PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dobry admin to zły admin

  • 31. Data: 2007-02-17 16:28:04
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Any User wrote:

    > Ale to właśnie oni decydują o być albo nie być osób i
    > technologii, oraz o ewentualnych podwyżkach, awansach i
    > wszystkim innym.

    Bardzo mi to przeszkadza.

    > Eee nie bardzo rozumiem - proszę o wyjaśnienie...

    Oszczednosci w produkcji, ktore sie potem mszcza na uzytkownikach.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 32. Data: 2007-02-17 17:55:59
    Od: "Wojciech Czaplinski" <t...@o...pl>

    > Dowiedziałem, się, że skoro nic się nie psuło od miesięcy to nie ma sensu
    > utrzymywać administratora. Bez komentarza.

    Trochę z innej beczki - są geniusze uważający że testerzy są niepotrzebni:
    http://realtester.blox.pl

    Tarantoga

  • 33. Data: 2007-02-17 18:34:59
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Wojciech Czaplinski wrote:

    > Trochę z innej beczki - są geniusze uważający że testerzy są
    > niepotrzebni: http://realtester.blox.pl

    Dodaje do tego kontrole jakosci w produkcji. Klient kupi i
    sprawdzi czy dziala, jak nie to mu wymienimy na nastepny.

  • 34. Data: 2007-02-17 22:45:57
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Feb 2007 15:41:25 +0100, Any User <z...@u...pl>
    wklepał(-a):

    >Nie. Sugeruję natomiast, że przydatny firmie jest ten, kto jest
    >*uważany* za przydatnego przez osoby decyzyjne, a nie ten, kto jest
    >obiektywnie przydatny (jeśli w ogóle obiektywna ocena jest tu możliwa).

    Czytając twoje teksty sugeruję, że nie powinno się ciebie wpuszczać do
    MediaMarktu.

  • 35. Data: 2007-02-18 08:53:12
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sat, 17 Feb 2007 23:45:57 +0100, Sławomir Szyszło wrote:

    > Czytając twoje teksty sugeruję, że nie powinno się ciebie wpuszczać do
    > MediaMarktu.

    niestety mimo dosyć skrajnych opinii jakie reprezentuje Twój przedmówca ma
    on w tym wypadku niestety racje :(
    Jak się technikowi nie podoba działanie osob decyzyjnych to niech założy
    własną firme, stanie się właścicielem i osobą decyzyjną w jednym i wtedy
    będzie mógł robić co sam bedzie uważał za słuszne i stosowne.

    --
    futszaK
    0601061867

  • 36. Data: 2007-02-18 11:57:37
    Od: "jolz" <B...@i...pl>

    > niestety mimo dosyć skrajnych opinii jakie reprezentuje Twój przedmówca ma
    > on w tym wypadku niestety racje :(

    Akurat w tym watku to zupelnie nie widze jak cokolwiek z tych
    wypowiedzi mozna uznac za rozsadne. Jak na razie napisal ze:
    - osoba ktora bierze nadgodziny ( to znaczy generuje koszty ) tylko po
    to "aby uzyskać wydajność reszty zespołu" jest przydatniejsza od osoby
    ktora robi dokladnie to samo (juz pomijamam fakt ze lepiej, zalozmy
    bezsensownie ze jakosc jest nieistotna) w krotszym czasie nie
    narazajac firmy na koszty,
    - "przydatny firmie jest ten, kto jest *uważany* za przydatnego przez
    osoby decyzyjne" - w takiej sytuacji najlepszym rozwiazaniem jest
    zwolnic wszystkie nieprzydatne osoby (czyli jak rozumiem te ktore
    wykonuja rzetelnie swoja prace a nie sa zauwazane) - to chyba rozsadne
    nie doplacac do osob ktore sa w firmie nieprzydatne, prawda? Ale jak
    zostana w firmie jedynie osoby potrafiace tylko robic wtrazenie
    zapracowanych to kto bedzie gernerowal przychod dla firmy ?

    Wyglaszajac teorie narazajace firme na koszty bez perspektywy zyskow
    tlumaczy realiami biznesowymi.

