PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego nie mowią "dlaczego nie dostało się pracy??"

  • 31. Data: 2005-04-14 09:08:13
    Temat: Re: A po co?
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    > Przyjmują gościa który będzie cały czas ściemniał (no może po roku czy
    > dwóch w końcu przestanie - ale to zależy).

    NIe działają na swoją szkodę, bo
    1. zwykle ten, który podejmuje decyzję o przyjęciu nie ma bezpośredniego zysku
    z działalności firmy .
    2. Człowiek, który przeprowadzał rekrutację uwierzył na słowo. Prawda wychodzi
    przy podpisywaniu dokumentów. Czy człowiek przeprowadzający rekrutację przyzna
    się swojemu szefowi, że źle wybrał, bo kandydat przyjęty kłamał? Że źle
    przeprowadził rekrutację? Że powinien był wybrać innego? NIE. Bo przyznał by
    się do własnegoi błędu.

  • 32. Data: 2005-04-14 10:56:42
    Temat: Re: Dlaczego nie mowią "dlaczego nie dostało się pracy??"
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
    > To nasze najlepsze zdjecie to było jak to nazwaliśmy "Buszująca w zbożu" -
    > cały kadr zajęty przez jakiś owies czy inne ze zbóż i gdzieś w środku
    > biegnąca roześmiana kandydatka do pracy..
    > Szkoda komentować.. Ale przynajmniej firma ma kupe zabawy przy
    przeglądaniu
    > takich podań ;)
    To taki amerykański styl :) Pewnie zdjęcie miało sugerować, że kandydatka to
    osoba niezwykle dynamiczna i połyka ścieżkę kariery jak Korzeniowski bieżnię
    :)

    Ja ze śmiesznych pamiętam jeszcze wojaka w pozie regulaminowej z karabinem
    na stojaku obok :)

  • 33. Data: 2005-04-14 10:58:26
    Temat: Re: Dlaczego nie mowią
    Od: " Eddie" <s...@g...pl>

    Shady <s...@p...nospam.fm> napisał(a):

    > Szkoda komentować.. Ale przynajmniej firma ma kupe zabawy przy
    przeglądaniu
    > takich podań ;)

    A co to za firma w której dział HR upublicznia aplikacje kandydatów do
    pracy, jeśli można wiedzieć?

    Eddie

  • 34. Data: 2005-04-14 11:45:35
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik " Eddie" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > przeglądaniu
    >
    > A co to za firma w której dział HR upublicznia aplikacje kandydatów do
    > pracy, jeśli można wiedzieć?
    Co masz dokładnie na myśli pisząc że upublicznia?

    pozdrawiam
    m.

  • 35. Data: 2005-04-14 11:49:41
    Od: " " <s...@g...pl>

    Maciej Sobczyk <m...@o...pl> napisał(a):

    > Co masz dokładnie na myśli pisząc że upublicznia?
    >
    > pozdrawiam

    Cyt. "Ale przynajmniej firma ma kupe zabawy przy przeglądaniu
    takich podań ;) "
    Zrozumiałem, być może niewłasciwie, że słowo firma oznacza ogół pracowników.
    Na podstawie tego wyciągnąłem wniosek, że zdjęcie to, czy też zdjęcia
    widziały osoby równiez spoza działu HR.
    Moim zdaiem jest to niewłaściwe bez względu na zawartość przesłanych
    dokumentów.
    Jeśli moje wnioski są niewłasciwe, to serdecznie autora tego postu
    przepraszam.

    Eddie.

  • 36. Data: 2005-04-14 12:19:16
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Cyt. "Ale przynajmniej firma ma kupe zabawy przy przeglądaniu
    > takich podań ;) "
    > Zrozumiałem, być może niewłasciwie, że słowo firma oznacza ogół
    pracowników.
    Ja nie wiem, bo nie jestem autorem, ale znam podobny przypadek, co opisałem
    w news:d3jap5$bmj$1@inews.gazeta.pl, cytuję:

    "Znam firmę, jedna z sieci AGD RTV, w której jedna cała ściana w dziale
    sprzedaży jest wytapetowana niekonwencjonalnymi zdjęciami kandydatów - np.
    postać ubrana w strój myśliwski w pozie "zabiłem byka" itd."

    Taka ściana znajduje się w pokojach blisko spokrewnionych z zarządem, więc
    mam wrażenie (ale nie wiem na 100%) że zbyt wielu pracowników się tam nie
    kręci.

> [...]
    > dokumentów.
    > Jeśli moje wnioski są niewłasciwe, to serdecznie autora tego postu

    Owszem - masz rację. Nie bardzo to kulturalne i etyczne. Z drugiej strony
    wiem, że naprawdę - wyobraźnia kandydatów nie zna granic, więc czasem trudno
    zachować powagę, np. widząc opaloną klatę kandydata w plenerze nadmorskim
    zamiast sztampowego zdjęcia jak do dowodu.

    Co mogę dodać - u mnie w pracy nie praktykuje się upubliczniania zdjęć.

    Całą sprawę reguluje GIODO i bardzo rygorystyczne zasady przechowywania
    danych osobowych.

    pozdrawiam
    m.

  • 37. Data: 2005-04-14 12:29:00
    Od: " Eddie" <s...@g...pl>

> [...]

    > mam wrażenie (ale nie wiem na 100%) że zbyt wielu pracowników się tam nie

    [...]

> [...]
    > zachować powagę, np. widząc opaloną klatę kandydata w plenerze nadmorskim
    > zamiast sztampowego zdjęcia jak do dowodu.

    Wiesz, nawet jesli ew. kandydat do pracy, formą swojej aplikacji udowadnia
    swoją indolecję umysłową, nie sądzę, żeby upoważniało to kogokolwiek do
    upubliczniania przesłanych danych.
    Wiesz, zauważ, że większość zdjęć (nieopatrzonych danymi postaci nań
    przedstawionej) pozwala na jednoznaczne ustalenie osoby na nich utrwalonej.

  • 38. Data: 2005-04-14 12:51:25
    Temat: A propos przechowywania dokumentów
    Od: " Eddie" <s...@N...gazeta.pl>

    Znam kilka warszawskich spółek, w których działy HR urzędują na open
    spejsie, a dokumenty kadrowe, w tym aplikacje kandydatów spędzają 24
    godz/dobę na biurku, a czasem, na stosach na podłodze pod biurkami.
    I jak zwykle w takich sytuacjach prawo swoje, żeycie swoje.

    Eddie

  • 39. Data: 2005-04-14 12:51:48
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

> [...]
    > Wiesz, zauważ, że większość zdjęć (nieopatrzonych danymi postaci nań
    > przedstawionej) pozwala na jednoznaczne ustalenie osoby na nich

    Ale ja się z Tobą zgadzam :) Całą sprawę reguluje GIODO i rygory, jakie
    stawia względem przechowywania danych osobowych.
    Np. dane papierowe zamknięte na klucz, dane elektroniczne odcięte od
    potencjalnych niepowołanych takimi a takimi zabezpieczeniami, do tego różne
    że je tak nazwę poziomy dyskretności danych (imie, nazwisko ... wyznanie ...
    preferencje seksualne ...) etc.
    pozdrawiam
    m.

  • 40. Data: 2005-04-14 13:11:52
    Temat: Re: A propos przechowywania dokumentów
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik " Eddie" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > godz/dobę na biurku, a czasem, na stosach na podłodze pod biurkami.
    > I jak zwykle w takich sytuacjach prawo swoje, żeycie swoje.

    aż wpada kontrola GIODO, a wtedy
    UAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Życie pisze lepsze scenariusze niż Hitchock