. Data: 2002-04-19 12:49:52
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Jacuo" <z...@p...onet.pl> wrote in message

    > Moim zdaniem ( absolwenta MIMUW )
    > - na obu typach uczelni ( politechnika vs. uniwesytet ) mozesz sie nauczyc
    > podobnych rzeczy, jesli chodzi o programowanie itp

    Nieprawda, to czego sie nauczysz i czy dobrze sie tego nauczysz ZALEZY OD
    UCZELNI (ale nie od jej typu). A politechnika i uniwersytet to napewno rozne
    uczelnie, skoro tak, to na 100% inaczej ucza.

    > - na politechnice nauczysz sie fizyki i elektoniki, jeszeli zamierzasz w
    tym
    > "siedziec", to sie przydaje, jesli nie - niepotrzebny balast

    Nieprawda, na polibudzie "ucza" Cie tych przedmiotow, a to czy sie ich
    "nauczysz" to zupelnie inna historia.

    > - ma uniwersytecie nauczysz sie myslec i jezeli np. zamierzasz isc w
    strone
    > projektowania itp, to wybierz uniwerek

    Ooops, myslacy po uniwersytetach i nie myslacy po politechnikach - pieknie!
    Wybacz ale na polibudzie tez sie nauczysz projektowania, jesli chcesz rzecz
    jasna.

    > - na politechnice jest zwykle system bardziej "szkolny", na
    uniwersytecie -
    > "studencki"

    Chie, chie, a to ciekawe.

    > - b. wazna jest kadra - jesli chcesz miec zajecia z najlpszymi wybierz UW

    Chie, chie jeszcze ciekawiej... najlepsi nauczyciele som w warszawce...

  • 45. Data: 2002-04-19 13:30:21
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

  • 46. Data: 2002-04-19 14:11:51
    Od: "Maciek Bryński" <m...@g...pl>

    Tak myslalem...wiadomo UW jest najlepszy...LOL

    --
    Maciek Bryński

  • 47. Data: 2002-04-19 18:59:22
    Od: Jacek <j...@s...pl>

    "Maciek Bry?ski" wrote:

    > Gdzie najlepiej w Polsce isc na informatyke?
    > Na jakiej uczelni informatyka jest najlepsza i daje pozniej najwieksze
    > szanse znalezienia pracy.
    > Maciek Bry?ski

    Czytajac odpowiedzi kolegow widac, ze nie biora pod uwage pewnego aspektu:
    czy uczelnia umozliwia start zawadowy oferujac jakas prace? Ja konczylem
    informatyke na Politechnice Poznanskiej i na samej uczelni mielismy
    mozliwosci pracy (administratorzy i operatorzy systemow).

    Co do samego kierunku:
    - model 3+2,
    - nie ma fizyki,
    - matematyka: I semestr 5h, II semestr 2h,
    - przedmioty na kursie inzynierskim: oprocz ww. standard: badania
    operacyjne, programowanie obiektowe i niskopoziomowe, wspomaganie decyzji,
    bazy danych, grafika komputerowa, kryptografia, systemy operacyjne,
    podstawy techniki multimedialnej, technika cyfrowa, architektura systemow
    liczacych, sztuczna inteligencja, programowanie deklaratywne,
    przetwarzanie rozproszone, programowanie wizualne, bioinformatyka,
    algorytmy genetyczne,
    - dostepne specjalnosci (cytuje z pamieci te sensowne): systemy
    rownolegle i rozproszone, projektowanie sieci komputerowych, ochrona
    danych i zabezpieczenie systemow informatycznych.

    Oprocz samej Politechniki zajecia prowadzone sa rowniez w Poznanskim
    Centrum Superkomputerow-Sieciowym, m.in. na maszynach Cray, Silicon
    Graphics, Sun :-)

    Moja ocena: solidne przygotowanie do zawodu, program odchudzony o rzeczy
    nieinformatyczne (np. fizyka), dobrzy specjalisci (np. prof. Weglarz -
    ubiegloroczny laureat "Polskiego Nobla"). Za najwieksza zalete uwazam to,
    ze studia nauczyly mnie CZYM jest informatyka, a nie jedynie pewnych jest
    aspektow w oderwaniu od wiekszej calosci.

    Jacek

    P.S. Celowo nie pisze: "najlepsza", "jak informatyka - to tylko PP", itd.
    Po prostu sadze, ze to solidna uczelnia.

    P.S.2 Jest tez wielki minus: na poznanskim rynku jest coraz ciasniej -
    chyba juz 6 uczelni ma taki kierunek, na niektorych z nich po 2 (np. UAM -
    "Informatyka" na jednym wydziale i "Informatyka stosowana" na innym :-(

    J.

