PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do szanownych pracodawców

  • 41. Data: 2003-08-11 10:52:06
    Temat: Re: Do szanownych pracodawców
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bh7ost$jug$1@atlantis.news.tpi.pl>, f...@g...pl says...

    > Web a ilu ludzi w wieku 16-17 lat może dziś w Warszawie znaleźć pracę??

    No, dzis mam 24 lata, wiec to nie bylo tak dawno temu. I nie bylo to w
    Warszawie. Pracowalem jeszcze wtedy w malej miejscowosci na Pomorzu, w
    ktorej bezrobocie siegalo 30% w tym okresie. A jednak sie dalo.

    > teraz pomyśl sobie ilu z nich i jaką może w innych miastach - mniejszych. Co
    > informatyka ze stażem w budce z hotdogami gdzieś zatrudnią? Parę lat temu
    > było inaczej a teraz jest gorzej. Stan normalny - zmienia się ale niestety
    > na gorsze. Ludzie którzy mogliby to zmienić nic z tym nie robią bo uważają
    > iż tylko ich los jest ważny. Tak samo myślą politycy. Niech się kraj wali
    > ale ja mam za co na Karaiby wyskoczyć.

    Widzisz, mysle, ze gdyby w tym kraju kazdy pomyslal o sobie, to by o
    kazdym pomyslano. Wiekszosc natomiast rozwiazanie swoich problemow zwala
    na politykow, na tych, co maja lepiej, czy na cale spoleczenstwo.

  • 42. Data: 2003-08-11 11:01:39
    Od: "abb" <b...@g...pl>

    Użytkownik "web" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    > In article <bh7k6t$2vl$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, b...@g...pl says...

    Podatki

    > Nie. Z wystawianej co miesiac faktury place 22% VAT i 19% podatku
    > dochodowego. To malo? To cholernie duzo! Podatek place tez idac do sklep
    > i kupujac pierwsza lepsza rzecz z polki.
    >
    > A co do ZUSu to dla mnie jest to pewien parapodatek. Obciazenie
    > finansowe. Place duze pieniadze, a nic z tego nie mam. Emerytura bedzie
    > z tego licha. Wiecej bym zyskal, gdybym te pieniadze lokowal tam, gdzie
    > chce, a nie tam, gdzie mi kaze panstwo i gdzie te pieniadze sa
    > marnotrawione.

    Fakt , ale płacisz ten ZUS na obecnych emerytów. Ale tak musi być.
    Gdyby wszyscy przestali płacić ZUS to obecni emeryci musieli by pójść żebrać
    pod kościół.
    Nadmieniam jednak że wielu płaci przymusowo część składki na prywatne
    fundusze (2 filar).
    Czyste średniowiecze !!!!

    > W Polsce nie oplaca sie produkowac, bo nie ma na to zbytu. Zbytu nie ma,
    > bo zamiast na inwestycje kasa w duzej czesci wydawana jest na podatki i
    > inne obciazenia finansowe.

    Podstawą jest kurs walutowy .

  • 43. Data: 2003-08-11 11:06:00
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    doktor vilgut <c...@g...pl> wrote:
    > A tym co sie udało to wszystkiego najlepszego życze,bo mi sie jednak nie
    > udało, zasiałem ziarno płacąc za studia potworne pieniądze i teraz nie moge
    > jakoś dopatrzec sie plonów.

    Zdradzisz co to za studia? Może się pomyliłeś w wyborze kierunku
    na przykład? Może studiowałeś na kierunku po którym zapotrzebowania
    na rynku pracy na absolwentów nie ma?

    > I pytam: czy dzisiejszy rynek pracy to ma być rozwój, czy jest to rynek który
    > zszedł na psy?

    W Polsce pracuje legalnie 53% osób w wieku produkcyjnym. Bezrobocie
    oscyluje w granicach około 20%. Jest na rynku źle, bo te liczby
    mówią same za siebie, ale winienie pracodawców to moim zdaniem
    jednak strzał kulą w płot. Ja bym celował jednak w ten budynek
    na Wiejskiej, albo ewentualnie w taki niedaleko w alejach
    Ujazdowskich.

    > I czy rzeczywiście się użalam nad sobą?

    I tak, i nie. Masz prawo być sfrustrowany, ale zamiast pisać
    tutaj i krytykować pracodawców po prostu szukaj do skutku.
    Nie jest tak, że pracy w ogóle nie ma. Po prostu zacznij
    od czegoś mniej ambitnego na przykład.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10388 dzień życia, sprawność

  • 44. Data: 2003-08-11 11:06:50
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bh7mcp$87p$1@atlantis.news.tpi.pl>, f...@g...pl says...

    > Innymi słowy radzisz koledze aby ogłoszeń nie czytał wcale.. bo tylko takie
    > teraz trafiają na szersze łamy. Może gdzieś tam trafi się wyjątek ale to
    > tylko perełka.