    Zauwaz ze te poglady sa wypowiadane przez osobe, ktora juz nie raz
    pisala ze jako programista nie potrafi programowac. A do tego odnosze
    wrazenie ze jest dumny z tego ze jego niewiedza tylko raz zatrzymala
    jego prace do tego stopnia ze musial zaplacic studentowi za
    wykonywanie swoich obowiazkow. Dla kogos takiego po prostu wygodne
    jest wyglaszanie takich pogladow - inaczej musialby swiadomie przyznac
    sie przed soba ze jest niewiele wart na rynku pracy.

  • 37. Data: 2007-02-18 12:04:55
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > ktora robi dokladnie to samo (juz pomijamam fakt ze lepiej, zalozmy
    > bezsensownie ze jakosc jest nieistotna) w krotszym czasie nie

    Widzisz, ale jeśli Twój przełożony nie dysponuje żadną metodą oceny
    Twojej pracy, poza ilością branych przez Ciebie nadgodzin, które z kolei
    postrzega za pozytywne, to jaki z tego wniosek?

    > nie doplacac do osob ktore sa w firmie nieprzydatne, prawda? Ale jak
    > zostana w firmie jedynie osoby potrafiace tylko robic wtrazenie
    > zapracowanych to kto bedzie gernerowal przychod dla firmy ?

    A to jest inna sprawa. Dopóki jednak jest tak, jak jest, to zgodzisz się
    chyba, że mam rację, prawda?

> [...]
    > jest wyglaszanie takich pogladow - inaczej musialby swiadomie przyznac
    > sie przed soba ze jest niewiele wart na rynku pracy.

    Ależ mnie nic nie zatrzymało. Ja w pewnym momencie całkiem świadomie i z
    góry zaplanowałem, czego zrobić nie będę potrafił.

    Swoją droga, nasze Politechniki stawiają sobie za cel wyprodukowanie
    wszystkowiedzących geniuszy. Takie podejście jest bez sensu, gdyż nie ma
    osób znających się dobrze na wszystkim - jest to mrzonka. Osobiście
    jestem zwolennikiem nie karmienia się mrzonkami (karmienia natomiast
    nimi innych, jak najbardziej) i uczciwego podejścia: każdy powinien mieć
    jakąś specjalizację i, jeśli nie jest to konieczne, poza nią nie wychodzić.

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 38. Data: 2007-02-18 12:55:38
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Any User wrote:

> [...]
    > uczciwego podejścia: każdy powinien mieć jakąś specjalizację i,
    > jeśli nie jest to konieczne, poza nią nie wychodzić.

    A kto bedzie rozwiazywal problemy interdyscyplinarne?
    Politechniki ucza jak sie uczyc i dlatego po kilku miesiacach
    stalem sie "ekspertem od temperowania czekolady":-)))

  • 39. Data: 2007-02-18 14:39:31
    Temat: W DUR jest podobnie
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Tomasz Motyliński wrote:

    > Dowiedziałem, się, że skoro nic się nie psuło od miesięcy to nie ma sensu
    > utrzymywać administratora. Bez komentarza.

