PracaGrupypl.praca.dyskusje › Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych

  • 61. Data: 2008-05-22 14:21:23
    Temat: Re: Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych
    Od: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>

    Dnia Thu, 22 May 2008 15:45:52 +0200, Any User napisał(a):

    > Ale to się bardzo rzadko zdarza. Przy XP żaden użytkownik systemu nie
    > rozwali, bo nie ma uprawnień - te mają tylko bardziej świadomi pracownicy.

    Chyba, że taki np. Sage wymaga, by user był adminem...

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 62. Data: 2008-05-22 14:21:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-22, ChrissP. <k...@-...-tnij-onet.pl> wrote:

    [...]

    > Acha, MSo "wymaga przyzwyczajenia", a GIMP to do DOS porównujesz...
    > A mnie o to oskarżałeś...

    Intuicyjność większości programów Linuksowych jest właśnie rodem z DOS.
    Bez instrukcji/mana/podręcznika/studiowania ani rusz.

    > Gimp jest krowiasty... Rozbawiłeś mnie.

    Krowiasty interfejs! Cały akapit był o interfejsie...

    > Usability to bardzo specyficzna sprawa. Dla jednych jest to wygodne, dla
    > innych tamto... Nie trafia do mnie ten argument odnośnie Gimpa.

    To sobie książki poczytaj na ten temat. To że akurat GIMP ma fatalny
    interfejs jest łatwe do wygooglania i potwierdzenia w co bardziej
    rzeczowych artykułach.

    > Nigdy nie czytałem dokumentacji, a jakoś radzę sobie z obróbką domowych
    > zdjęć, czy zrobieniem grafiki do moich stronek (amatorsko).

    Czyli radzisz sobie z tym do czego jest Picasa/Paint .NET, a nie Photoshop.

    > Całkiem sprawnie mi to wychodziło ostatnio...
    > Zresztą, przytaczana jako wielka wada Gimpa liczba okienek jest często
    > bardzo przydatna, bo pozwala w _intuicyjny_ sposób rozłożyć sobie pracę na
    > dwóch (lub więcej - ale tego nie widziałem) monitorach. Wbrew pozorom,
    > wielu ludzi tak robi.

    LOL. To Ty naprawdę nie widziałeś grafika przy pracy. Tyle.

    > Podsumowując, dalej uważam, że są zastosowania (CAD, księgowość, obróbka
    > grafiki), gdzie _jeszcze_ Linux nie wystarcza, ale są setki zastosowań,
    > gdzie sprawdza się tak samo dobrze, a często lepiej niż Windows - i to
    > właśnie w biznesie, na zwykłym stanowisku roboczym.

    Te setki zastosowań to:
    Programowanie
    Administracja
    Studia filmowe

    Koniec.

    > Sam go używasz, więc (jeśli nikt Cię nie zmusza do używania L.) pewnie
    > doceniasz ten system (a pewnie nawet przyznajesz, że jest w czymś lepszy).

    Ja się łapię pod punkt 1 powyższego.

    > Oczywiście, dyskusja zaczęła się od spamera i dobrze, że chciałeś go
    > zgasić. Mogłeś tylko użyć lepszych sformułowań...

    Nie mnie się czepiłeś na początku, przypominam.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 63. Data: 2008-05-23 19:39:38
    Od: "Sir Dawid" <s...@t...pl>

    "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl> wrote in message

    > Nie, odpowiedzią jest "niezależność" technologiczna państwa.
    > Ja nie byłem szczęśliwy, że rząd zmusza mnie do kupowania Windowsa.
    > (Kupionego _tylko_i_wyłącznie_ do Płatnika. O blokowaniu przez ZUS prac
    > nad
    > Janosikiem nie wspomnę.
    >
    > Pozdrawiam
    > Krzysztof

    Co do programów ksiegowych się nie zgodze bowiem jest Lefthand. Odnośnie
    programów firmy Adobe to raczej nie sadze by zaczeli pisać na inna platforme
    swoje programy. A co do prostoty uzywania systemu to robiono już badania.
    Posadzono przed komputerem pare osob (które korzystały zkomputera pierwszy
    raz) które zazadanie miały wykonac jakieś proste czynności i obie grupy
    rozwiazywały sowje zdania w tym samym czasie wiec nie sadze aby Linux był
    bardziej uciazliwy bardziej jest to poglad chec zamkniecia sie :)
    Ogolnie oba systemy maja plusy i minusy Windows bardziej nadaje sie do
    multimediów gry, grafika zaś linux do bierzącej pracy jako stabilna
    platforma. Ale jak kto woli :)

  • 64. Data: 2008-05-23 19:53:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-23, Sir Dawid <s...@t...pl> wrote:

    [...]

    > Co do programów ksiegowych się nie zgodze bowiem jest Lefthand.

    Woow. Cała jedna firma? Duzioo. :>
    Stawiam dolary przeciw orzechom, że pod Windows znajdziesz
    oprogramowanie przewyższające te LeftHandu bez problemu.

    [...]

> [...]
    > rozwiazywały sowje zdania w tym samym czasie wiec nie sadze aby Linux był
    > bardziej uciazliwy bardziej jest to poglad chec zamkniecia sie :)

    Pod linuksem brakuje softu do innych rzeczy niż 'proste czynności'.

    > Ogolnie oba systemy maja plusy i minusy Windows bardziej nadaje sie do
    > multimediów gry, grafika zaś linux do bierzącej pracy jako stabilna
    > platforma.

    No i na czym będziesz pracować? Na OO.org? A jak to nie wystarczy?
    OO.org to nie jest jedyna aplikacja wykorzystywana w firmach.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 65. Data: 2008-05-26 07:17:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    ChrissP. pisze:

    > Podsumowując, dalej uważam, że są zastosowania (CAD, księgowość, obróbka
    > grafiki), gdzie _jeszcze_ Linux nie wystarcza,

    Zależy co to za księgowość. Już dawno dla banków były oferowane
    rozwiązania oparte na Linuksie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 66. Data: 2008-05-26 20:09:37
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 26-05-2008 09:17, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Zależy co to za księgowość. Już dawno dla banków były oferowane
    > rozwiązania oparte na Linuksie.

    Open source?
    :)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 67. Data: 2008-05-27 06:34:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    A czy ktoś napisał, że muszą być open source? :)

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl