PracaGrupypl.praca.dyskusje › Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych

  • 31. Data: 2008-05-21 07:19:50
    Temat: Re: Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych
    Od: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>

    > Nie wszystko sie da zastąpić hahah i na pewno jakimś totalnie żenuła
    > darmowych oprgoramowaniem nie zastąpi się Phosthopa CS2 :-))).
    Firefox to "totalnie żenuła"?
    OpenOffice? Gimp? Scribus?
    > No ale do biura, al raczej biureczka to na pewno wystarczy to co proponują.
    "Żenuła" to twoja znajomość tematu...

  • 32. Data: 2008-05-21 07:21:50
    Od: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>

    Dnia Mon, 19 May 2008 00:43:20 +0200, Juzek Kocimientka napisał(a):

    > Odpowiedzią jest milczenie :D

    Nie, odpowiedzią jest "niezależność" technologiczna państwa.
    Ja nie byłem szczęśliwy, że rząd zmusza mnie do kupowania Windowsa.
    (Kupionego _tylko_i_wyłącznie_ do Płatnika. O blokowaniu przez ZUS prac nad
    Janosikiem nie wspomnę.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 33. Data: 2008-05-21 07:41:00
    Od: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>

    Dnia Mon, 19 May 2008 18:00:35 +0200, Szymon napisał(a):

    > Ciekawe... a jak taki Linux jest na licencji, za którą nie płacę, to po
    > 5 latach też przestaję mieć prawo do używania go i co wtedy? Instalować
    > wszystko od nowa?
    Nie. Wystarczy, że zaktualizujesz jądro.
    Zresztą, chciałbym, żeby ktoś zaczął mnie ścigać za "nielegalne"
    użytkowanie Linuksa ;-).

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 34. Data: 2008-05-21 07:54:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-21, ChrissP. <k...@-...-tnij-onet.pl> wrote:

    > Firefox to "totalnie żenuła"?

    Firefoksem chcesz zastąpić Photoshop CS2?

    > OpenOffice? Gimp? Scribus?

    ROTFL. GIMP z tym swoim interfejsem to sobie można w buty schować,
    a nie zajmować się grafiką profesjonalnie. Porównaj sobie też możliwości
    skryptowania i przenoszenia informacji pomiędzy GIMPem, a Scribusem,
    z zestawem Flash, Photoshop oraz Illustrator.

    > "Żenuła" to twoja znajomość tematu...

    To jeszcze raz. Co zaproponujesz w zamian za:
    Photoshopa, Illustratora, Flasha, AutoCADa, Płatnika

    Wskaż też proszę program do zarządzania budżetem (domowym i biznesowym),
    klasy np. MS Money, następnie program księgowy łatwo integrowalny
    (czytelna dokumentacja), program fakturujący umożliwiający wykorzystanie
    kwalifikowanego podpisu elektronicznego, oprogramowanie do inżynierii
    programowania (np. takie jak firmy Sybase) -- tylko błagam, nie wyskakuj
    z Dia, bo to zabawka, a nie CASE.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2008-05-21 07:58:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-21, ChrissP. <k...@-...-tnij-onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie. Wystarczy, że zaktualizujesz jądro.
    > Zresztą, chciałbym, żeby ktoś zaczął mnie ścigać za "nielegalne"
    > użytkowanie Linuksa ;-).

    Nie ma potrzeby. Na razie używasz Windowsa.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 36. Data: 2008-05-21 09:09:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 20 May 2008 22:18:22 +0200, Grzegorz Brycki
    <g...@o...pl> wrote:

    >Nie wszystko sie da zastąpić hahah i na pewno jakimś totalnie żenuła
    >darmowych oprgoramowaniem nie zastąpi się Phosthopa CS2 :-))).

    CS2? Wystarczy zastąpić grafikiem.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 37. Data: 2008-05-21 11:21:19
    Od: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>

    Dnia 21 May 2008 09:58:21 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > On 2008-05-21, ChrissP. <k...@-...-tnij-onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie ma potrzeby. Na razie używasz Windowsa.

