PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cofnięcie/uniważnienie wypowiedzenia przez pracownika

  • 1. Data: 2007-07-24 17:44:56
    Temat: Cofnięcie/uniważnienie wypowiedzenia przez pracownika
    Od: Jarod <j...@s...net>

    Witam!

    Zastanawiam się nad zawiłościami prawnymi następującej sytuacji:

    Pracownik Jan Kowalski jest zatrudniony w firmie Firma Macierzysta, ale na
    codzień pracuje w Firma Wynajmująca (outsourcing). Firma Wynajmująca
    zobowiązuje się przejąć pracownika Jana Kowalskiego do siebie (podpisanie
    umowy o pracę z zachowanie urlopów z Firmy Macierzystej) w określonym
    terminie - pierwszy miesiąca kolejnego. Terminu tego nie dotrzyma i
    dlatego pracownik Jan Kowalski składa wypowiedzenie ostatniego dnia
    miesiąca poprzedzającego dzień obiecanego przejścia do Firmy Wynajmującej.
    Oczywiście informuje o tym firmę Macierzystą (tam składa papier
    wypowiedzenia) oraz Firmę Wynajmującą, bo przecież tam chodzi codziennie
    do pracy. Od tego momentu pracownik ma 1 miesiąc na znalezienie nowej
    pracy.

    I teraz pytanie:

    Czy w sytuacji, gdy Firma Wynajmująca uzna, że chce zatrzymać pracownika
    i przejąć go w tzw. tempie "od zaraz" (lub maksymalnie od pierszego dnia
    kolejnego miesiąca) możliwe jest cofnięcie/uniważnienie wypowiedzenia w
    Firmie Macierzystej oraz przejęcie pracownika przez Firmę Wynajmującą od
    Firmy Macierzystej?

    PS. Pomijamy tutaj kwestię tego czy pracownikowi uda się znaleźć pracę w
    ciągu miesiąca. Nie rozważamy się także opcji, w której to pracownik
    wypowiada umowę o pracę w Firmie Macierzystej, okresy wypowiedzenia się
    kończy i pierwszego dnia kolejnego miesiąca podpisuje umowę z Firmą
    Wynajmującą.

    Byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki w tej sprawie, bo jakoś nie mogę
    znaleźć w kodeksie pracy rozszyfrowania tej zagadki.

    Jarod

  • 2. Data: 2007-07-24 18:27:28
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Tue, 24 Jul 2007 17:44:56 +0000 (UTC), Jarod <j...@s...net>
    w <f85dqo$6mi$1@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    > wypowiedzenia) oraz Firmę Wynajmującą, bo przecież tam chodzi codziennie
    > do pracy. Od tego momentu pracownik ma 1 miesiąc na znalezienie nowej

    Czyżby Wrocław i branża IT, umowa z dwunastomiesięcznym okresem
    niekonkurencji?

> [...]
    > kolejnego miesiąca) możliwe jest cofnięcie/uniważnienie wypowiedzenia w
    > Firmie Macierzystej oraz przejęcie pracownika przez Firmę Wynajmującą od

    Możliwe, dlaczego nie?
    Oba egzemplarze wypowiedzenia umowy o pracę są niszczone, kadry
    odkręcają urlopy/ekwiwalenty i życie toczy się dalej.

    Drugie pytanie - po co?
    Pracownik kończy okres wypowiedzenia, i podpisuje umowę z Firmą
    Wynajmującą.
    Jeżeli ma zakaz konkurencji, mówi o tym szefowi FW, szef FW, jeżeli mu
    zależy, rozmawia z szefami FM, i pracownik i FM podpisują aneks do umowy
    o pracę, że zakazu niekonkurencji nie ma, zero roszczeń po obu stronach
    i takie tam.
    Jedyny minus to urlop.

    Bo tu nie ma żadnej zagadki.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 3. Data: 2007-07-24 20:55:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 24 Jul 2007 17:44:56 +0000 (UTC), Jarod
    <j...@s...net> zakodował:

    >terminie - pierwszy miesiąca kolejnego. Terminu tego nie dotrzyma i
    >dlatego pracownik Jan Kowalski składa wypowiedzenie ostatniego dnia
    >miesiąca poprzedzającego dzień obiecanego przejścia do Firmy Wynajmującej.

    Jak ktoś podejmuje tak ważne decyzje na podstawie obietnic, to prosi
    się o kłopoty. Należy podpisać nową umowę o pracę albo chociaż list
    intencyjny i dopiero wypowiadać starą umowę.

> [...]
    >kolejnego miesiąca) możliwe jest cofnięcie/uniważnienie wypowiedzenia w
    >Firmie Macierzystej oraz przejęcie pracownika przez Firmę Wynajmującą od

    Jeżeli firmy uznają, że chcą - to zawsze mogą podrzeć papier. Mogą też
    podpisać nową umowę o pracę i kolejną o przejściu.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2007-07-25 16:31:18
    Od: Jarod <j...@s...net>

    On Tue, 24 Jul 2007 18:27:28 +0000, Jakub Lisowski wrote:

> [...]
    > zależy, rozmawia z szefami FM, i pracownik i FM podpisują aneks do umowy
    > o pracę, że zakazu niekonkurencji nie ma, zero roszczeń po obu stronach

    Właśnie chodzi o ten minus. Jeżeli pracownikowi zależy na urlopie to
    cofnięcie wypowiedzenia ma sens.

    Innym rozwiązaniem byłaby chyba następująca sytuacja. Pracownik ma ileśtam
    dni urlopu do wykorzystania. Składa wypowiedzenie i Firma Macierzysta chce
    by wykorzystał ten urlop, bo nie ma zamiaru płacić ekwiwalentu. Pracownik
    'idzie na urlop', ale nadal chodzi sobie do pracy do Firmy Wynajmującej.
    Po zakończeniu okresu wypowiedzenia pracownik przestaje pracować w Firmie
    Macierzystej i podpisuje umowę z Firmą Wynajmująca, która to daje mu tyle
    dodatkowych dni urlopu (ma to zapisane w kontrakcie) ile 'odebrał' u
    starego pracodawcy.
    Pozostaje oczywiście kwestia prawna takie zabawy - chodzenie do pracy do
    Firmy Wynajmującej, gdy jest się teoretycznie na urlopie w Firmie
    Macierzystej. Chyba nie jest to do końca legalne, choć z drugiej strony
    czy nie można chodzić do pracy 'hobbystycznie' :-)

    Jarod