PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dziwne i zaskakujace pytania

  • 11. Data: 2005-02-24 08:47:00
    Temat: Re: Dziwne i zaskakujace pytania
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Czego dotyczyły ewentualne testy, które rozwiązywaliscie -

    2 dni temu robiłam test w dor. pers dotyczył pracy w grupie oraz
    umiejętności kierowania nią.
    Podobno wypadam najlepiej :D

  • 12. Data: 2005-02-24 20:51:20
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Spotkaliście się z jakimiś dziwnymi i zaskakującymi pytaniami podczas rozmów
    >kwalifikacyjnych? Czego dotyczyły ewentualne testy, które rozwiązywaliscie -
    >czy były to typowe testy dot. zajmowanego stanowiska, czy czysto
    >psychologiczne - sprawdzające Wasze osobowości?

    "A skad pan sie tu wzial?..." - pytanie padlo na poczatku rozmowy
    kwalifikacyjnej w czasie gdy szukalem praktyk zawodowych.
    1. (Moje tlumaczenie czego szukam w tej firmie)
    2. (cisza)
    3. (troche zdezorientowany rzucilem jeszcze raz gadke o praktykach
    itp.)
    4. pyt.: "A skad pan sie tu wzial?..."
    5. odp.:"Eee, przyszedlem?..."
    6. (smiech podwladnych pytajacego)
    7. Glowna czesc "rozmowy kwalifikacyjnej"

    W wiekszosci firm, w ktorych szukalem praktyk zawodowych proszono o
    krotka prezentacje moich _umiejetnosci_ ("A co pan umie?/ "A co
    potrafisz?") - chodzilo o zaprezentowanie tego co byloby przydatne
    firmie (osoby przeprowadzajace rozmowy mialy rozne wyksztalcenie:
    zawodowe, srednie, inz., mgr, dr).

    Jesli chodzi o prace, to w przypadku zlecen po prostu przedstawiano
    czego sie ode mnie oczekuje i pytano o cene. W przypadku prac
    fizycznych (na kawalek etatu) pytano o dyspozycyjnosc, doswiadczenie
    zawodowe i ile godzin w tygodniu chcialbym pracowac.
    Bzdur w cv dotyczacych hobby itp. w moim przypadku nikt nie czytal
    (duze, srednie i male firmy). Raz gdy poproszono o wypelnienie
    gotowego wzorca w pole hobby wpisalem 'wypelnianie podan o prace' i
    nikt nie zwrocil uwagi.

    Ostatecznie doszedlem do wniosku, ze chyba nigdy wyksztalcenie nie
    bylo jakims decydujacym kryterium przy poszukiwaniu pracy. Zawsze
    najwazniejsze byly umiejetnosci, ktore moglem zaoferowac na danym
    stanowisku.

    Testy: raz pytano mnie o znajmosc jezyka angielskiego, wiec po prostu
    powiedzialem kilka zdan o sobie i rekrutujacy stwierdzil ze moze byc.
    Jesli chodzi o prace w grupie, to raz przeszedlem taki test, na drugim
    etapie rozmowy (zasady ktore w firmie obowiazywaly mowily o
    wieloetapowym procesie rekrutacyjnym) zapytano mnie czy bylem na tym
    tescie i jak wypadlem :-)

    W sumie kazde pytanie, ktore nie dotyczy konkretow (zarobki,
    umiejetnosci, mozliwosci awansu) uwazam za dziwne.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 13. Data: 2005-02-28 12:01:45
    Od: "Jacek J" <[wykasowac]jcsjacekj@[wykasowac]tlen.pl>

    (duży bank)

    Boss (przyszły): Czy posługuje się Pan dobrze językiem angielskim ?
    Ja: Tak, biegle w czytaniu i pisania, a w kowersacji - średnio, ponieważ
    brak mi praktyki. (odpowiedziałem trochę słabo)
    Boss: Ok, then let's start speaking in English ok ?
    Ja: Ok, no problem.
    Boss: Tell me why ...

    I po 7-10 zdaniach powiedzał, że mój anglielski jej poprawny.

    Inna firma :
    Boss (przyszły) : (Coś o doświadczeniu moim ... chyba czemu się rozstałem z
    poprzednią firma ....)
    Ja: ...
    Boss: Czym się zajmują Pańscy rodzice ? (w duchu - o żesz kurwa mać ! Co go
    to interesuje ???)
    Ja: Mama jest ....., Tata z wykształecenia .... obecnie prowadzi firmę ....
    Boss: Czego Pan nie lubi u innych ludzi ? (ja pierdolę !?)
    Ja: Zaklamania, oszukiwania i mówienie nieprawdy. (brawo !)
    Boss: (uwaga !) Czym zajmuję się Pana najlepszy przyjaciel ? (ŁUP !)
    Ja: Nie wiem czy mogę go nazwać przyjacielem, ale najlepszy kolega -
    prowadzi sieć .... w ......

    Dobre pytania, co ?

    Ja aktualnie (jako prowadzący czasami rozmowy kwalifikacyjne stosuję te
    pytanie np. "Czym zajmują się rodzice ...", jest to w/g mnie ważne pytanie
    (z jakiego
    domu pochodzi człowiek).

    Myślę, że takie pytania "z zaskoczenia" pozwalają ocenić trochę inteligencje
    (emocjonalną) człowieka i w dużym stopniu jego nastawienie do życia (czyli
    też do pracy :) ).

  • 14. Data: 2005-02-28 12:07:07
    Od: "mała" <g...@w...pl>

    :) to sie naspinałeś...;)

  • 15. Data: 2005-03-03 12:17:30
    Od: "SM" <s...@w...pl>

    > Użytkownik "Gosia" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > rozmów
    > rozwiązywaliscie -

    :)
    Tez mialem pare takich rozmow. Najlepsze byly pytania w stylu:
    - Jest Pan w trakcie negocjacji z klientem, nagle on wstaje i wychodzi - co
    Pan robi?
    - Jest Pan w trakcie podpisywania umowy z klientem gdy nagle dostaje Pan
    smsa z firmy ze proponowane stawki są o 20% za niskie - co Pan robi?
    (najlepiej nie czytac smsow w czasie rozmmow heheh :):):)
    ... i wiele podobnych

    Niewiem czy takie pytania cos sprawdzaja...

    pozdro

    s.m

  • 16. Data: 2005-03-04 12:30:16
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-03, SM <s...@w...pl> wrote:
    > Tez mialem pare takich rozmow. Najlepsze byly pytania w stylu:
    > - Jest Pan w trakcie negocjacji z klientem, nagle on wstaje i wychodzi - co
    > Pan robi?
    - Coś się stało? Wezwać lekarza? Może woreczek? ;)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Dobre środowisko dla Windows -- stado
    adminów i stado zapasowych serwerów ;)

  • 17. Data: 2005-03-04 16:12:58
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    mnie najbardziej zaskoczylo takie:

    prosze wymienic kilka adresow stron internetowych.. strasznie mnie to
    rozbawilo i zastanawiam sie do tej pory jaki mialo cel to pytanie :)

    CanoE
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)