PracaGrupypl.praca.dyskusjeDzialalnosc gospodarcza - student

  • 1. Data: 2003-02-17 00:01:45
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza - student
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya Mirek Czerwiński! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

    > Czy jest jakas mozliwosc ominiecia tego jako student dziennych
    > studiow?

    ZUSu nie ominiesz w zaden sposob jak tylko wtedy:
    - kiedy jestes emerytem/rencista
    - jestes zatrudniony na etat, chocby za najnizsza krajowa (ale to minimum)
    i w tej robocie masz oplacony ZUS.

    > Slyszalem cos na temat rozkrecania wlasnej dzialalnosci i mozliwosci
    > zwolnienia absolwentow szkol ponadpodstawowych przez okres 12m-cy z
    > koniecznosci placenia skladki ZUS..

    Jest cos takiego, ale pamietaj ze absolwentem jestes 12 miesiecy od daty,
    ktora widnieje na dyplomie skonczenia danej szkoly/uczelni. Jezeli
    aktualnie studiujesz, to raczej nie jestes absolwentem - chyba, ze sa to
    studia drugie/trzecie (kolejne w kazdym razie). Ale dokladnie to nie wiem i
    moge sie mylic.

    Aha... czytalem, ze to zwolnienie z ZUSu jest chyba 12miesieczne, ale... po
    pierwszym roku dzialalnosci. Jezeli to prawda, to jest to tak przydatna
    ulga, jak cholera...

    Najlepiej by bylo gdybys te informacje gdzies jeszcze zweryfikowal, bo sa
    one sprzed pol roku - wtedy wlasnie mialem w planach zalozenie firmy.
    Oczywiscie nic nie wyszlo, bo nie znalazlem osoby, na ktora oficjalnie
    bylaby zalozona taka firma i w rezultacie nie oplacilo mi sie zakladanie
    dzialalnosci na siebie.

    --
    Best regards,

    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 2. Data: 2003-02-17 00:06:27
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza - student
    Od: Mirek Czerwiński <k...@d...o2.pl>

    Witam,
    jestem studentem i chcialem zalozyc wlasna dzialalnosc
    gospodarcza/spolke/cokolwiek :-)
    Niestety z tego co sie orientuje zalozenie czegos takiego byloby
    rownoznaczne z oplacaniem ZUS'u, ktory wynosi ok. 600zl miesiecznie.
    Niestety nie spodziewam sie, zeby moja dzialalnosc w pierwszych
    miesiacach przynosila takie zyski, zebym mogl spokojnie pokryc
    chociazby oplaty na rzecz ZUS'u.
[...]
    koniecznosci placenia skladki ZUS.. wie ktos gdzie mozna uzyskac
    jakies szczegolowe informacje na ten temat i/lub moze mi ktos takowe
    podac?
    Korzystal moze ktos z czegos takiego?
    Dziala to takze dla osob uczacych sie? (teoretycznie jestem
    absolwentem szkoly ponadpodstawowej, bo liceum ukonczylem :-)

  • 3. Data: 2003-02-17 13:08:29
    Od: "Karolina" <k...@i...pl>

    A co jak sie otzrymuje rente rodzinna??