    A i owszem - w biurze, na jednym kompie (obecnie nie prowadzę już firmy -
    wyemigrowałem i pracuję dla kogoś...).
    Po drugie, mamy w firmie kilka komputerów z Linuksem i kilka z Windowsem
    (te z Windowsem: 1 do pakietu Sage, dwa następne dla _1_ strony WWW pod IE,
    2 kompy "do grzebania", w tym ten, z którego piszę.

    Firma 100osobowa (około), 20 komputerów, serwer na Debianie.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 38. Data: 2008-05-21 11:37:39
    Od: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>

    > To jeszcze raz. Co zaproponujesz w zamian za:
    > Photoshopa, Illustratora, Flasha, AutoCADa, Płatnika
    Co do Płatnika - doczytaj, zastanów się, napisz jeszcze raz...
    Co do Adobe - to aplikacje jednej firmy, zastosowania graficzne (i to tylko
    w zastosowaniach b. profesjonalnych), w tym co ja robię Gimp całkowicie
    wystarcza.

    > Wskaż też proszę program do zarządzania budżetem (domowym i biznesowym),
    > klasy np. MS Money,
    a co w nim jest takiego "klasowego"?
    Equonomize, GnuCash, Grisbi, KMyMoney - osobiste
    Zarządzania budżetem biznesowym nie dotykałem - nie moja działka.
    Co do dokumentacji, dwa przykłady: http://www.grisbi.org/
    http://www.gnucash.org/pl/

    >łatwo integrowalny
    z czym?
    > czy czytelna dokumentacja
    j.w.

> [...]
    > kwalifikowanego podpisu elektronicznego, oprogramowanie do inżynierii
    > programowania (np. takie jak firmy Sybase) -- tylko błagam, nie wyskakuj
    tutaj nie mam wiedzy - nie potrzebowałem.

    Natomiast dalej uważam, że na "przeciętnym" biurku w urzędach całkowicie
    wystarcza Linux - wiem, bo w 99% zastosowań mi wystarcza, a oszczędzam
    dzięki temu na sprzęcie, licencjach (w tym antywirusy i firewalle) i
    nerwach.

    Oczywiście Sybase jest standardowym u Ciebie wyposażeniem desktopa...

    Pozdrawiam
    Krzysztof

    Ps. Lubisz Windowsa, nie lubisz Linuksa? Nikt Ci nie broni używać, ale weź
    pod uwagę że _niektóre_ zastosowania wymagają Windowsa, w innych lepiej
    sprawdza się Linux.
    Bezpodstawne obrzucanie błotem systemu, którego się w ogóle nie zna
    świadczy tylko o Tobie...

  • 39. Data: 2008-05-21 11:51:48
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 21 May 2008 12:37:39 +0100, "ChrissP."
    <k...@-...-tnij-onet.pl> wrote:

> [...]
    >sprawdza się Linux.
    >Bezpodstawne obrzucanie błotem systemu, którego się w ogóle nie zna

    A o czym świadczy branie każdej krytyki za "bezpodstawne obrzucanie
    błotem"?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 40. Data: 2008-05-21 12:04:24
    Od: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>

    > A o czym świadczy branie każdej krytyki za "bezpodstawne obrzucanie
    > błotem"?
    Przepraszam, to się odnosiło do innego piszącego (tego od "żenua"),
    pomyliłem osoby...

    Krytyki nie odrzucam, przyznaję że jest dużo aplikacji, które _wymagają_
    Windowsa (np. właśnie programy Adobe), faktem jest natomiast, że grupa
    użytkowników którzy naprawdę potrzebują ich używać (i mają wykupione
    licencje) jest stosunkowo mała.
    Inną sprawą jest Płatnik - program _wymuszający_ wykupienie Windowsa z
    powodu przepisów - dla mnie to jest... denerwujące.

    Podpis kwalifikowany - tutaj chętnie przeczytam, które programy go używają.

    Pozdrawiam
    Krzysztof