PracaGrupypl.praca.dyskusje › Fikcyjne zatrudnienie

  • 1. Data: 2004-02-25 22:47:29
    Temat: Fikcyjne zatrudnienie
    Od: "ZauraK" <magicworld@poczta[NS].onet.pl>

    Witam.
    Mam następujące pytanie:
    Czy jest taka możliwość aby zatrudnić się w firmie X na zasadzie że nie
    pobieram wynagrodzenia, płacę sam składki ZUS ?
    Chodzi mi o kwestie prawne i ewentualne perturbacje związane z takim stanem
    rzeczy.
    Z "pracodawcą" idzie się dogadać, jeśli prawnie nie jest to zbyt
    skomplikowane.

  • 2. Data: 2004-02-26 08:05:46
    Temat: Re: Fikcyjne zatrudnienie
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

    Użytkownik "ZauraK" <magicworld@poczta[NS].onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    stanem
    > rzeczy.
    > Z "pracodawcą" idzie się dogadać, jeśli prawnie nie jest to zbyt

    chcesz miec lewe swiadectwo pracy? jesli nie to nie musisz sie zatrudniac
    zeby placic ZUS. robia tak ludzie co maja prace dorywcze, albo gospodynie
    domowe.
    ** Wartość moralna naszych czynów
    jest zdeterminowana wiedzą o
    świecie, na której one są oparte. **

  • 3. Data: 2004-02-26 11:55:33
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

> [...]
    > Czy jest taka możliwość aby zatrudnić się w firmie X na zasadzie że nie
    > pobieram wynagrodzenia, płacę sam składki ZUS ?

    Polskie prawo zabrania pracy bez wynagrodzenia i ZTCP to nie można zrzec
    siewynagrodzenia. Można za to pracować np na 1/10 etatu z pensją1/10 płacy
    minimalnej

    Pytanie - jaki cel w tym masz, bo być moze są inne, prostsze rozwiązania

  • 4. Data: 2004-02-27 21:09:58
    Od: "ZauraK" <magicworld@poczta[NS].onet.pl>

> [...]
    > minimalnej
    >
    > Pytanie - jaki cel w tym masz, bo być moze są inne, prostsze rozwiązania

    Oficjalnie wynagrodzenie byłoby wypłacane.
    A chodzi o to żeby odprowadzać składki na emeryturkę.

  • 5. Data: 2004-02-27 22:01:11
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Oficjalnie wynagrodzenie byłoby wypłacane.
    > A chodzi o to żeby odprowadzać składki na emeryturkę.

    Na jaka emeryturke??????
    Zainwestuj te pieniadze w jakis fundusz lub nawet kupuj zloto, lepiej na tym
    wyjdziesz.
    Nie sugeruj sie obecnymi wysokosciamu emerytur, chyba, ze naprawde nieduzo
    ci zostalo do wieku emerytalnego, to faktycznie, lepiej dociagnac te
    skladki.

    > Pozdrawiam

    ---

  • 6. Data: 2004-02-28 16:52:53
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "ZauraK" <magicworld@poczta[NS].onet.pl> napisał w wiadomości
    (...)
> [...]
    stanem
    > rzeczy.
    > Z "pracodawcą" idzie się dogadać, jeśli prawnie nie jest to zbyt

    Wydaje mi się, że istotną sprawą jest podleganie ubezpieczeniom, a nie
    samo zatrudnienie, a zadane pytanie jest mylące dla odpowiadających.

    Informacje z "pierwszej ręki" i najbardziej wiarygodne można uzyskać w
    ZUS, przedstawiając konkretną sytuację.

    Chyba nie chodzi o ubezpieczenie zdrowotne, którym jest objęty każdy
    zarejestrowany bezrobotny, również członek rodziny ubezpieczonego.
    Również można w każdym czasie zawrzeć z ZUS umowę na dobrowolne
    ubezpieczenie zdrowotne.

    Jeżeli chodzi o ubezpieczenia emerytalne i rentowe, to każda osoba,
    która podlegała obowiązkowo tym ubezpieczeniom (np. jako pracownik na
    umowę o pracę lub zleceniobiorca), po ustaniu tych ubezpieczeń, tzn. po
    rozwiązaniu umowy, w ciągu 30 dni może dobrowolnie przystąpić do tych
    ubezpieczeń, zawierając z ZUS odpowiednią umowę i opłacając co miesiąc
    ustaloną składkę (art. 10 ustawy z dnia 13.10.1998 r. o systemie
    ubezpieczeń społecznych - Dz. U. Nr 137, poz. 887 z późn. zm.).

    Pozdrawiam

    wa