eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobry admin to zły admin
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 118

  • 21. Data: 2007-02-16 20:38:55
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-02-16 12:46, Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Dobry admin w kiepskiej firmie czasem sam coś psuje, żeby było widać, że jest
    > potrzebny. :)

    Ja tam od czasu do czasu lubię wpisać w konsoli Netware "disable login"
    wychodząc po południu z pracy ;)

    --
    To nie prawdy objawione a jedynie moje prywatne opinie ;)
    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl


  • 22. Data: 2007-02-17 08:49:10
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Immona na pl.praca.dyskusje:
    > Tomasz Motyliński wrote:
    >> Dowiedziałem, się, że skoro nic się nie psuło od miesięcy to nie ma sensu
    >> utrzymywać administratora. Bez komentarza.
    >>
    >
    > Ponoc lekarz cesarza chinskiego otrzymywal wyplate tylko w tym czasie,
    > gdy cesarz byl zdrowy :). Taki model by sie nadal do zatrudniania admina.

    utrzymaniowców wszelkiego typu tak.
    TYlko, że zwróć uwagę, że b. często administrator w firmie ma jeszcze
    dodatkowe zakresy odpowiedzialności, np. Administrator Bezpieczeństwa
    Informacji z ustawy o ochronie danych osobowych.
    Wspomnę jeszcze o tym, że taki model dosyć skutecznie blokuje wszelkie
    zmiany (no, nie wszelkie, ale zwłaszcza te bardziej ryzykowne).


    --
    Ziemek


  • 23. Data: 2007-02-17 11:26:41
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: fisiek <b...@m...jest.trendy.de>

    > Dowiedziałem, się, że skoro nic się nie psuło od miesięcy to nie ma sensu
    > utrzymywać administratora. Bez komentarza.

    Łączę się w bólu, sam kiedyś doświadczyłem sytuacji w której kilka osób
    w moim zespole starszych wiekiem (programiści) robiących masę błędów i
    siedzących po godzinach i w soboty aby uzyskać wydajność reszty zespołu
    otrzymało premie, nadgodziny i gratulacje od szefa.
    Podano ich za wzór pracowitości i wyszło, że Ci co się zmywali o 17:00
    do domu to lenie i obiboki... :)


  • 24. Data: 2007-02-17 13:01:20
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: Any User <z...@u...pl>

    >> Dowiedziałem, się, że skoro nic się nie psuło od miesięcy to nie ma sensu
    >> utrzymywać administratora. Bez komentarza.
    >
    > Łączę się w bólu, sam kiedyś doświadczyłem sytuacji w której kilka osób
    > w moim zespole starszych wiekiem (programiści) robiących masę błędów i
    > siedzących po godzinach i w soboty aby uzyskać wydajność reszty zespołu
    > otrzymało premie, nadgodziny i gratulacje od szefa.
    > Podano ich za wzór pracowitości i wyszło, że Ci co się zmywali o 17:00
    > do domu to lenie i obiboki... :)

    I słusznie, bo sukces ocenia się po efektach. A szef nie czyta nikomu w
    myślach i efektem nie jest jakaś abstrakcyjna jakość kodu, tylko właśnie
    ilość pracy. Jakość pracy nie będzie tu miała znaczenia, dopóki nie
    zostaną wprowadzone metody i narzędzia jej pomiary. A ponieważ najlepsi
    członkowie zespołu będą przeciwni, to nie licz na to.

    Dziwi mnie takie niezrozumienie realiów biznesowych przez osoby
    "techniczne".


    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com


  • 25. Data: 2007-02-17 14:00:47
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Any User wrote:

    >>> Dowiedziałem, się, że skoro nic się nie psuło od miesięcy to
    >>> nie ma sensu utrzymywać administratora. Bez komentarza.
    >>
    >> Łączę się w bólu, sam kiedyś doświadczyłem sytuacji w której
    >> kilka osób w moim zespole starszych wiekiem (programiści)
    >> robiących masę błędów i siedzących po godzinach i w soboty aby
    >> uzyskać wydajność reszty zespołu otrzymało premie, nadgodziny i
    >> gratulacje od szefa. Podano ich za wzór pracowitości i wyszło,
    >> że Ci co się zmywali o 17:00 do domu to lenie i obiboki... :)
    >
    > I słusznie, bo sukces ocenia się po efektach. A szef nie czyta
    > nikomu w myślach i efektem nie jest jakaś abstrakcyjna jakość
    > kodu, tylko właśnie ilość pracy. Jakość pracy nie będzie tu

    Wyrzucmy koparki i spowrotem do lopat ...

    > miała znaczenia, dopóki nie zostaną wprowadzone metody i
    > narzędzia jej pomiary. A ponieważ najlepsi członkowie zespołu
    > będą przeciwni, to nie licz na to.
    >
    > Dziwi mnie takie niezrozumienie realiów biznesowych przez osoby
    > "techniczne".

    Osoby techniczne maja znacznie szerszy horyzont niz "biznesowi
    szefowie", ktorzy maja raczej "konski horyzont" i dzieki temu
    czesci zaawansowanych technologii nigdy nie wdrozono lub umarly
    na skutek dominacji siermeznych tanich metod.
    Ktos na grupie motoryzacyjnej napisal, ze samochody zaczynaja
    produkowac ksiegowi i to juz widac w wielu modelach.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.
    http://www.uniprojekt.com mobile:wap.uniprojekt.com


  • 26. Data: 2007-02-17 14:16:24
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: "tymek" <t...@n...podano.adr>

    In news:er2t59$jrj$2@news.telbank.pl, *Tomasz Motyliński* wrote:
    > Dowiedziałem, się, że skoro nic się nie psuło od miesięcy to nie ma
    > sensu utrzymywać administratora. Bez komentarza.