    Nie do konca. Radze wyciagac wnioski z ogloszen. Ustalenie, kim chce sie
    byc i skompilowanie sobie listy wymagan dotyczacych danego stanowiska w
    danej branzy i dostosowanie sie do tych, ktore pojawiaja sie
    najczesciej. Ale samo narzekanie nic nie da. Co najwyzej jeszcze
    bardziej sie czlowiek zdoluje.

    > Web masz firmę - dobrze ci idzie - fajnie - kolejny któremu się udało ale
    > powiedz mi jedno czy firmę założyłeś z biegu zaraz po studiach?

    Nie. Firme zalozylem wtedy, gdy przeszedlem na kontrakt u swojego
    pracodawcy. Taka byla koniecznosc. Natomiast prace rozpoczalem jeszcze w
    szkole sredniej w wieku 16-17 lat. I bylo to w miejscowosci, ktora miala
    30% bezrobotnych w tym okresie. Okazuje sie wiec, ze jednak mozna. Nie
    trzeba miec wielkich znajomosci, nie trzeba miec wiele kasy, wielkich
    plecow i innych sprzyjajacych warunkow. Wystarczy miec glowe na karku i
    miec wpojone to, ze samemu trzeba sobie radzic i ze nikt nam
    bezinteresownie nieba nie bedzie przychylal.

  • 45. Data: 2003-08-11 11:10:20
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bh7p1i$d6m$1@nemesis.news.tpi.pl>, f...@g...pl says...

    > takie
    > >
    > Konkretnie chodzi właśnie o doświadczenie czy nie mając go założyłeś własny
    > interes?

    Nie mialem zadnego doswiadczenia, jesli chodzi o prowadzenie firmy.
    Firme zalozylem, gdy przeszedlem na kontrakt u swojego pracodawcy.
    Dopiero pozniej, kiedy stwierdzilem, ze moge dzieki temu troche dorobic
    zaczalem wykonywac uslugi dla innych klientow. Przegladam czesto strony
    firm dzialajacych w tej samej branzy, glownie strony firm amerykanskich
    i brytyjskich. Wlasnie wpadl mi pomysl, ze mozna tego typu uslugi
    sprzedawac na odleglosc, wiec sprawdzam, co sprzedaje sie w UK i
    przygotowuje oferte, ktora bedzie miala stawki nizsze o polowe. A noz,
    cos z tego wyjdzie? Grunt to sie nie poddawac tylko cos robic w
    kierunku, w ktorym chce sie podazac.

  • 46. Data: 2003-08-11 11:11:16
    Od: "abb" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > ZUS w Polsce juz dawno stal sie podatkiem, ino ukrytym.
    > Dlatego, ze placic musi go kazdy, kto pracuje. Wielkosc jest ustalana
    > odgornie, i nie ma to potem zadnego zwiazku z otrzymywanymi
    > swiadczeniami.

    W innych krajach zachodnich też trzeba płacić obowiązkowo składki.
    Póki nie będziemy produkować póty nic się nie poprawi.

    > [...]
    >
    > bo widzisz, ci Polacy co imaja sie prac najgorszych najczesciej
    > przyjezdzaja do USA nie znajac w ogole jezyka i nie majac adnego
    > wyksztalcenia ani pozwolenia na prace.
    > Murzyn ma nad nimi przewage taka, ze jezyk zna no i
    > jest obywatelem USA, a wiec pracowac moze legalnie.
    >
    > Polacy, ktorzy wyjezdzaja do USA a maja wyzsze wyksztalcenie, znaja
    > jezyk i maja pozwolenie na prace, zarabiaja calkiem niezle.
    > --

    Niewielu . Z tym USA to raczej mit.
    Po za tym to co się mówiło ze po wejsciu do UE będzie można pracować
    legalnie w UE
    jest też mitem. Formalnie tak ale dla wykształconych to nie . Właśnie dla
    wykształconych.
    W całej Europie poza Polską dominuje wykształcenie zawodowe techniczne. I
    tam połowę czasu
    w szkołach uczeń czy student przebywa na praktykach. Stąd są oni po
    ukonczenieu szkoły czy studiów znakomicie
    praktycznie przygotowani do zawodu. U nas jest zupełnie inaczej i dlatego
    nasi nie mają tam najmniejszych szans na zdobycie pracy (no chyba przy
    sprzątaniu) . Takie są brutalne realia.

    Pozdrawiam !!!

  • 47. Data: 2003-08-11 11:17:41
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    web <w...@p...fm> wrote:
    > Dobre. Juz kiedys slyszalem o rownych szansach. To bylo jeszcze w Polsce
    > przed 89. Wtedy rownano wszystkich. A powiedz mi, jak zamierzasz
    > stworzyc te rowne szanse, co?

