PracaGrupypl.praca.dyskusje › Egzekucja komornicza z wynagrodzenia

  • 1. Data: 2002-11-21 12:56:38
    Temat: Egzekucja komornicza z wynagrodzenia
    Od: "Rysia" <e...@w...pl>

    Czy jest możliwe aby pracodawca wydając wewnętrzne zarządzenie ograniczył
    możliwość egzekucji z wynagrodzenia pracownika. Chodzi mi o egzekucje inne
    niż alimenty, a ograniczenie miałoby polegać na wskazaniu iż z wynagrodzenia
    pracownika nie można ściągnąć więcej niż np.15% wynagrodzenia netto. Pytam
    dlatego że w kodeksie pracy pisze że w razie zajęcia wynagrodzenia
    pracownika musi mu pozostać tzw. minimum socjalne, czyli netto z najniższego
    wynagrodzenia i że żadne regulaminy ani układy zbiorowe pracy nie mogą tego
    wyłączyć. Tylko czy chodzi tu o ochronę pracownika tak żeby komornik
    przypadkiem nie zabrał mu wszystkiego i człowiek zostaje bez wypłaty, czy
    też chodzi o to żeby chronić w tym wypadku wierzyciela. A z drugiej strony
    dzwoniłam kiedyś do komornika i ten poinformował mnie że zakłady pracy mają
    takie wewnętrzne zarządzenia które określają maksimum jakie można potrącić z
    wynagrodzenia.
    Ewa

  • 2. Data: 2002-11-21 13:55:56
    Temat: Re: Egzekucja komornicza z wynagrodzenia
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Rysia <e...@w...pl> wrote:
    > Czy jest możliwe aby pracodawca wydając wewnętrzne zarządzenie ograniczył
    > możliwość egzekucji z wynagrodzenia pracownika. Chodzi mi o egzekucje inne

    Nie.

    --