PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy bez prawa jazdy...?

  • 11. Data: 2004-08-02 06:04:44
    Temat: Re: Czy bez prawa jazdy...?
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Użytkownik <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ceg8ul$8ro$1@korweta.task.gda.pl...

    > Ale np. czy musi je miec pracownik biurowy? Albo specjalista w jakims
    > dziale firmy, doradca klienta...

    Pracownik biurowy zazwyczaj nie musi mieć, ale z praktyki wiem, że
    posiadanie prawka bardzo ułatwa życie. W mojej firmie (branża
    konstrukcyjna)pracownicy często jeżdżą w delegację, a szef nie zatrudnia
    nikogo na stanowisku szofera. Posiadanie prawka nie było wymogiem podczas
    rekrutacji, jednakże pytano mnie czy je posiadam i jak długo.

    Faktem jest, że pracodawcy często stawiają prawo jazdy jako jedno z
    kryterium przyjęcia do pracy, później okazuję się, że jest ono całkiem
    nieprzydatne. Dlatego nie składaj dokumentów na stanowisko, którego profil
    jednoznacznie określa potrzebę posiadania prawa jazdy. W pozostałych
    wypadkach próbować zawsze warto.

    Powodzenia!

    Magda

  • 12. Data: 2004-08-02 06:56:13
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    x...@g...pl wrote:
    > Ale np. czy musi je miec pracownik biurowy? Albo specjalista w jakims
    > dziale firmy, doradca klienta...

    Nie jest konieczne ale warto je mieć. Na bardzo różnych stanowiskach nieraz
    zdarza się że trzeba pojechać coś kupić, załatwić, pojechać na targi itd. -
    wtedy wsiadasz w służbową furę i jazda a ci co nie mają prawka (albo jeżdzą
    jak sieroty i szef boi się dać im samochód) musza kisić się w pracy ;-).
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2004-08-02 20:22:21
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    > Aplikuj, o ile czujesz, ze Ci nie bedzie prawko potrzebne w pracy, ale u
    mnie w biurze
    > wszyscy jezdza, bo co chwile jest jakas potrzeba, jakby ktos powiedzial,
    ze nie ma prawka, > to by bylo .. dziwne conajmniej.
    > Zrob sobei prawko w koncu, bo dzis bez niego trudno zyc :)
    bardzo trudno zyc dzis bez prawka, zwlaszcza ze komunikacja publiczna nie
    rozpieszcza, a wrecz przeciwnie. Ostatnio zauwazylem ze prawie wszyscy
    oczekuja prawa jazdy i to nie tylko male firmy ktore poszukujac specjalisty
    oczekuja ze bedzie on szukal zlecen, konsultowal, robil robote i zawozil
    faktorki.

    a co gdy nie mozna zrobic prawa jazdy ze wzgledow zrowotnych?
    pozostaje chyba tylko posada urzednika panstowego lub pracownika fizycznego

    xyloo

  • 14. Data: 2004-08-02 20:49:19
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > a co gdy nie mozna zrobic prawa jazdy ze wzgledow zrowotnych?
    > pozostaje chyba tylko posada urzednika panstowego lub pracownika
    > fizycznego
    nie popadajmy w skrajności. Na wielu stanowiskach jest WSKAZANE posiadanie
    prawa jazdy, ale nie jest to konieczne. Oczywiście osoba, która posiada
    przeciwskazania do wykonywania jakiejś pracy raczej wykonywac jej nie
    będzie (np. wyżej wspomniana osoba raczej nie bbędzie kierowcą autobusu).
    Ale to nie znaczy że osoba nie mająca prawa jazdy nie może być np. świetną
    księgową, kadrowcem, managerem ....