PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmerytura a prowadzenie wlasnej firmy ??? - help

  • 1. Data: 2002-03-12 19:42:47
    Temat: Emerytura a prowadzenie wlasnej firmy ??? - help
    Od: "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl>

    > Bo taki informatyk to siedzi w cieple gra caly dzien w Quake na
    > komputrze i scina gruba kasiore. Rzeczywistosc jest gowniana i niech
    > to wiedza dzieci ktore koniecznie chca sie wp... w ten pasztet.

    Co ty pieprzysz stary, zależy co się potrafi co się chce osiągnąć.
    MOTYWACJA DUZYMI LITERAMI
    Sam zamiast na wakacje uczyłem sie Oracla i OLAPów.
    Jestem na V roku, pracuje 3 lata i zarabiam więcej niż twoi starzy razem
    wzięci.
    A kierunki w których podąża informatyka ?
    Wystarczy przeczytać dodatek praca w wyborczej , duże ogłoszenia i zrobić
    sobie statystykę jakich speców szukają najcześciej. A potem się tego
    nauczyć, napisać, stworzyć aplikację samemu.
    Ani do nauki Oracla, SAPa, Novela, Lotusa, SQLa, PHP, ASP czy JAVY nie
    potrzeba żadnej sieci żeby coś stworzyć. I nie ma się co tłumaczyć, że się
    nie da.
    Proponuje zacząć się uczyć "pod przyszłą" pracę już na II roku, a nie
    zaliczać egzaminki z C, sieci, procesorów, czy baz danych a po studiach nic
    z tego nie kumać.
    Tylko nałogi komputerowe przeżyją,.....ale nie te od Quake'a.

    A najlepiej ocenić informatyka? Po zawartości dysku.
    MP3 , divixy, gry, czy kupa software'u, kompilatorów, kodów źródłowych i
    masa własnych kodów.

    To tyle na razie.

  • 2. Data: 2002-03-13 07:42:47
    Temat: Re: Emerytura a prowadzenie wlasnej firmy ??? - help
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    "Jacek K." wrote:

    > Witam
    >
    > Mam nastepujacy problem - czy w zwiazku z smiercia dziadka zony przysluguje
    > mi prawo do urlopu okolicznosciowego?
    > Prosze opinie szanownych grupowiczow, najchetniej poparte odsylaczem do aktu
    > prawnego.
    >
    > Z góry dziekuje
    > Jacek

    nie
    mialem ten sam dylemat
    w przypadku smiercie Twoich dziadkow (czego nie zycze) przysluguje jeden
    dzien
    --
    -=-=-=-=-=-=-
    ** eReS **

  • 3. Data: 2002-03-13 14:18:06
    Od: "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl>

    Czy ktos byl na winobraniu we Francji i moze mi powiedziec mniej wiecej, ile
    kasy mozna przywiezc do Polski ?
    Np. gdybym chcial cale wakacje tam byc (3 miesiace)

    pozdrowienia

  • 4. Data: 2002-03-14 07:51:50
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    > Otoz pojecie informatyk jest obecnie tak samo obszerne jak np.
    > duchowny (ksiadz) a ze kosciolow duzo to moze byc prawoslawny,

    Dokladnie. Jak za granica mowilem ze studiuje informatyke (albo ze
    pracuje jako informatyk) to sie wszyscy pytali: no ale co dokladnie?
    Jest to nasza zaleta i zarazem wada, ze u nas informatyk jest bardzo
    szeroko ksztalcony. Z jednej strony nasz informatyk po studiach w ciagu
    krotkiego czasu przystosuje sie do wszelkich specjalnosci, a z drugiej
    strony nie ma jednak konkretnego przygotowania i nie jest gotowy od razu
    do efektywnej pracy w jakiejkolwiek specjalnosci.
    Ja osobiscie widze w tym wieksza zalete niz wade.

