PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego w Polsce nie ma pracy

  • 51. Data: 2003-08-01 09:26:55
    Temat: Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy
    Od: r...@r...pl

    z poczatkiem trudno sie nie zgodzic (z dokladnosci do tego, ze w pewnych
    dziedzianch jednak nie mozna zdac sie do konca na rynek - dopuki caly
    swiat sie na niego nie zda)

    ale ta koncowka:
    > Dodałbym; likwidacja zatorów płatniczych, konfiskata nieuczciwie zgromadzonych
    > majątków - bez względu na to czy ich posiadaczem został już ktoś z rodziny,
    > likwidacja rozmaitych urzędów, które w znakomity sposób niszczą firmy
    > egzekwując gąszcz przepisów i wykorzystując władzę wyłudzają nagminnie łapówki,
    > likwidacja nieuczciwej konkurencji (zatrudnianie na czarno, nie płacenie
    > podatków), nie przestrzeganie przepisów m. in. prawa pracy (limitów czasu
    > pracy, urlopów itp), likwidacja przstępczego rozkładania firm (haracze,
    > oszustwa gospodarcze itp.)

    piekna!
    kazdy przeciez tego chce.
    tylko JAK? JAK chcesz zlikwidowac (adinistracyjnie?) zatory platnicze
    miedzy prywatnymi firmami? Jak likwidowac nieuczcicwa konkurencje?
    Jak rozstrzygnac czy cos jest legalna promocja, czy dumpingiem?
    Chcesz zatrudnic 15 milionow nowych urzednikow do rozstrzygania,
    kontrolowania? Myslisz ze nie beda chcieli lapowek ?

    pozdrawiam

    romekk

  • 52. Data: 2003-08-01 09:31:58
    Od: "JC" <j...@d...net>

    <s...@w...pl> wrote in message
    > 40% podatków?! U nas jest ok. 80-90%; ZUS i składki zdrowotne, PFRON -
    ponad
    > 30%, dochodowy 19, 30, 40 %; od zysku 38%, vat w większości 22%, akcyza do
    50%

    czyli zaraz zrobi sie z tego ze 360% podatku ? :-))))))))))
    dodaj jeszcze OC (bo przeciez tez obowiazkowe niczym ZUS:-)))))

    > albo i więcej (np.paliwo, papierosy, alkohol, hazard), cła ogromne!,
    spadek -
    > podatek, darowizna - podatek, wygrana - podatek, kupujesz/sprzedajesz dom,
    > samochód, cokolwiek - podatek, stawki notariuszy (urzędowe) - podatek
    (brak
    > konkurencji), każda sprawa w urzędzie czy sądzie - podatek (opłata
    skarbowa),
    > mandaty różnych aparatów państwowych (PIP, SANEPID, pożarowy, ochrona
    > środowiska, NIK, policja, straż miejska, SOK itp.); pierdniesz - podatek,
    > spluniesz - podatek.

    I wydaje ci sie, ze tylko w Polsce tak jest ? To niech ci sie dalej wydaje
    :-)

    > <Oj, mlody naiwny czlowieku - pracowalem ponad 2 lata w amerykanskim
    >
    > Pewnie swoim socjalistycznym rozumowaniem tak zinterpretowałeś normalne
    > kapitalistyczne mechanizmy.

    Widzisz, te mechanizmy, o których pisze nie sa ani socjalistyczne ani
    kapitalistyczne - one sa po prostu ludzkie i dzialaja w kazdym systemie.
    Jesli nie jestes sobie w stanie wyobrazic, ze ktos w firmie prywatnej
    bierze/daje lapówke lub marnotrawi pieniadze okradajac w ten sposób
    wlascicieli, to o czym tu dalej mówic ...
    Ale co ty z tego mozesz zrozumiec...
    Wyjedz wiec ze swoim kumplem webowym w takie miejsce, gdzie panstwo nie
    bedzie cie "okradac", gdzie nie ma podatków, cel, oplat sadowych,
    administracyjnych, notarialnych, praw jazdy, obowiazkowych ubezpieczen,
    akcyzy od papierosów, alkoholu, paliwa etc etc etc, gdzie wszystkie
    zarobione pieniadze bedziesz mial do swojej dyspozycji i wtedy dopiero
    porzadzisz, ze ho ho - jesli gdzies takie miejsce jest. Mam nadzieje, ze
    bedziesz tam szczesliwy :-)

    JC

  • 53. Data: 2003-08-01 09:37:27
    Od: "" <s...@w...pl>

    <ciach>
    Jestem ostatnią osobą, która do czegokolwiek zaangażowałaby urzędników. Chociaż
    wsądach i policji też właściwie pracują urzędnicy państwowi.
    Skuteczny wymiar sprawiedliwości. 1/2 budżetu państwa przeznaczyłbym na sądy i
    policję.

  • 54. Data: 2003-08-01 09:39:53
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    > A nie umiesz i wolisz zabrać dupę w troki i wio za gramanicę bo tam
    > już jest lepiej - już bo kiedyś też nie było różowo.
    > Pewnie jest grupa osób, którym się robić nie chce i tylko kombinują
    > ale jak myślisz, że w innych krajach to co sami święci?
    Moim zdaniem Web zaczal ten watek wylacznie dlatego, ze uczciwie pracuje i
    szlag go trafia (i mnie i wielu innych tez) na ludzi/organizacje
    przepuszczajace nasze ciezko zarobione (ciezko nie oznacza na polu czy
    lopata na budowie) pieniadze. Jak uzdrowic ? Dobrac sie do dupy ludziom na
    stolkach , ktorzy w 99,9% nie maja ZADNYCH kompetencji do zajmowania swoich
    stanowisk.