    Teoretycznie się da doprowadzić do tego, żeby najbiedniejsi
    nie byli tacy biedni. Zdaje się nazywa się to minimum socjalnym
    gwarantowanym przez państwo. Tylko, że to nie jest dobre
    rozwiązanie. Po pierwsze żeruje się w ten sposób na innych,
    bo pojęcie państwo samo w sobie jako drukarnia pieniędzy
    bez pokrycia nie istnieje, a po drugie - Niemcy przerabiali
    ten model eurosocjalizmu i właśnie oglądają jego efekty,
    próbując ratować co mogą. Nie mówiąc już o tym, że tak
    usztucznione równe szanse demotywują, a jak wiadomo ludzie
    z natury są leniwi. Ja widzę tzw. "równe szanse"
    w czymś innym. Obniżeniu podatków i okrojeniu państwa
    do minimum. Tylko, że to się w Polsce długo jeszcze
    nie zdarzy. Jeśli się w ogóle kiedyś zdarzy. Tu ludzie
    mówią, że wierzą w Boga a wierzą przede wszystkim w moc
    sprawczą państwa. Kompletnie naiwnie.

    > Jasne. Najlepiej, zeby swoja zapracowana kasa podzielili sie z tymi, co
    > maja dwie lewe rece, jednego wielkiego lenia i nie chca palcem kiwnac. A
    > najlepiej, zeby te forse im sami przyniesli i pod drzwiami podstawili.

    A propos takiego dzielenia się...

    http://wiadomosci.wp.pl/prasaWiadomosc.html?wid=1318
    645&kat=9811

    "Najpoważniejsi amerykańscy ekonomiści zastanawiają się, czy bogaci
    nie powinni oddać części swoich pieniędzy biednym. Polski miliarder
    Aleksander Gudzowaty przekonuje Piotra Najsztuba, że to zły pomysł."

    Ciekawy wywiad.

  • 48. Data: 2003-08-11 11:22:20
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote:
    > Postaw na partie, ktora wie jak to zmienic, gdzie politycy maja jakies
    > doswiadczenie, a nie legitke partyjna.

    Ty, może załóż taką partię, co? Gorąco Ci będę kibicował i zacznę
    już dziś przyjmować zakłady jak szybko z jej programu i światłych
    pomysłów zrobią się stołki, limuzyny i korupcja. Władza deprawuje
    i nie ma w historii świata (!) zbyt wielu przykładów ideału, który
    Ci się marzy. Zapomnij, że ktoś przyjdzie i pozamiata i nie da
    się wciągnąć w koryto. Zet A Pe O Em En I Jot!

  • 49. Data: 2003-08-11 11:31:29
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bh7t3t$d56$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, b...@g...pl says...

    > Fakt , ale płacisz ten ZUS na obecnych emerytów. Ale tak musi być.

    No, ale ja bym chcial zbierac pieniadze na swoja emeryture. Dlaczego np.
    w UK mozna sobie wybrac, czy i gdzie place swoje ubezpieczenie? Sam chce
    decydowac o tym, co sie dzieje z moimi pieniedzmi i jaka firma nimi
    zarzadza. Mysle, ze w Polsce prywatna firma zarzadzalaby tym wszystkim
    taniej niz za 3,3 mld PLN rocznie i przy uzyciu kilkunastu tysiecy
    pracownikow. Nie mam zamiaru oplacac juz emerytow i rencistow. I dlatego
    w maju wybywam z tego kraju.

> [...]
    > pod kościół.
    > Nadmieniam jednak że wielu płaci przymusowo część składki na prywatne

    Ktore w czesci i tak nie trafiaja na te konta :-) I ktore rzad chce
    wykorzystac na budowe autostrad - to juz mega rotfl! :-)

  • 50. Data: 2003-08-11 11:38:42
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bh7u0l$4pe$1@absolut.sgh.waw.pl>, d...@s...waw.pl says...

    > Ja widzę tzw. "równe szanse"
    > w czymś innym. Obniżeniu podatków i okrojeniu państwa
    > do minimum. Tylko, że to się w Polsce długo jeszcze
    > nie zdarzy.

    Dokladnie tak. To wlasnie moim zdaniem sa rowne szanse. A jeszcz kiedys
    mnie krew zalewala, kiedy w telewizji panowie pokroju Leppera
    opowiadali, ze podatek liniowy jest niesprawiedliwy, bo jak to mozliwe,
    aby pan Kulczyk placil taka sama stawke jak jakis wioskowy bidula. Tylko
    zapomnieli chyba, ze chodzi o stawki procentowe. I 10% od 800 zl, to
    jest zlotych 80, a 10% od 300 000 zl to jest 30 000 zl. No, ale
    wiekszosc z nich podstawowki ledwie ukonczyla, wiec o procentach moga
    nie miec pojecia. Ewentualnie procenty przeliczaja na sile trzepania w
    mozg za pomoca taniej alpagi.

    > "Najpoważniejsi amerykańscy ekonomiści zastanawiają się, czy bogaci
    > nie powinni oddać części swoich pieniędzy biednym. Polski miliarder
    > Aleksander Gudzowaty przekonuje Piotra Najsztuba, że to zły pomysł."

    Dziwne podejscie tej grupy ekonomistow. Domyslam sie, ze to tylko jakas
    mala grupka o dziwnych pogladach (Leppera sie naogladali?) Jaka czlowiek
    ma miec motywacje do pracy i do osiagania wiekszych zyskow, jesli bedzie
    wiedzial, ze czesc tej kasy bedzie musial komus oddac? Czy oplacalby sie
    ten wysilek?