PracaGrupypl.praca.dyskusje › Etat i wlasna działalność - da rade?

  • 1. Data: 2007-02-28 12:07:51
    Temat: Etat i wlasna działalność - da rade?
    Od: "dempsey" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Mam pomysł na własną działalność i w tym celu muszę założyc firmę.
    Mam jeden duzy problem. Mianowicie nie chciałbym rezygnować z obecnego (dobrze
    płatnego) etatu.

    Czy ewentualnie możliwe jest założenie firmy "do spółki" z rodzicem - emerytem?
    Czy ten emeryt traci wówczas prawo do świadczeń socjalnych?

    Dlatego prośba o jakieś sugestie, porady - co zrobić aby mieć własną
    działalność i jednocześnie etat.

    Dziękuję

  • 2. Data: 2007-02-28 12:57:42
    Temat: Re: Etat i wlasna działalność - da rade?
    Od: "radbilcz" <e...@c...barg.cy>

> [...]
    > Czy ten emeryt traci wówczas prawo do świadczeń socjalnych?
    >

    > Dlatego prośba o jakieś sugestie, porady - co zrobić aby mieć własną
    a co szkodzi miec etat i dzialalnosc, chyba ze profil dzialalnosci firmy i
    etatu pokrywaja sie (zakaz konkurencji)

  • 3. Data: 2007-02-28 13:33:04
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    > a co szkodzi miec etat i dzialalnosc, chyba ze profil dzialalnosci firmy i
    > etatu pokrywaja sie (zakaz konkurencji)

    I ja jestem ciekaw, bo coraz więcej roboty i klienci faktur a nie umów chcą...

    Pracodawca musi wyrazić zgodę na takie działania? (chodzi o zusy i takie-tam)

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Maricn

  • 4. Data: 2007-02-28 21:14:19
    Temat: Re: Etat i wlasna dzia?alno?? - da rade?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Marcin P. <l...@o...pl> wrote:

    > Pracodawca musi wyrazić zgodę na takie działania? (chodzi o zusy i
    > takie-tam)

    Nie musi wyrazic zgody, ale trzeba go poinformowac (aby pobieral
    zaliczke na podatek dochodowy bez kwoty wolnej, ktora sie rozliczy
    z dzialalnosci).

    a.

  • 5. Data: 2007-03-01 07:15:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wemif wrote:

    > Nie musi wyrazic zgody, ale trzeba go poinformowac (aby pobieral
    > zaliczke na podatek dochodowy bez kwoty wolnej, ktora sie rozliczy
    > z dzialalnosci).

    No niezupełnie.
    Nie musisz informować pracodawcy wprost o prowadzeniu działalności.
    Poinformować musisz o zmianie wyliczania
    zaliczki na podatek u pracodawcy. Jeśli wybierze się działalność
    opodatkowaną w formie niepowodującej zmian w rozliczaniu,
    to nikogo nie trzeba powiadamiać.