PracaGrupypl.praca.dyskusje › Firmowy laptop

  • 1. Data: 2007-10-03 13:41:25
    Temat: Firmowy laptop
    Od: "Krzyss" <k...@t...pl>

    Witam,
    Zwolnilem sie z pracy za pomoca wypowiedzenia. Firma nie rozliczyła się ze
    mną ze wszystkich premii. Oddałem wszystkie narzędzia (samochod, palmtop,
    tel. itp.) oprócz notebooka (stanowi on mniej więcej równowartość zaległych
    premii). Pytanie - czy grozi mi coś jeśli nie oddam laptopa do póki firma
    nie rozliczy się ze mną? Niestety wszystkie premie ustalane były "na gębę",
    nie mam na to żadnego papierka. Jedynie jeden świadek który również miał
    obiecaną tą premię (razem to ustalaliśmy, kolega jeszcze pracuje w tej
    firmie, ale również jest już na wypowiedzeniu). Niczego nie podpisywałem
    dostając laptopa. Czy firma może mnie oskarżyć o przywłaszczenie/kradzież
    notebooka? Szczerze mówiąc nie zależy mi kompletnie na tym laptopie
    (dostałem nowy w nowej firmie), chciałbym aby tylko firma się rozliczyła ze
    mną uczciwie. Stanowisko firmy: oddaj komputer, _porozmawiamy_o_premii_.
    Czyli albo mi nie zapłacą, albo w najlepszym przypadku zapłacą ale nie taką
    kwotę na którą sie umawialiśmy - po trzech latach zdążyłem zauważyć w jaki
    sposób firma oszukiwała pracowników, jest do tego zdolna. Firma mała (7
    osób). Spółka z o.o.
    Jaki odzyskać swoje pieniądze? Oddać im laptopa ale iść do sądu pracy?
    Proszę o odpowiedzi, bo do dziś dostałem termin zwrotu komputera.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2007-10-03 14:03:19
    Temat: Re: Firmowy laptop
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    On 3 oct, 15:41, "Krzyss" <k...@t...pl> wrote:
> [...]
    > dostając laptopa. Czy firma może mnie oskarżyć o przywłaszczenie/kradzież

    Moze, ale jesli nazywasz sie Putra i jestes z PiSu, to wykrecisz sie
    sianem.

  • 3. Data: 2007-10-03 14:22:13
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Jaki odzyskać swoje pieniądze? Oddać im laptopa ale iść do sądu pracy?
    > Proszę o odpowiedzi, bo do dziś dostałem termin zwrotu komputera.

    imho masz dwie drogi, formalną i nieoficjalną.
    W formalnej będziesz wykorzystywać instrumenty typu pisma, sady itp.

    Póki co masz kierunek nieformalny. Masz w zanadrzu jeszcze mozliwość
    wykorzysania tępych lub ostrych narzedzi np. obróconych w kierunku auta
    prezesa...

    no dobra, imho przyjąłeś dość ostrą pozę. Masz (nie swoją) własność i
    nią szantażujesz byłego pracodawcę. I masz to jako swoje zabezpieczenie
    swoich nalezności
    Dość mocna, ale nie tak do końca pozycja w negocjacjach. Były pracodawca
    ma w tym momencie kilka możliwości,np. policja/sąd (oskarżenie o
    kradzież) pytanie, czy będzie mu sie chciało tą droga pójść.

    Ja w takim momencie bym sprawę przedstawil jasno - jak będe miał
    _pewność_ to i oni będa miec pewność. Zagrałbym tak, żeby decyzja mogła
    byc jak najbardziej pozytywna dla ciebie i jednoczesnie zeby była
    podjęta przez niego. Ale każdy ma swoją stategię... mozna na ostro i z
    "kurwikami" nie tylko w oczach, a można i z usmiechem.
    powodzenia

    --
    to tylko moje zdanie,
    taki skrót myślowy

  • 4. Data: 2007-10-03 16:18:57
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > premii). Pytanie - czy grozi mi co? je?li nie oddam laptopa do póki firma
    > nie rozliczy się ze mn?? Niestety wszystkie premie ustalane były "na gębę",
    > nie mam na to żadnego papierka. Jedynie jeden ?wiadek który również miał
    > obiecan? t? premię (razem to ustalali?my, kolega jeszcze pracuje w tej

    Pożegnaj się z tymi premiami, laptopa oddaj. Zanim zostaniesz oficjalnie
    złodziejem z wyrokiem. Wtedy wiele instytucji zamknie przed tobą drzwi.

