PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dobry admin to zły admin

  • 81. Data: 2007-02-24 10:37:34
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Jesli moge dodac cos lekko OT, to w Polsce ta sama postawa przenika
    > rowniez rejony dzialalnosci niekomercyjnej. Zetknelam sie z tym w
    > srodowisku religijnym, niszowego malo komercyjnego sportu i pracy
    > spolecznej. Otoz ludzie, zamiast radosnie dawac swoj wklad na rzecz idei
    > albo sobie pojsc, jesli idea ich niedostatecznie inspiruje do
    > bezinteresownego wysilku, zastanawiaja sie, kto na tym co zyska i czy
    > przypadkiem nie bedzie tak, ze na ich pracy ktos inny zyska wiecej niz oni.

    Ja dodam z kolei od siebie, jeszcze bardziej OT, że taka właśnie była
    geneza powstania licencji GPL - jak coś zostało wydane na licencji GPL,
    to każdy może tego używać i modyfikować do woli, ale wszelkie
    udostępniane dzieła, używające pierwowzoru, muszą być udostępniane wraz
    z kompletnym kodem źródłowym, również na licencji GPL.

    Właśnie po to, aby nikt sobie na takim programie nie zarobił. Taki
    socjalizm-Stallmanizm.

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 82. Data: 2007-02-24 13:13:52
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Any User napisał(a):

    > Właśnie po to, aby nikt sobie na takim programie nie zarobił. Taki
    > socjalizm-Stallmanizm.
    Raczej zeby nie zawlaszczyc czyjejs pracy. Zasada - korzystasz z wynikow
    czyjegos wysilku - licencja wymusza, zeby wyniki twojego byly tak samo
    dostepne. Poza tym, GNU nie zabrania zarabiac.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 83. Data: 2007-02-24 13:34:24
    Od: eth_0 <b...@b...br>

    On Fri, 23 Feb 2007 08:56:50 +0100, Gienek <g...@s...pl>
    wrote:

    >Podobno praca w państwowej firmie jest najlepsza :)

    "praca" moze i fajna ale placa juz nie ;)

    --
    eth_0 | GG:4500044 | http://www.MojeIP.org - Moje IP
    http://www.dzienpo.tk - Śmieszne Zdjęcia Dzień Po Imprezie

  • 84. Data: 2007-02-24 14:45:35
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-02-24 14:34, eth_0 napisał(a):

    > "praca" moze i fajna ale placa juz nie ;)

    Fakt. Ciężko wyżyć na państwowej posadzie (poniżej wiceministra) ;)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 85. Data: 2007-02-24 15:06:58
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Raczej zeby nie zawlaszczyc czyjejs pracy. Zasada - korzystasz z wynikow
    > czyjegos wysilku - licencja wymusza, zeby wyniki twojego byly tak samo
    > dostepne. Poza tym, GNU nie zabrania zarabiac.

    Aby nie zawłaszczyć czyjejś pracy, to wystarczy LGPL, w której, gdy
    wykorzystam czyjąś bibliotekę, to wystarczy, abym dołączył *jej* źródła,
    a nie źródła całego mojego programu.

    GPL zarabiać wprawdzie nie zabrania, ale trudno sobie wyobrazić jakiś
    innowacyjny program, który należałoby rozprowadzać ze źródłami tylko
    dlatego, że użyto tam czegoś na GPL.

  • 86. Data: 2007-02-24 19:22:41
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Any User napisał(a):
    > GPL zarabiać wprawdzie nie zabrania, ale trudno sobie wyobrazić jakiś
    > innowacyjny program, który należałoby rozprowadzać ze źródłami tylko
    > dlatego, że użyto tam czegoś na GPL.
    Biblioteki na LGPL mozna bez specjalnych problemow. A jak nie podoba ci
    sie licencja, to napisz wlasny kod, i licencjonuj go jak masz ochote.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 87. Data: 2007-02-24 19:26:15
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Biblioteki na LGPL mozna bez specjalnych problemow. A jak nie podoba ci
    > sie licencja, to napisz wlasny kod, i licencjonuj go jak masz ochote.

    Rozumiem więc, że zgadzasz się z moim stwierdzeniem, iż licencja GPL
    jest stworzona tak, aby ograniczać sposoby zarabiania na tworach na niej
    wydanych?

  • 88. Data: 2007-02-24 20:25:01
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Any User napisał(a):

    > Rozumiem więc, że zgadzasz się z moim stwierdzeniem, iż licencja GPL
    > jest stworzona tak, aby ograniczać sposoby zarabiania na tworach na niej
    > wydanych?
    Nie.
    Ona jest po to, zeby zapewnic uzytkownikowi prawo do wgladu (np w celu
    audytorskim) i poprawiania kodu, prawo do modyfikacji. Jest silnie
    tatuujaca.
    Sa firmy, co potrafia na tym zarobic, tylko kwestia modelu biznesowego.
    W powaznych zastosowaniach suport jest nie mniej wazny od kodu, i sie na
    tym zarabia.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 89. Data: 2007-02-24 20:38:58
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Nie.
    > Ona jest po to, zeby zapewnic uzytkownikowi prawo do wgladu (np w celu
    > audytorskim) i poprawiania kodu, prawo do modyfikacji. Jest silnie
    > tatuujaca.

    Takie prawo daje już LGPL. Wyobraź sobie np. komercyjny program
    antywirusowy z otwartym kodem.

    A jeśli przypadkiem przypomni Ci się ClamAV, to porównaj sobie, jak
    bardzo odstaje on jakością od np. Kaspersky'ego...

    > Sa firmy, co potrafia na tym zarobic, tylko kwestia modelu biznesowego.
    > W powaznych zastosowaniach suport jest nie mniej wazny od kodu, i sie na
    > tym zarabia.

    Ponownie: program antywirusowy.

    I owszem - są bardzo różne modele i jak najbardziej są wśród nich takie,
    z którymi GPL w żaden sposób nie konfliktuje. Nadal jednak twierdzę, że
    są takie, z którymi GPL niestety konfliktuje.

  • 90. Data: 2007-02-24 21:37:19
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Any User napisał(a):

    > Takie prawo daje już LGPL. Wyobraź sobie np. komercyjny program
    > antywirusowy z otwartym kodem.
    No i?

    > A jeśli przypadkiem przypomni Ci się ClamAV, to porównaj sobie, jak
    > bardzo odstaje on jakością od np. Kaspersky'ego...
    To kup Kasperskiego i nie placz (btw. tu akurat wsparcie jest
    najwazniejsza czescia). GPL to jedna z ofert.

    > Ponownie: program antywirusowy.
    A systemy operacyjnie klastrow to zly przyklad?

    > I owszem - są bardzo różne modele i jak najbardziej są wśród nich takie,
    > z którymi GPL w żaden sposób nie konfliktuje. Nadal jednak twierdzę, że
    > są takie, z którymi GPL niestety konfliktuje.
    To niech nie korzystaja z kodu GPL i nie placza :) Zmusza ktos?
    Osobiscie mialem kilkakroitnie okazje skorzystac z zasad GPL do tego,
    zeby sobie poprawic/dostosowac soft do wlasnych wymagan. W przypadku
    znakomitej wiekszosci innych licencji nie mialbym tej mozliwosci.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski