PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dziwnie niskie skladki w OFE

  • 1. Data: 2004-02-25 09:24:58
    Temat: Dziwnie niskie skladki w OFE
    Od: "pablito" <p...@o...pl>

    Witam,
    Dostalem informacje o stanie rachunku w moim OFE i troszke sie dziwilem.
    Place mam na poziomie sredniej krajowej a do OFE wplywaja skladki rzedu
    20-80 groszy(!) Przez caly rok uzbierala sie astronomiczna kwota 5,90 zl.
    Czy ktos moze mi wyjasnic o co chodzi ?

    Pozdrawiam,
    Pablito

  • 2. Data: 2004-02-25 09:49:05
    Temat: Re: Dziwnie niskie skladki w OFE
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "pablito"
> [...]
    > Place mam na poziomie sredniej krajowej a do OFE wplywaja skladki rzedu
    > 20-80 groszy(!) Przez caly rok uzbierala sie astronomiczna kwota 5,90 zl.

    już to zauważyłem w zeszłym roku bo mam podgląd na fundusz NN
    okazuje się że pod koniec miesiąca wysyłają kilka - kilkanascie zl a ok 5-7
    następnego miesiąca całą resztę.
    w NN powiedzieli mi skladka do ZUS sklada sie z dwoch czesci i od kazdej
    przekazuja procentowo osobno
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-02-25 13:25:05
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    5-7
    > następnego miesiąca całą resztę.
    > w NN powiedzieli mi skladka do ZUS sklada sie z dwoch czesci i od kazdej

    Ale tu chyba nie z tym mamy do czynienia - bo skoro przez rok zebrało się
    niecałe 6 zł to raczej nie jest problem dwóch części...
    Pozsostaje sprawdzic co jest grane - najpierw pracodawcę za d... czy aby na
    pewno płaci... Jeśli tak, sprawdźjakie dane o Tobie przekazał do ZUS i jak
    Cię identyfikuje (możliwe że to nie Twoje składki).
    No a jak ze strony rpacodawcy wszystko OK - no cóż, ZUS niestety czasem
    kradnie, pozostaje wysłać tam pismo, wezwać dozapłaty zaległości, zażądać
    wyjaśnienia przyczyn nieprzekazywania składek, a w razie gdyby dalej nie
    raczyli przekazać =- pozostaje pozwać ZUS do sądu (były w tej sprawie w
    Polsce precedensy, pozywający wygrywali, z wyrokiem i tytułem egzekucyjnym
    szli do kokornika, ten zajmował konto ZUS, zabierał co sie Tobie należy iu
    przelwewał do OFE

  • 4. Data: 2004-02-25 15:36:10
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Wed, 25 Feb 2004 10:24:58 +0100, gdy "pablito"

> [...]
    >Place mam na poziomie sredniej krajowej a do OFE wplywaja skladki rzedu
    >20-80 groszy(!) Przez caly rok uzbierala sie astronomiczna kwota 5,90 zl.

    A czy przypadkiem nie jesteś zatrudniony na 1/8 etatu czy coś takiego? Z
    oficjalną pensją równą 1/8 płacy minimalnej...
    Ostatnio ta plaga się szerzy....

    Robert

  • 5. Data: 2004-02-26 06:48:48
    Od: "pablito" <p...@o...pl>

    > A czy przypadkiem nie jesteś zatrudniony na 1/8 etatu czy coś takiego? Z
    > oficjalną pensją równą 1/8 płacy minimalnej...
    > Ostatnio ta plaga się szerzy....
    Akurat na swojego pracodawce nie moge narzekac, przynajmniej pod tym
    wzgledem ;-)
    Przejrzalem wszystkie dokumenty pod katem zgodnosci danych, pogadalem z
    szefem, poogladalem RMUA i wszystko sie zgadza. Zadzwonilem tez do OFE,
    ktory oczywiscie zwalil wine na ZUS i teraz bede musial walczyc z tym
    smokiem sam.

    Pozdrawiam,
    Pablito