PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co wybrać, Siemens czy AXIT?

  • 1. Data: 2006-07-03 14:53:07
    Temat: Co wybrać, Siemens czy AXIT?
    Od: "Łukasz" <t...@i...pl>

    Witam wszystkich niusowiczów.

    Problem który poruszę może się dla niektórych wydać śmieszny i typu "gdybym
    tylko mial takie problemy...".

    Jestem programistą Java.
    Sedno sprawy polega na tym że dostałem dwie oferty pracy; jedna w firme Siemens
    (za pośrednictwem Rinf),druga w mniej znanej Axit.

    Nie bardzo teraz wiem, którą wybrać. Obie posiadają podobną stawkę,
    zlokalizowane są we Wrocławiu i właściwie jest to takie samo stanowisko
    (programista Java).

    Siemens: większa renoma, więcej pracy (częste nadgodziny, goniące terminy itp),
    bardziej "oficjalna atmosfera".
    Axit: luźniejszy klimat, mniejsza renoma firmy.

    Teoretycznie wszytko wypada na korzyść Siemensa, jednak największym minusem
    pracy tam jest wspomniana duża ilość pracy oraz pośrednik przez którego będzie
    podpisana umowa (oni będą kontrolować moje finanse).

    Co o tym myślicie?
    Z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2006-07-03 17:27:32
    Temat: Re: Co wybrać, Siemens czy AXIT?
    Od: jerry <t...@i...pl>

    > Sedno sprawy polega na tym że dostałem dwie oferty pracy; jedna w firme Siemens
    > (za pośrednictwem Rinf),druga w mniej znanej Axit.

    Czyli dostałeś propozycję od firmy Rinf i Axit

    > Nie bardzo teraz wiem, którą wybrać.

    To proste - albo chcesz być najemnikiem albo pracownikiem.

    > Siemens: ..., więcej pracy (częste nadgodziny, goniące terminy itp),

    a to skąd informacja? Po pierwsze zależy to od projektu do którego
    trafisz, a zapewniam Cię że w większości przypadków o godz. 16.00
    podnosi się tyłek i zmiata do domu.

    > bardziej "oficjalna atmosfera".
    > Axit: luźniejszy klimat, mniejsza renoma firmy.

    o najważniejszym nie wspominasz w sekcji "plus" - jesteś pracownikiem
    tej firmy i wszelkie negocjacje płacowe załatwiasz ze swoim przełożonym,
    który potrafi Cię merytorycznie ocenić.

    > Teoretycznie wszytko wypada na korzyść Siemensa,

    CZłOWIEKU NIE BęDZIESZ ZATRUDNIONY W FIRMIE SIEMENS!

    > Co o tym myślicie?

    Poczytaj trochę archiwum o firmie Rinf jeśli dotąd Cię nie przekonałem.

  • 3. Data: 2006-07-03 18:53:21
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

    > Jestem programistą Java.
    > Sedno sprawy polega na tym że dostałem dwie oferty pracy; jedna w firme
    > Siemens
    > (za pośrednictwem Rinf),druga w mniej znanej Axit.

    (ciach)

    > Siemens: większa renoma, więcej pracy (częste nadgodziny, goniące terminy
    > itp),
    > bardziej "oficjalna atmosfera".
    > Axit: luźniejszy klimat, mniejsza renoma firmy.

    Nie Siemens, tylko Rinf. Z doświadczeń kolegów, którzy poszli do Siemensa:
    siedzi tam dwóch ludzi, robią właściwie to samo. Jeden jest zatrudniony w
    Siemensie, drugi u pośrednika. I jeden zarabia 30-40% więcej, niż drugi.
    Frustrujące, nie?

    pozdr
    zasiu

  • 4. Data: 2006-07-03 20:57:02
    Od: "Łukasz" <t...@i...pl>

    > Poczytaj trochę archiwum o firmie Rinf jeśli dotąd Cię nie przekonałem.