    Kolejarze placza - ale chyba lepiej jest zlikwidowac jakies nierentowne
    linie niz do nich doplacac ? A kilku prezesoniow wydoilo PKP na ladne
    miliony i co ?? Upiecze im sie po raz kolejny jak wszystkim aferzystom....

    Czytales artykul w onet.pl ile kasy przepuscili oficjele ? (na domy,
    samochody, zatrudnienie kolejnych sztabow "potrzebnych" ludzi) ??
    Wlasnie to wkurza normalnie myslacych, nie ulegajacych "propagandzie"

    Ja chetnie zaplace 45% podatek od pensji - ale chce m.in za to isc spokojnie
    do dowolnie wybranego lekarza (nie czekac miesiacami, nie dawac mu kopert,
    zeby dobrze zrobil swoje), po pracy chce wsiasc w samochod i pojechac po
    drodze na ktorej nie rozwale opony, felgi, miec pewnosc, ze za 30 lat kiedy
    przejde na emeryture (zarabiam dobrze) wezme kase i pojade pozwiedzac
    swiat - bo odkladalem na to cale zycie w ZUS - napisz czy sa na to szanse
    ???

    Maniek

  • 55. Data: 2003-08-01 09:44:28
    Od: "" <s...@w...pl>

    <czyli zaraz zrobi sie z tego ze 360% podatku ? :-))))))))))
    > dodaj jeszcze OC (bo przeciez tez obowiazkowe niczym ZUS:-)))))>

    Z matematyką nietęgo u kolegi.

> [...]
    > zarobione pieniadze bedziesz mial do swojej dyspozycji i wtedy dopiero
    > porzadzisz, ze ho ho - jesli gdzies takie miejsce jest. Mam nadzieje, ze

    Tylko tu jest problem skali. Występować to wszędzie występują podobne zjawiska.
    Tylko jak u nas 9 na 10 policjantów bierze łapówkę za nie wystawienie mandatu,
    to w USA bierze 1 na 1000. U nas jest to praoblem w USA nie. Kapujesz?

  • 56. Data: 2003-08-01 09:49:29
    Temat: Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy [OT]
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "JC" <j...@d...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > czyli zaraz zrobi sie z tego ze 360% podatku ? :-))))))))))
    > dodaj jeszcze OC (bo przeciez tez obowiazkowe niczym ZUS:-)))))

    W Szwecji glosna byla kiedys sprawa jakiegos artysty czy naukowca, poniewaz
    odmowil przyjecia nagrody pienieznej, ktora chciano go uhonorowac.
    przyczyna byla taka, ze musialby zaplacic 110% podatku od otrzymanej kwoty
    :)))
    (prawdopodobnie wiazalo sie to z przejsciem do nastepnego progu czy cos
    zblizonego, i podwyzszeniem opodatkowania wczesniejszych przychodow)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 57. Data: 2003-08-01 09:56:37
    Od: r...@r...pl

    s...@w...pl wrote:
> [...]
    > wsądach i policji też właściwie pracują urzędnicy państwowi.
    > Skuteczny wymiar sprawiedliwości. 1/2 budżetu państwa przeznaczyłbym na sądy i

    a drugie pol na co?
    i jaki to bylby budzet po obnizeniu podatkow itd.
    Nie to zebym mial cos przeciw obnizaniu padatkow, ale takie rozmawianie
    o polowach budzetu, podnoszneiu pensji (policji, sedziow itd.) bez
    konkretow to jest zabawa. Trzeba skonkretyzowac budzet, ilosci ,,pracownikow''
    budzetu i ich dochody, szacowane wplywy i wtedy powiedziec ile na co konkretnie
    masz. Jak to podzileisz na ludzi/problemy.
    Czy 1/150000 budzetu na pensje roczna sedziego to duzo czy nie?

    pozdrawiam

    romekk

  • 58. Data: 2003-08-01 09:59:11
    Od: r...@r...pl

    > (...) - napisz czy sa na to szanse ???

    szanse sa.
    ale gdzie indziej sa duzo wieksze.
    trafic 6tke w totka tez sa szanse ;-)
    ale wieksze trafic piatke, a znacznie wieksze nie trafic nic :(((

    pozdrawiam

    romekk

  • 59. Data: 2003-08-01 09:59:48
    Od: "Sky" <i...@g...pl>

    | To się zatrudnij w tym raju i będziesz dostawał 13, 14 i 15, a na
    emeryturę
    | lub rentę może nawet przejdziesz po 20 latach z pylicą płuc.

    Nie marzy mi się ten "raj". Poza tym moje imię wskazuje, że jestem
    kobietą i tym bardziej mnie nie pociąga praca w kopalni. Mówisz
    jednak: "jakie przywileje"?? więc Cię ładnie uświadamiam. Chyba nie
    mieszkasz na Śląsku... i w życiu nie poznałeś żadnego górnika.

  • 60. Data: 2003-08-01 10:12:25

    <a drugie pol na co?
> [...]
    konkretnie
    > masz. Jak to podzileisz na ludzi/problemy.
    > Czy 1/150000 budzetu na pensje roczna sedziego to duzo czy nie?

    To nie jest zabawa. Najpierw trzeba mieć wizję, przesłanie, politykę, misję czy
    jak to tam nazwać. A dopiero za tym idą konkrety.