PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co się dzieje z programistami?

  • 1. Data: 2009-12-08 08:56:14
    Temat: Co się dzieje z programistami?
    Od: Piotr <p...@g...com>

    Witam,

    Patrząc na te 'młode i dynamiczne' zespoły w firmach programistycznych,
    zarówno w tych mniejszych jak i w korporacjach, zacząłem się zastanawiać
    co się dzieje z programistami później. 90% osób, które tam pracują są to
    młode wilczki nie przekraczające 30 lat. Gdzie są Ci, którzy są starsi?
    Nie wierze, że wszyscy awansują na kierownicze stanowiska.

    --
    Piotr Piwko
    http://www.embedded-engineering.pl/

  • 2. Data: 2009-12-08 09:50:04
    Temat: Re: Co się dzieje z programistami?
    Od: Mariusz Tasarz <m...@g...com>

> [...]
    > młode wilczki nie przekraczające 30 lat. Gdzie są Ci, którzy są starsi?
    > Nie wierze, że wszyscy awansują na kierownicze stanowiska.

    ja np. obserwuję wśród znajomych programistów, tych po 30stce,
    tendencję do przechodzenia na własną działalność i robienie kontraktów
    dla zagranicznych firm, korpo są fajne, ale na kilka pierwszych lat,
    żeby sobie wpis do CV fajny zrobić :D

  • 3. Data: 2009-12-08 11:26:51
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Mariusz Tasarz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > tendencję do przechodzenia na własną działalność i robienie kontraktów
    > dla zagranicznych firm, korpo są fajne, ale na kilka pierwszych lat,

    A co z polskimi firmami? ;)

  • 4. Data: 2009-12-08 12:22:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Piotr pisze:

    > Czyli co, dla takich 30-latków nie ma miejsca na rynku pracy?
    > Alternatywą jest tylko i wyłączeni własna firma?

    Są i pracują w wielu firmach, tylko że to są bogate firmy, zarabiające
    na ich wiedzy i doświadczeniu, a nie "montownie programów", byle szybko
    i tanio. Inny model biznesowy :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2009-12-08 13:32:04
    Od: Mariusz Tasarz <m...@g...com>

    On Dec 8, 1:19 pm, Piotr <p...@g...com> wrote:

    > Czyli co, dla takich 30-latk w nie ma miejsca na rynku pracy?
    > Alternatyw jest tylko i wy czeni w asna firma?

    nie napisałem, że nie ma miejsca dla nich w takich firmach, opisałem
    tendencję jaka panuje wśród moich znajomych po 30

    sprawa jest prosta, w korpo czy ktoś ma 5 czy 10 lat zariabia podobne
    kwoty (różnice rzędu kilkuset zł), więc jak widzi, że na działalności
    zarobi o 50% więcej, to się nie zastanawia, bo doświadczenie i
    rozeznanie na rynku już ma i może zaryzykować

  • 6. Data: 2009-12-08 17:40:36
    Od: mihau <m...@g...com>

    On 8 Gru, 09:56, Piotr <p...@g...com> wrote:

    > co się dzieje z programistami później. 90% osób, które tam pracują są to
    > młode wilczki nie przekraczające 30 lat. Gdzie są Ci, którzy są starsi?
    > Nie wierze, że wszyscy awansują na kierownicze stanowiska.

    Ja jeszcze trzydziestki nie mam, ale chyba się wpisuję dobrze w to co
    napisali koledzy. Od studiów przeszedłem kolejno etapy:
    - etat w małej polskiej firmie,
    - etat w korporacji,
    - DG i usługi dla krajowych klientów,
    - DG i usługi dla klienta zagranicznego (w tym roczny wyjazd).
    Teraz planuję dłuuuugie wakacje dla gruntownego przewietrzenia głowy
    (gdyby nie zagraniczny klient, nie byłoby mnie na nie stać) i powrót
    do ostatniego kroku. Zleceń krajowych też nie wykluczam, ale szanse
    wyłapania czegoś za porównywalne pieniądze są nikłe.

    U znajomych obserwuję podobną tendencję, choć polska biurokracja
    odstraszyła część od założenia DG.

    Nie ma się co dziwić. Jeśli ktoś lubi programować, wysokie stanowisko
    w korporacji nie oferuje nic ciekawego. Praca w większości składa się
    z czytania i pisania maili albo uczestniczenia w nudnych
    telekonferencjach, a zarobki nie są znacznie większe niż u kodujących
    członków zespołu. No i zazwyczaj korpo to stagnacja, a jeszcze przez
    wiele lat prawdą będzie, że dobry programista to uczący się
    programista.

    --
    mihau

  • 7. Data: 2009-12-08 22:22:11
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...
    > Ja jeszcze trzydziestki nie mam, ale chyba się wpisuję dobrze w to co
    > napisali koledzy. Od studiów przeszedłem kolejno etapy:
> [...]

    Ciekawe, ilu z was założy własne firmy, które dadzą miejsca pracy innym
    programistom, projektantom itp...zacznie zmieniać szarą polską
    rzeczywistość? :)

  • 8. Data: 2009-12-08 23:00:15
    Od: mihau <m...@g...com>

    On 8 Gru, 23:22, "jacem" <j...@1...pl> wrote:

    > Ciekawe, ilu z was za o y w asne firmy, kt re dadz miejsca pracy innym
    > programistom, projektantom itp...zacznie zmienia szar polsk
    > rzeczywisto ? :)

    Lepiej już żeby ci "inni" też założyli DG. Łatwiej się wtedy z nimi
    rozliczać. Zatrudnianie pracowników to w Polsce skomplikowana i mało
    opłacalna sprawa. Ja raczej nie przewiduję, żebym kiedykolwiek
    kogokolwiek zatrudnił, za to sporo już zleciłem podwykonawcom.

    --
    mihau

  • 9. Data: 2009-12-09 04:54:40
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czyli co, dla takich 30-latków nie ma miejsca na rynku pracy? Alternatywą jest
    > tylko i wyłączeni własna firma?

    To nie będzie już schabowego w niedziele?

    Napisałeś to w takim tonie, jakby jakieś meteoryt miał spaść.
    Wbrew temu co sądzisz etat nie jest jedyną, najuczciwszą i najefektywniejszą
    formą zarabiania i nie należy się z automatu z chwilą skończenia 18 lat.

    --
    andreas

  • 10. Data: 2009-12-09 07:15:48
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 2009-12-09 05:54, andreas wrote:

    > To nie będzie już schabowego w niedziele?

    I bardzo dobrze, wieprzowina, a tym bardziej smażona jest niezdrowa :)

    > Napisałeś to w takim tonie, jakby jakieś meteoryt miał spaść.

    Nikt tak nie powiedział. Po prostu rozmawiałem ostatnio z kilkoma
    znajomymi na ten temat i wspólnie zauważyliśmy, iż w znanych nam
    przedsiębiorstwach, ludzi powyżej 30 lat pracujących na etacie jako
    programiści jest zaledwie garstka. Stąd moje pytanie.

    > Wbrew temu co sądzisz etat nie jest jedyną, najuczciwszą i
    > najefektywniejszą formą zarabiania i nie należy się z automatu z chwilą
    > skończenia 18 lat.

    Imputujesz mi coś czego nie powiedziałem. Uwierz mi, iż znam oraz z
    powodzeniem korzystam z innych form zarabiania.

    --
    Piotr
    http://www.embedded-engineering.pl/