    Poczytałem, ogólnie wynika, żeby trzymać się z daleka, będę dostawał mniej niż
    koledzy zatrudnieni bezposrednio w Siemensie. Jednakże jest to dla mnie bardzo
    ważna decyzja (którą muszę podjąć do pojutrze) i podejmowanie jej na podstawie
    kilku mglistych wypowiedzi nie leży w mojej naturze.

    Na początku skłaniałem się ku wspomnianemu Axitowi, potem Siemensam (no dobra
    Rinfa) teraz już sam nie wiem.
    Z Twojej wypowiedzi wynika iż praca przez pośrednika to marny interes. Pewnie
    masz rację; ja dopiero rozpoczynam "karierę" i w zasadzie jest to dla mnie nowe
    i nieznane.
    W każdym razie dzięki, pewnie mocno to wpłynie na moją decyzję.
    Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś zdanie będę wdzięczny.

    pozdr.

  • 5. Data: 2006-07-03 21:08:26
    Od: Rasalhague <r...@o...pl>

    Łukasz napisał(a):
> [...]
    > Sedno sprawy polega na tym że dostałem dwie oferty pracy; jedna w firme Siemens
    > (za pośrednictwem Rinf),druga w mniej znanej Axit.

    daj sobie spokoj z posredniakami, pracownicy sa gorzej traktowani,
    przekonalem sie na wlasnej skorze

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-07-04 08:12:57
    Od: b...@b...pl

    Łukasz wrote:
    > Co o tym myślicie?
    > Z góry dzięki za pomoc.

    Cóż, mogę Ci tyko udzielić 2 wskazówek:
    1. omijaj RINF szerokim łukiem
    2. jeśli w przyszłości zobaczysz ofertę "pracy" sygnowaną przez RINF, nawet
    szkoda czasu na czytanie, odpuść sobie

  • 7. Data: 2006-07-04 08:50:30
    Od: "Łukasz" <t...@i...pl>

    > Cóż, mogę Ci tyko udzielić 2 wskazówek:
    > 1. omijaj RINF szerokim łukiem
    > 2. jeśli w przyszłości zobaczysz ofertę "pracy" sygnowaną przez RINF, nawet
    > szkoda czasu na czytanie, odpuść sobie

    Nie jesteś jedyną osobą, która tak pisze. Zastosuje się do waszych wskazówek.
    Szczerze mówiąc to już miałem się tam zatrudnić...,
    Dzięki za rady.

  • 8. Data: 2006-07-04 19:49:49
    Od: Ra <adres.w@stopcce>

    Łukasz napisał(a):

> [...]
    > masz rację; ja dopiero rozpoczynam "karierę" i w zasadzie jest to dla mnie nowe
    nie koniecznie, jeżeli ten rinf to firma konsultingowa wynajmująca ludzi
    na kontrakt to możliwe że nawet jako początkujący zarobisz znacznie
    więcej niż wieloletni pracownicy na etacie

  • 9. Data: 2006-07-04 19:56:50
    Od: jerry <t...@i...pl>

    > nie koniecznie, jeżeli ten rinf to firma konsultingowa wynajmująca ludzi
    > na kontrakt to możliwe że nawet jako początkujący zarobisz znacznie
    > więcej niż wieloletni pracownicy na etacie

    a Ty znasz tą firmę, czy tak napisałeś aby coś napisać?
    W kontekście Rinf napisałeś bzdurę.

  • 10. Data: 2006-07-05 19:56:26
    Od: Ra <adres.w@stopcce>

    jerry napisał(a):

    > a Ty znasz tą firmę, czy tak napisałeś aby coś napisać?
    > W kontekście Rinf napisałeś bzdurę.
    nie znam tej firmy, nie napisałem że tak jest ale że może być -
    wystarczy się zapytać, znam inne firmy które kontraktują pracowników i
    co do zarobków jest jak napisałem, i znam to z obu stron