    A propos ocen pracy osob zajmujacych sie utrzymaniem sprawnosci.
    Moge powiedziec jak to wyglada w przypadku bardzo duzego przedsiewziecia
    jakim jest operator komorokowy.
    Ocena efektywnosci pracy osob zwiazanych z utrzymaniem sieci jest wykonywana
    nie na podstawie ilosci nadgodzin czy przesieadywania w pracy lub na
    dyzurach. Zostal wprowadzony miernik jakosci w postaci tzw dostepnosci
    sieci. Zadaniem pracownikow jest utrzymywanie tej dostepnosci na jak
    najwyzszym poziomie. Kryterium jest 99,8%. Utrzymanie na tym poziomie bedzie
    sie wiazac z przyznaniem premii, ponizej nie ma co na nia liczyc. Dodatkowo
    na premie wplywaja czasy reakcji i czasy usuniecia awarii ponizej pewnej
    przyjetej wartosci. Poza tym premiowane jest szkolenie sie (w tym we wlasnym
    zakresie) i opracowywanie rozwiazan ulatwiajacych prace.
    W zadnym wypadku sprawne i wlasciwe dzialanie w sytuacji kryzysowej nie jest
    premiowane. Przykladem niech beda ostatnie huraganowe wiatry w Polsce, po
    ktorych pracownicy otrzymali... mejla gratulujacego od prezesa.
    I to jest sluszne podejscie.
    Ale i tam zdazaja sie oszczednosci z ograniczaniem liczby pracownikow i
    wprowadzaniem np. dyzurow w gotowosci w domu.

    --
    tymek


  • 27. Data: 2007-02-17 14:32:04
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Any User <z...@u...pl> wrote:

    > Dziwi mnie takie niezrozumienie realiów biznesowych przez osoby
    > "techniczne".

    Sugerujesz, że ktoś kto musi zostawać po godzinach (i przez to tworzyć
    firmie koszta), a robiący taką samą pracę jak ten co wychodzi punktualnie -
    jest bardziej przydatny firmie z biznesowego punktu widzenia?
    Przecież to jakiś totalny bullshit.

    Zwykle piszesz "od czapy", ale teraz to już przegalopowałeś sam siebie :-)


    --
    Przemysław Maciuszko


  • 28. Data: 2007-02-17 14:41:25
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: Any User <z...@u...pl>

    >> Dziwi mnie takie niezrozumienie realiów biznesowych przez osoby
    >> "techniczne".
    >
    > Sugerujesz, że ktoś kto musi zostawać po godzinach (i przez to tworzyć
    > firmie koszta), a robiący taką samą pracę jak ten co wychodzi punktualnie -
    > jest bardziej przydatny firmie z biznesowego punktu widzenia?
    > Przecież to jakiś totalny bullshit.

    Nie. Sugeruję natomiast, że przydatny firmie jest ten, kto jest
    *uważany* za przydatnego przez osoby decyzyjne, a nie ten, kto jest
    obiektywnie przydatny (jeśli w ogóle obiektywna ocena jest tu możliwa).


    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com


  • 29. Data: 2007-02-17 14:49:35
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: Any User <z...@u...pl>

    >> Dziwi mnie takie niezrozumienie realiów biznesowych przez osoby
    >> "techniczne".
    >
    > Osoby techniczne maja znacznie szerszy horyzont niz "biznesowi
    > szefowie", ktorzy maja raczej "konski horyzont" i dzieki temu
    > czesci zaawansowanych technologii nigdy nie wdrozono lub umarly
    > na skutek dominacji siermeznych tanich metod.

    Ale to właśnie oni decydują o być albo nie być osób i technologii, oraz
    o ewentualnych podwyżkach, awansach i wszystkim innym.

    > Ktos na grupie motoryzacyjnej napisal, ze samochody zaczynaja
    > produkowac ksiegowi i to juz widac w wielu modelach.

    Eee nie bardzo rozumiem - proszę o wyjaśnienie...


    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com


  • 30. Data: 2007-02-17 16:26:21
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    tymek wrote:

    > dyzurach. Zostal wprowadzony miernik jakosci w postaci tzw
    > dostepnosci sieci. Zadaniem pracownikow jest utrzymywanie tej
    > dostepnosci na jak najwyzszym poziomie. Kryterium jest 99,8%.

    W moim przypadku miernikiem byla dostepnosc uslug sieciowych dla
    uzytkownikow korzystajacych z sieci i serwerow.
    Zdarzylo mi sie w szczycie obciazenia siedziec w innej jednostce z
    wizyta kurtuazyjna u kolegi, ktory nie mial czasu wypic ze mna
    herbaty a pani z sekretariatu, ktora owa herbate przyniosla
    zapytala: jak pan to robi, ze ma pan 3 jednostki, jest koniec
    miesiaca a pan siedzi u nas i pije herbate?
    Odpowiedz byla krotka: tak wlasnie pracuje jednoosobowy dzial
    utrzymania ruchu :-)))

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.
    http://www.uniprojekt.com mobile:wap.uniprojekt.com

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1