    > Jaki odzyskać swoje pieni?dze? Oddać im laptopa ale i?ć do s?du pracy?

    Jesli masz swiadków ... to tak zrób. Jeden świadek to troche mało.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 5. Data: 2007-10-03 17:04:00
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Wed, 3 Oct 2007 18:18:57 +0200, KrzysiekPP napisał(a):

    > Pożegnaj się z tymi premiami, laptopa oddaj. Zanim zostaniesz oficjalnie
    > złodziejem z wyrokiem.

    Jesli nie podpisywal ze bierze tego lapka, to tak samo ciezko bedzie im
    udowodnic, ze go nie oddal, jak jemu, ze sa mu winni kase

    --
    marcin

  • 6. Data: 2007-10-03 17:42:44
    Od: "jacek" <j...@...pl>

    > Jesli nie podpisywal ze bierze tego lapka, to tak samo ciezko bedzie im
    > udowodnic, ze go nie oddal, jak jemu, ze sa mu winni kase

    No właśnie. Reszte rzeczy oddał jak należy, wiec prawnie konto z firma ma
    czyste... Laptop i premie sa sprawa na lewo i mysle, ze trudna do
    udowonienia prawnie.

  • 7. Data: 2007-10-03 18:21:26
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    >Moze, ale jesli nazywasz sie Putra i jestes z PiSu, to wykrecisz sie
    >sianem.

    dodam ze swojej firmy, ze zjawisko Putry dotyczy tez innych dyrektorow z
    PISu, ktorzy odeszli rok temu i do tej pory nie oddali laptopow ... glowny
    dyrektor tez z PISu wiec dopoki sie wladza nie zmieni nic tamtym od laptopow
    sie nie stanie, taka polska rzeczywistosc

    a kadry i tak wydaja swiadectwo pracy niezaleznie od obiegowki

  • 8. Data: 2007-10-03 18:47:47
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    Użytkownik "jacek" <j...@...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie. Reszte rzeczy oddał jak należy, wiec prawnie konto z firma ma
    > czyste... Laptop i premie sa sprawa na lewo i mysle, ze trudna do
    > udowonienia prawnie.

    Firma ma fakturę na laptopa, jest pewnie w papierach numer seryjny, model,
    itd., itp. Zgłaszają na policję kradzież, wskazują złodzieja (no bo przecież
    znają) i policja ma rozwiązaną sprawę, a gość problem.

    Poza tym kto umawia się na premię "na gębę" to powinien wiedzieć, że nie
    dostanie jej w momencie poinformowania o odejściu... zresztą papier to
    papier...

    B.Z.

    ps.
    na lapku legalny soft?

  • 9. Data: 2007-10-03 19:06:11
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Wed, 3 Oct 2007 20:47:47 +0200, Bartek napisał(a):

    > (no bo przecież
    > znają) i policja ma rozwiązaną sprawę, a gość problem.

    A takim problemem by bylo gdyby pozyczyl go jakiemus znajomemu na pare
    tygodni? Przyjdzie policja, mowi ze laptopa oddal, papieru nie ma,ze oddal,
    bo nie mial ze bral. Co w firmie z nim zrobili to nie wie, bo i skad. Zadne
    nr seryjne nie pomoga.
    --
    marcin

  • 10. Data: 2007-10-03 19:07:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fe067m$b4s$1@atlantis.news.tpi.pl Krzyss
    <k...@t...pl> pisze:

> [...]
    > osób). Spółka z o.o. Jaki odzyskać swoje pieniądze? Oddać im laptopa ale
    > iść do sądu pracy? Proszę o odpowiedzi, bo do dziś dostałem termin
    Oddać laptopa (może być uszkodzony), utracone premie potraktować jako koszt
    kursu nie bycia jeleniem, którym okazałeś się ustalając z "firmą"
    cokolwiek - a własną kasę w szczególności - na gębę.
    I wyciągnąć wnioski.

    --
    Jotte