PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co to sa benefity pracownicze?

  • 1. Data: 2003-01-13 16:45:44
    Temat: Co to sa benefity pracownicze?
    Od: <i...@p...gazeta.pl>

    > Witam, Może ktoś wie i mi wyjaśni co to są benefity pracownicze i czy to
    ma jakąś przyszłość jeśli chodzi o rozwój tej dziedziny w HR. Może znacie
    takie firmy które to kupują?
    Dziękuję.

  • 2. Data: 2003-01-13 23:08:39
    Temat: Re: Co to sa benefity pracownicze?
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    <i...@p...gazeta.pl> writes:

    > ma jakąś przyszłość jeśli chodzi o rozwój tej dziedziny w HR. Może znacie
    > takie firmy które to kupują?

    kupuja co?

    wydaje mi sie, ze "benefity pracownicze" to jest kalka jezykowa z
    angielskiego "benefits".
    w duzych firmach w usa oznacza to po prostu wszelkiego rodzaju
    _dodatki_ i korzysci dla pracownika, poza stala pensja i ew. premiami
    (regulowanymi oddzielna umowa).

    w sklad benefitow wchodza wiec zarowno tansze ubezpieczenie zdrowotne,
    ubezpieczenie na zycie, oferowane dni wolne (dluzsze niz ustawowe),
    oplacanie przez firmy lunchu albo kafeterii, dostep za darmo do
    silowni, basenu etc. rozne szkolenia i tak dalej.

    kazda firma ma z reguly inna liste, i w momencie przyjmowania do pracy
    chwala sie tymi benefitami jako dodatkowym argumentem czemu ktos ma
    pracowac tu a nie gdzie indziej.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2003-01-14 00:47:40
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    i...@p...gazeta.pl wrote:

    > ma jakąś przyszłość jeśli chodzi o rozwój tej dziedziny w HR. Może znacie
    > takie firmy które to kupują?

    O ile sie niemyle (nie bede wykopywal slownika wyrazow obcych),
    beneficjent to osoba majaca udzialy i czerpiaca korzysci z powodzenia
    jakiegos "projektu" --> zapewne chodzi o udzial w zyskach, akcjach itp.
    Polecam wykorzystanie wyszukiwarek internetowych i slownika wyrazow
    obcych PWN.

    Flyer

  • 4. Data: 2003-01-14 07:32:55
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    i...@p...gazeta.pl wrote:

    > ma jakąś przyszłość jeśli chodzi o rozwój tej dziedziny w HR. Może znacie
    > takie firmy które to kupują?

    Jak czytam "benefity" to mi sie jakies robaki kijarza ;).

    Beneficjent od beneficjum/beneficjow (liczbe mnoga stworzylem sam, bez
    znajomosci lacinskiej odmiany --> to beneficjum, te beneficja --> ale
    wyglada na dobra)

    OT --> pytanie do milionerow

    Menażer zajmuje sie:
    - menażem czyli kuchnia polowa (patrz --> menażka);
    - menażerią pracownicza;
    - jest nazwa rodzajową członka menażerii;
    - inna odpowiedz;
    ;)

    Flyer