  • 48. Data: 2002-04-19 20:52:22
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Bryński" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tak myslalem...wiadomo UW jest najlepszy...LOL

    Chyba napisalem, ze jestem absolwentem MIM UW ?
    I jesli chodzi o wykladowcow, to niewatpliwie najwiecej najlepszych
    polskich specjalistow os IT tam uczy.

    --
    Jacek

  • 49. Data: 2002-04-19 21:03:31
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:a9p3ne$14qo$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    rozne
    > uczelnie, skoro tak, to na 100% inaczej ucza.

    Jezeli chodzi o programowanie i tym podobne podstawowe sprawy to generalnie
    naucza sie tego samego.

    > tym
    >
    > Nieprawda, na polibudzie "ucza" Cie tych przedmiotow, a to czy sie ich
    > "nauczysz" to zupelnie inna historia.

    Oczywistosc.
    Przeciez napisalem, ze najwazniejszy jest sam uczacy sie, jego zapal,
    zdolnosci, checi.

> [...]
    pieknie!
    > Wybacz ale na polibudzie tez sie nauczysz projektowania, jesli chcesz

    Zle sie wyrazilem - oczywiscie nie chodzilo mi, ze po politechnie sa jacys
    nie myslacy ludzie.
    Natomiast na obu uczelniach jest troche inne podejscie - politechnika
    ksztalci bardziej w strone projektowania, mniej jest tam "wkuwania",
    na politechnice bardziej ksztalci sie w strone programowania, spraw
    hardwerowych jest wiecej wiedzy pamieciowej.

    > uniwersytecie -
    >
    > Chie, chie, a to ciekawe.

    Dokladnie tak jest - na politechnice bardziej zmuszja do systematycznej
    nauki, a na uniwerku malo to kogo obchodzi, trzeb zdac iles tam kolokwiow i
    egazaminow, a czy sie chodzi na
    cwieczenia ma mniejsze znaczenie, a na wyklady - zadne.

    UW

    > Chie, chie jeszcze ciekawiej... najlepsi nauczyciele som w warszawce...

    Bo wiekszosc z nich pracuje gdzie indziej. A tu robie sie najwieksze
    projekty.

    --
    Jacek

  • 50. Data: 2002-04-19 21:52:21
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

> [...]
    OD
    > rozne
    >
    > Jezeli chodzi o programowanie i tym podobne podstawowe sprawy to

    Wybacz ale bzdury piszesz, na zadnych dwoch uczelniach nie ucza TAK SAMO,
    ani programowania ani projektowania...

> [...]
    > Natomiast na obu uczelniach jest troche inne podejscie - politechnika
    > ksztalci bardziej w strone projektowania, mniej jest tam "wkuwania",

    Zakladam, ze mialo byc "uniwersytet ksztalci bardziej w strone
    projektowania" i smiem twierdzic, ze bladzisz. Skad czerpiesz ta 'wiedze' o
    politechnice? I konkretne pytanie - jakie metody projektowania praktycznie
    poznales na UW?

    > na politechnice bardziej ksztalci sie w strone programowania, spraw
    > hardwerowych jest wiecej wiedzy pamieciowej.

    Ooops, ciekawostka - hardware'u troche jest ale... glownie projektowania :-)
    Wiesz tam Cie ucza myslec - jak zaprojektowac system co by skutecznie
    dzialal :-)

> [...]
    > egazaminow, a czy sie chodzi na
    > cwieczenia ma mniejsze znaczenie, a na wyklady - zadne.

    No ja chyba chodzilem na uniwersytet pt. "Politechnika Slaska", bo mnie nikt
    do niczego nie zmuszal (ciekawe jak to sie odbywa - torturuja?), a na
    wyklady tez nie bylo 'musu' uczeszczac. Co do cwiczen pytanko, czy na UW
    NIKT nie sprawdza obecnosci na cwiczeniach? Czy na wykladach nikt nigdy nie
    puscil listy obecnosci? Na zadnym wykladzie? I druga sprawa jakich
    absolwentow generuje uczelnia na ktorej wystarczy 'zdac iles tam kolokwiow i
    egazaminow'? Bo np. zeby zrobic takiego MCSE wystarczy zdac iles tam
    egzaminow (niektore to nawet trudne sa), ale po mojemu to, ze ktos ma MCSE
    niekoniecznie przeklada sie na jego umiejetnosci praktyczne.

    > UW

    > Bo wiekszosc z nich pracuje gdzie indziej. A tu robie sie najwieksze
    > projekty.

    Zwiazku tego zdania z moim nijak znalesc nie sposob - ale zalozmy, ze sila
    tego argumentu jest zatrwazajaca... :-)