PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dobry admin to zły admin

  • 91. Data: 2007-02-24 21:44:15
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > To niech nie korzystaja z kodu GPL i nie placza :) Zmusza ktos?
    > Osobiscie mialem kilkakroitnie okazje skorzystac z zasad GPL do tego,
    > zeby sobie poprawic/dostosowac soft do wlasnych wymagan. W przypadku
    > znakomitej wiekszosci innych licencji nie mialbym tej mozliwosci.

    Może zacznę od początku: gdzieś w trakcie dyskusji na zupełnie inny
    temat podałem podobieństwo licencji GPL do tego innego tematu.

    Podobieństwo to polega na tym, że licencja GPL jest skonstruowana w ten
    sposób, aby uniemożliwić niektóre ze sposobów zarabiania na kodzie GPL
    (btw. GPL 3.0 ma zabraniać wszystkich tych sposobów zarabiania, które
    pominięto lub były jeszcze nieznane podczas tworzenia wersji
    wcześniejszych).

    Ty twierdzisz, że nie mam racji i GPL absolutnie nie przeszkadza w
    zarabianiu. Jednocześnie sam potwierdzasz ("to niech nie korzystają z
    kodu GPL i nie płaczą"), że mam rację.

    Nie widzisz pewnej takiej rozbieżności w swoich poglądach nt. GPL ?

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 92. Data: 2007-02-24 21:50:08
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Any User napisał(a):
    > Ty twierdzisz, że nie mam racji i GPL absolutnie nie przeszkadza w
    > zarabianiu. Jednocześnie sam potwierdzasz ("to niech nie korzystają z
    > kodu GPL i nie płaczą"), że mam rację.
    Bo nie przeszkadza w zarabianiu, skoro sa firmy, ktore zarabiaja.

    > Nie widzisz pewnej takiej rozbieżności w swoich poglądach nt. GPL ?
    Nie.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 93. Data: 2007-02-24 21:56:33
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Bo nie przeszkadza w zarabianiu, skoro sa firmy, ktore zarabiaja.

    Bo są różne sposoby zarabiania. Zapytam może inaczej: czy zgodzisz się
    ze stwierdzeniem, że GPL blokuje niektóre z tych sposobów (te z
    zamkniętymi źródłami) ?

  • 94. Data: 2007-02-24 22:24:29
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Any User napisał(a):

    > Bo są różne sposoby zarabiania.
    Wlasnie.

    > Zapytam może inaczej: czy zgodzisz się
    > ze stwierdzeniem, że GPL blokuje niektóre z tych sposobów (te z
    > zamkniętymi źródłami) ?
    Badzmy bardziej precyzyjni - daje tansze alternatywy. Licencje zamkniete
    znacznie bardziej efektywnie blokuja mozliwosc zarabiania na czyims
    kodzie, nie sadzisz?
    Zatem powtorze jeszcze raz - celem tej licencji nie jest blokowanie
    zarabiania, tylko zapewnienie pewnych praw do kodu dla uzytkownika.
    Jezeli nie pasuje to do czyjegos modelu, to niech wybierze inny. IMO
    najwazniejsza zmiana, jaka zaszla w swiecie z GPL, to pojawienie sie
    konkurencji, ze wszystkimi dobrymi skutkami, jakie ona niesie.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 95. Data: 2007-02-24 22:43:59
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > najwazniejsza zmiana, jaka zaszla w swiecie z GPL, to pojawienie sie
    > konkurencji, ze wszystkimi dobrymi skutkami, jakie ona niesie.

    Echhh, nie mam więcej pytań...

  • 96. Data: 2007-02-25 07:34:44
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sat, 24 Feb 2007 15:45:35 +0100, Mich@l wrote:

    > Fakt. Ciężko wyżyć na państwowej posadzie (poniżej wiceministra) ;)

    ....a jak już się dojdzie do w/w posady to przyzwyczajenia z dorabiania do
    pensji na niższych stanowiskach pozostają....

    --
    futszaK
    0601061867

  • 97. Data: 2007-02-25 11:20:29
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Echhh, nie mam więcej pytań...

    To chyba dobrze bo to nie na temat :)

  • 98. Data: 2007-02-25 13:58:36
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 24 Feb 2007 11:37:34 +0100, Any User <z...@u...pl>
    w <erp4he$gu3$1@opal.icpnet.pl> napisał:

    > Ja dodam z kolei od siebie, jeszcze bardziej OT, że taka właśnie była
    > geneza powstania licencji GPL - jak coś zostało wydane na licencji GPL,
    > to każdy może tego używać i modyfikować do woli, ale wszelkie
    > udostępniane dzieła, używające pierwowzoru, muszą być udostępniane wraz
    > z kompletnym kodem źródłowym, również na licencji GPL.
    >
    > Właśnie po to, aby nikt sobie na takim programie nie zarobił. Taki
    > socjalizm-Stallmanizm.

    Ale brednie.
    Mogę z kims podpisać umowę, że wezmę kod na GPLu, zmodyfikuję go tak,
    żeby pasował do chcenia tego kogoś i mu go odpłatnie przekażę na
    GPL, a nieodpłatnie to on sobie będzie leżał u mnie na dysku i nikt mnie
    nie zmusi, aby to ogłosić i udostępnić całemu światu.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 99. Data: 2007-02-25 14:02:09
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 24 Feb 2007 22:37:19 +0100, Jaroslaw Berezowski
    <j...@p...onet.pl>
    w <erqbdo$jsf$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > Any User napisał(a):
    [ ... ]

    > A systemy operacyjnie klastrow to zly przyklad?

    ROTFL.
    Chyba inna liga niż any user, u niego codzienność to anjwyraźniej
    implementacje programów antywirusowych, klientów usług i tak dalej.
    Nie odróżnia korporacyjnych systemów informatycznych od gwiazd odbitych na
    powierzchni stawu.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 100. Data: 2007-02-25 17:33:27
    Temat: Re: W DUR jest podobnie
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Any User wrote:
    > Wcale nie straszne, tylko całkowicie normalne i prawidłowe. W końcu ten
    > szef to nie robot z wbudowanymi różnymi miernikami jakości pracy, tylko
    > zwykły człowiek, który w dodatku wcale nie zostawał szefem po to, aby
    > pracować więcej, tylko wprost odwrotnie.

    sure, oczywiście jest normalne że szefem zostaje palant bez pojęcia :-D
    Lol. Facet, jeżeli gościu traktuje *produkcję* poważnie to potrafi
    postawić priorytety: co jest ważniejsze, usuwanie awarii czy
    niedopuszczanie do nich. A jeżeli nie umie, to jest niepoważny i
    niekompetentny. I niech sobie mierzy .... ale nie pracę o której nie ma
    pojęcia.

    I zanim pomyślisz że tylko się tak pienię, to przyjmij do wiadomości że
    pracuję w instytucji w której produkcja *jest* traktowana poważnie.
    Usuwania awarii do których się dopuściło to po prostu wstyd i obciach.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.