PracaGrupypl.praca.dyskusje › Freelancing - jakie doświadczenia?

  • 21. Data: 2007-10-30 10:54:09
    Temat: Re: Freelancing - jakie doświadczenia?
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    [...]

    > Więc oszczędzając - można zrezygnować np z office na rzecz narzędzi
    > darmowych,

    Pytałeś o problem przerobienia komputera domowego na legalny firmowy.
    To Ci taki "problem" wyliczyłem. Akurat sam zakładałem firmę niedawno
    i dokładnie to sobie mogłem policzyć.

    > jeśli nie masz wystarczającej ilości pieniędzy.

    Ależ mam. Ale po co mam niepotrzebnie je wydawać? Zauważyłem, ze wielu ludzi
    po założeniu firmy wpada w euforię wydawania "na firmę" bo "można odliczyć".
    Kupują w ten sposób znacznie więcej i znacznie mniej rozsądnie niż wynika
    to z faktycznego zapotrzebowania.

    > Dodatkowo w specyficznych wypadkach można zawrzeć klauzulę w umowie,
    > iż narzędzia developerskie dostarcza klient. Wszystko zależy
    > co i dla kogo robimy.

    Tia. Tylko na takie klauzule to sobie może pozwolic freelancer
    z doświadczeniem, a nie początkujący.

    > Dodatkowo jest to wydatek jednorazowy.

    Nieprawda. To nie komputer biurowy, tylko do pracy. Tam są często
    potrzebne narzędzia, które są uaktualniane co kilka lat. To z pewnością
    nie jest wydatek jednorazowy.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2007-10-30 12:08:27
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    > [1] Windows 2003 Standard + Visual Studio Pro + MSSQL + Antywir i już jest
    10k.

    A słyszał ty o licencji MAPS :))) ?
    --
    Jackare

  • 23. Data: 2007-10-30 12:14:08
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > 10k.
    > A słyszał ty o licencji MAPS :))) ?

    A słyszał ty, do jakich celów służy MAPS, a do jakich celów *nie* służy?

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 24. Data: 2007-10-30 13:07:17
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Jackare napisał(a):

    > A słyszał ty o licencji MAPS :))) ?

    Słyszał. Do użytku _wewnętrznego_ firmy/testów [1]. MAPS nie ma też VStudio
    Pro, a jedynie Expressy.

    [1] Czyli softu _dla kogoś_ na tym nie zrobisz IMHO.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2007-10-30 14:34:05
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 30 Oct 2007 11:54:09 +0100, Wojciech Bańcer wrote:

> [...]
    > Kupują w ten sposób znacznie więcej i znacznie mniej rozsądnie niż wynika

    święte słowa, tym co wydają kase nie przyjdzie do głowy, że odliczyć można
    jedynie 19% dochodowego i 22% VATu a i tak nie we wszystkich wypadkach,
    pomijając już fakt, że na samym początku i tak się nie płaci podatków więc
    nie ma co odliczać, przynajmiej w przeliczeniu na prawdziwe pieniądze a
    nie na liczby w kompiuterze

    ja zakładałem firme providerską i wiedząc że będę drukował mnóstwo umów i
    faktur nie poleciałem do sklepu po nową drukarke, tylko kupiłem starego HP
    LJ na allegro za 70zł (z transportem 100). Drukarka mi służy tak samo
    jakbym kupił nową a zapłaciłem za nią przynajmiej 5 razy mniej.
    Faktury nie dostałem ? No to co, i tak wyszło taniej bo nie zapłaciłem
    500zł z czego byl odliczył 200zł tylko 100zł :>

    Wracając do meritum, po co kupować windowsa skoro jest darmowy linux, po
    co antywirusa skoro pod linux-em nie działają wirusy, po co ms office
    skoro jest open office, do wystawiania faktur też coś się znajdzie.

    Nie ma narzędzi programistycznych pod linux-a ?

    > Nieprawda. To nie komputer biurowy, tylko do pracy. Tam są często
    > potrzebne narzędzia, które są uaktualniane co kilka lat. To z pewnością
    > nie jest wydatek jednorazowy.

    ja jego, kilka lat to w informatyce cała wieczność, takie oprogramowanie
    co mam w sieci uaktualniane jest średnio co 2 tygodnie i jakoś nie
    narzekam, aktualizuje jak mi się chce czyli raz na 2-3 miesiące

    --
    futszaK
    0601061867

  • 26. Data: 2007-10-30 14:38:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    futszaK pisze:

    > po
    > co antywirusa skoro pod linux-em nie działają wirusy,

    Faktycznie tak jest? Nie jestem specjalistą w tych sprawach, ale w z
    czasów, kiedy interesowałem się linuksem pamiętam, że instalacja linuksa
    nie zwalnia z programu antywirusowego, albo z firewalla. Fakt, że
    zagrożenie jest mniejsze, niemniej jednak...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 27. Data: 2007-10-30 14:42:33
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    futszaK napisał(a):

    [...]

> [...]
    > skoro jest open office, do wystawiania faktur też coś się znajdzie.

    > Nie ma narzędzi programistycznych pod linux-a ?

    Do .NET? Nie bardzo.

    > ja jego, kilka lat to w informatyce cała wieczność, takie oprogramowanie
    > co mam w sieci uaktualniane jest średnio co 2 tygodnie i jakoś nie
    > narzekam, aktualizuje jak mi się chce czyli raz na 2-3 miesiące

    Akurat miałem na myśli środowiska developerskie. Taki VStudio wychodzi co
    kilka lat (w nowej wersji płatnej).

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2007-10-30 14:43:31
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > nie zwalnia z programu antywirusowego, albo z firewalla. Fakt, że
    > zagrożenie jest mniejsze, niemniej jednak...

    Są innego rodzaju zagrożenia, ale wirusy są zagrożeniem pomijalnym.
    A firewall to swoją drogą. O ile ma się publicznie dostępny IP.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2007-10-30 16:57:13
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    > Słyszał. Do użytku _wewnętrznego_ firmy/testów [1]. MAPS nie ma też
    VStudio
    > Pro, a jedynie Expressy.

    MAPS służy do użytku w firmie w tym w pełnie komercyjnego wykorzystania.
    jedyne czego nie wolno, to nie wolno odsprzedawać egzemplarzy produktów na
    licencji MAPS.
    Zakres użytkowy zależy oczywiście od zawartości pakietu. Nie ma VB - to
    fakt, ale są windowsy, office'y. visio, project, MSSQL, SBS, share point i
    wiele innych.
    Potężne koszty odpadają, można projektować rozwiązania, uzywac systemów
    serwerowych, czy też napisac system ze zdalnym dostępem i hostingować go.

    Kupując MAPSa oszczędza się tyle że spokojnie mozna na BDSa i komponenety
    wyskrobać te 4 tyś.
    --
    Jackare

  • 30. Data: 2007-10-30 16:58:17