    Nie przejmuj się. W dziale utrzymania ruchu jest podobnie. Pracowałem w
    dużej firmie, fabryce traktorów na podlasiu, która zatrudnia ponad 1000
    osób. Byłem zatrudniony na stanowisku elektronik. W praktyce zajmowałem się
    wszystkim. Zaczynając od zwykłej elektryki poprzez elektronikę na
    automatyce przemysłowej kończąc.
    Oczywiście starałem się dać wszystko z siebie w pracy i jak najlepiej
    spełniać swoje obowiązki. Na początku każdego dnia nasz kierownik spotykał
    się z nami pytając każdego co ma do zrobienia i przekazać informacje o
    nowych zadaniach które należy wykonać. Starałem się wtedy zaproponować nowe
    rozwiązania które zmniejszyłyby awaryjność maszyn a co za tym idzie
    zmniejszyłyby przestoje i związane z tym straty. Starsi pracownicy i
    kierownik patrzyli na mnie z drwiną w oczach jakby chcieli powiedzieć co
    ten gość "pieprzy". Zauważyłem też że wszyscy chodzą i obijają się przez
    cały dzień. Dopiero zaczynają brać się do pracy o godzinie 15 jak już był
    czas iść do domu. Ja robiłem dokładnie na odwrót. Prawie zawsze wyrabiałem
    się w normalnych godzinach pracy z powierzonymi mi zadaniami. Oczywiście
    budziło to oburzenie wszystkich do o koła łącznie z kierownikiem. Jak to
    możliwe. Wszyscy nie wyrabiają się z pracą a ten tu przyszedł i wyrabia
    się. Coś z nim jest chyba nie tak. Pewnego dnia kierownik wezwał mnie do
    siebie i powiedział "Od dziś pracujesz po 12 godzin łącznie z sobotami"
    Powiedziałem Nie ma sprawy, ale co ja mam robić przez tyle czasu?
    Usłyszałem. Kurw... nie masz co robić to zwalniaj się z pracy bo inaczej ja
    ciebie zwolnię. Od tamtej pory zacząłem pracować po 12 h dziennie. Żeby nie
    nudziło się w pracy to zainstalowałem na służbowym notebooku taką gierkę
    heroes III. Zajmowała ona dużo czasu i pomagała spędzić długie wieczory.
    Zauważyłem że wszyscy są zadowoleni łącznie z kierownikiem bo było dużo
    napraw bo gierka zajmowała dużo czasu i nie było czasu żeby zajmować się
    obowiązkami no i siedziałem w pracy po 12 h. Trwało to kilka miesięcy. Nie
    wytrzymałem. Postanowiłem poszukać nowej pracy w normalnej firmie. Nie
    zajęło mi to dużo czasu. W nowej pracy miałem robić dokładnie to samo.
    Czyli zapewnić funkcjonalność maszyn od strony elektrycznej. Oczywiście do
    pracy przystąpiłem z bardzo dużym zapałem. Wymieniłem wszystkie awaryjne
    podzespoły na ich odpowiedniki renomowanych firm. Ruszyło wiele maszyn
    których nie potrafił nikt przede mną naprawić. Wszystko zaczęło działać i
    awarie zdarzały się bardzo rzadko. Prawdę powiedziawszy nie miałem prawie
    nic do roboty. Systematycznie przeprowadzałem przeglądy i usuwałem wszelkie
    zauważone defekty zanim jeszcze doprowadziły one do awarii i przestoju
    maszyny. Awarie zdarzały się coraz rzadziej. Zauważyłem że szef zaczyna
    przywalać się do mnie. Coraz częściej mówił. Tak dobrze jak ty to chyba
    nikt nie ma w pracy. Przecież ty nic nie robisz a kosztujesz mnie masę
    pieniędzy.
    Na szczęście na czas zauważyłem swój błąd i już nie przeprowadzam tak
    sumiennie przeglądów. Do napraw też używam mniej niezawodnych elementów.
    Awarie zdarzają się o wiele częściej niż przedtem i mam sporo pracy. Szef
    też patrzy na mnie bardziej przychylnie bo przecież płaci dla kogoś kto ma
    masę pracy i nie przesiaduje przed komputerem za jego pieniądze.

    W czasie swojej kariery zawodowej doszedłem do wniosku że nikt nie doceni
    tego że starasz się, firma dzięki tobie zaoszczędza bardzo dużo kasy, nikt
    nie doceni też tego, że usuwasz awarie zanim jeszcze wystąpią gwarantując
    ciągłość produkcji.

    Prawdziwe jest staropolskie przysłowie: "Jak cię widzą tak cię piszą" Muszą
    wszyscy widzieć że krzątasz się tu i tam i że coś robisz. Będziesz
    doceniany gdy zatrzyma się cała produkcja po godzinach gdy ciebie nie ma w
    pracy i szef będzie czekał z utęsknieniem aż łaskawie pojawisz się i
    usuniesz usterkę. Dla lepszego efektu wskazane jest gdy będziesz w czasie
    naprawy głośno wzdychał i cmokał. Wtedy wszyscy myślą że to poważne a ty
    wielki fachowiec uratowałeś byt firmy.

    Straszne ale prawdziwe.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2007-02-18 14:56:39
    Temat: Re: W DUR jest podobnie
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > naprawy głośno wzdychał i cmokał. Wtedy wszyscy myślą że to poważne a ty

    Wcale nie straszne, tylko całkowicie normalne i prawidłowe. W końcu ten
    szef to nie robot z wbudowanymi różnymi miernikami jakości pracy, tylko
    zwykły człowiek, który w dodatku wcale nie zostawał szefem po to, aby
    pracować więcej, tylko wprost odwrotnie.

    Ale jak wcześniej napisałem, że tak jest, to nie chcieli wierzyć...