    > i zostanie np. sprzedawca komputerow (znam przyklady). Ja nie
    > zmienialem komputera juz ponad 3 lata (mialem wazniejsze wydatki) i
    > nie widze powodu aby go rozkrecac. :))

    :) Ja tez kupilem swoj komputer w jesieni 1997, potem troche pamieci
    dolozylem. A teraz go dalem siostrze, bo wystarcza mi to co mam w pracy.
    W domu i tak nie mam czasu ani ochoty zajmowac sie praca. Komputery
    niestety :) nie przyslaniaja mi calego zycia.

    Pawel

  • 5. Data: 2002-03-14 11:26:32
    Od: "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:a6pl0a$esh$1@news.tpi.pl...

    > Tylko jeżeli jest nauczycielem, górnikiem, hutnikiem, kolejarzem itd tzn.
    > gdy podlega pod resortowe przepisy szczególne dla branż
    restrukturyzowanych.
    > Dla zwykłych ludzi nie ma wcześniejszych emerytur.

    oj tu sie kolega myli - pogrzebalem troche glebiej i jest cos takiego jak
    ustawa z 17 grudnia 1998 (Dz. U. 162, cos tam 1118 - art. 29):

    "Ubezpieczeni urodzeni przed dniem 1 stycznia 1949 r., będący pracownikami,
    którzy nie osiągnęli wieku emerytalnego określonego w art. 27 pkt 1, mogą
    przejść na emeryturę:
    1) kobieta - po osiągnięciu wieku 55 lat, jeżeli ma co najmniej 30-letni
    okres składkowy i nieskładkowy albo jeżeli ma co najmniej 20-letni okres
    składkowy i nieskładkowy oraz została uznana za całkowicie niezdolną do
    pracy, "

    czyli jednak mozna przejsc wczesniej na emeryture bedac "zwyklym"
    pracownikiem

    jednak zgodnie z wykladnia ZUS'u - "pracownik" - a prowadzac ostatnio
    dzialalnosc gospodarcza - jest sie w sumie "pracodawca" - tak wiec ten
    przepis sie nie odnosi (niestety) do takich osob

    nie ma nic napisanego odnosnie czasu trwania ostatniej pracy - zgodnie z tym
    co sie dowiedzialem w ZUS'ie - powinno to byc pol roku (ale jest to tylko
    ustne zalecenie - czy ktos wie jak mozna z nimi ew. walczyc ???)

    pozdrawiam,
    _Taunus_

  • 6. Data: 2002-03-14 13:49:15
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracy, "
    >
    > czyli jednak mozna przejsc wczesniej na emeryture bedac "zwyklym"

    Tak pod warunkiem że wcześniej zostanie się uznany przez komisję ZUS za
    niezdolnego całkowicie do pracy (2 grupa) - czyli zostanie sie rencistą,
    wtedy ta renta może zostać obliczona jako emerytura - bo gdy sprawdzisz
    sposób obliczania - wysokość takiej renty jest równa wysokości emerytury.
    Jedyna róznica że nie trzeba co 2 lata chodzic na komisje ZUS.

    Pozdrawiam
    Wiesiek

  • 7. Data: 2002-03-15 08:07:57
    Od: "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:a6q9la$knb$1@news.tpi.pl...
    > 30-letni

    > Tak pod warunkiem że wcześniej zostanie się uznany przez komisję ZUS za
    > niezdolnego całkowicie do pracy (2 grupa) - czyli zostanie sie rencistą,

    no i ponownie sie nie zgodze - zadzwonilem od ZUS'u i jest tak, ze owszem
    trzeba byc niezdolnym do pracy ale TYLKO w przypadku gdy sie przepracowalo
    20 lat
    w przypadku przepracowania 30 lat nie ma takiego warunku (jedyne co - to ta
    nieszczesna dzialalnosc gospodarcza - trzeba byc "pracownikiem")

    pozdrawiam,
    _Taunus_