PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co jest wg. Was bardziej przyszłościowe ?

  • 1. Data: 2003-12-05 20:12:17
    Temat: Co jest wg. Was bardziej przyszłościowe ?
    Od: "Robert" <narol007@[NOSPAM].gazeta.pl>

    Los postawił mnie przed ciężkim wyborem.
    Na co Waszym zdaniem powinienem się zdecydować, tak aby wybór ten jak
    najlepiej wpłyną na rozwój mojej dalszej kariery zawodowej. Jestem
    absolwentem dwóch uczelni wyższych. Posiadam licencjata z informatyki i
    magistra z zarządzania oraz mam już za sobą półroczne stypendium w Niemczech
    w ramach programu Erazmus. Znam dobrze dwa języki obce: angielski i
    niemiecki.

    Mam dwie możliwości swojej najbliższej przyszłości:

    -Wyjazd na praktykę do Niemiec i tam pracę na uczelni wyższej w jednostce
    zajmującej się koordynowaniem międzynarodowej wymiany studenckiej. Praktyka
    ma trwać co najmniej pół roku i istnieje możliwość jej dalszego
    przedłużenia. Wynagrodzenie jak na Polskie warunki całkiem przyzwoite a jak
    na Niemieckie to nieciekawe.

    -Podjęcie zatrudnienia na stanowisku wdrożeniowca w oddziale dużej firmy
    informatycznej. Zajmował bym się pozyskiwaniem klientów i wdrażaniem oraz
    serwisowaniem u niego oprogramowania. Pensja średnio mnie satysfakcjonująca
    ale jak na świeżego absolwenta to nienajgorsza. Na początku 3 miesięczny
    okres próbny. Raczej małe szanse na awans. Na stanowisku tym znajomość
    języków obcych mi się nie przyda.

    Postawić na swój dalszy rozwój czy na zdobywanie doświadczenia zawodowego ??

  • 2. Data: 2003-12-05 20:16:03
    Temat: Re: Co jest wg. Was bardziej przyszłościowe ?
    Od: "Sławek" <s...@w...gazeta.pl>

    > Postawić na swój dalszy rozwój czy na zdobywanie doświadczenia zawodowego
    ??
    W trakcie zdobywania doswiadczenia zawodowego mozesz nadal sie rozwijac
    (zdobywanie doswiadczenia jest rozwojem), ale odwrotnie to chyba ci sie nie
    uda...
    Pozd

  • 3. Data: 2003-12-05 20:46:29
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "Robert" <narol007@[NOSPAM].gazeta.pl> wrote in message

    > Mam dwie możliwości swojej najbliższej przyszłości:

    Masz wiec mozliwosc praktyki w Niemczech lub praktyki w Polsce.
    Ja bym wybral to drugie.

    GreG

  • 4. Data: 2003-12-05 21:57:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 5 Dec 2003 21:12:17 +0100, "Robert"
    <narol007@[NOSPAM].gazeta.pl> zakodował:

    >-Podjęcie zatrudnienia na stanowisku wdrożeniowca w oddziale dużej firmy
    >informatycznej. Zajmował bym się pozyskiwaniem klientów i wdrażaniem oraz
    >serwisowaniem u niego oprogramowania.

    To nie trzyma się kupy. Jak duża firma, to wdrożeniowiec nie jest
    jednocześnie sprzedawcą i serwisantem.

    Ale tak czy inaczej ja bym wybrał praktykę zagraniczną - kontakty,
    doszlifowanie języka i wpis w CV IMHO znacznie bardziej zaprocentują.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-12-05 23:45:44
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <narol007@[NOSPAM].gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Los postawił mnie przed ciężkim wyborem.
    [...]
> [...]
    > ma trwać co najmniej pół roku i istnieje możliwość jej dalszego
    > przedłużenia. Wynagrodzenie jak na Polskie warunki całkiem przyzwoite a

    Zostać w Niemczech. To co najmniej półroku. Jeśli sytuacja w Polsce się
    poprawi, masz większe szanse na zdobycie sensownej pracy tutaj. W Niemczech
    masz możliwość zdobycia lepszych kontataktów, co może się przydać w
    przyszłości. Pamiętaj, większości polskich pracodawców nie zależy na
    dobrych, przyszłościowych pracownikach. Zależy im na tanich.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 6. Data: 2003-12-06 01:23:01
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    GreG wrote:
    > Masz wiec mozliwosc praktyki w Niemczech lub praktyki w Polsce.
    > Ja bym wybral to drugie.
    dlaczego?
    praktyka taka jak wszyscy maja vs. prakyka zagraniczna, wybicie sie z
    tlumu, doszlifowanie jezyka, mozliwosc poszukania lepszej pracy na
    miejscu (jezeli gosc bedzie chcial).
    imho nic do stracenia, sporo do wygrania.

    marcin

  • 7. Data: 2003-12-06 17:41:56
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Smieszek" <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>
    napisał w wiadomości news:bqr7h1$4to$1@news.onet.pl...
> [...]
    > tlumu, doszlifowanie jezyka, mozliwosc poszukania lepszej pracy na
    > miejscu (jezeli gosc bedzie chcial).
    > imho nic do stracenia, sporo do wygrania.

    Moim zdaniem to nie jest takie proste. Jezeli by chial pracowac w
    informatyce, to
    praktyka w Niemczech jest nie w zawodzie i po powrocie do Polski bedzia
    absolwentem bez praktyki
    z przerwa po studiach - IMHO raczej kuepski start. Teraz juz sie nie pada na
    kolanach przed ludzmi, co pracowali
    za granica. Plus to znajomosc jezyka, ale przypadki gdy potrzebny w tej
    dziedzinie jest niemiecki , to raczej przypadki niszowe ....
    Moim zdaniem musi sie zastanowic :
    - co chce robic w przyszlosci - informatyka, zarzadzanie
    - czy bierze pod uwage mozliwosc pozostanie w Niemczech - wowczas taka
    praktyka to dobry start

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2003-12-06 19:51:49
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "Marcin Smieszek" <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl> wrote in
    message news:bqr7h1$4to$1@news.onet.pl...

> [...]
    > tlumu, doszlifowanie jezyka, mozliwosc poszukania lepszej pracy na
    > miejscu (jezeli gosc bedzie chcial).
    > imho nic do stracenia, sporo do wygrania.

    O rany!!! Pomylka - mialem na mysli wybor praktyk w Niemczech!!!
    Nawet bym sie minuty nie zastanawial! Nowe horyzonty, jezyk, niezla kasa.

    GreG

  • 9. Data: 2003-12-06 19:53:15
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Robert napisal(a) Fri, 5 Dec 2003 21:12:17 +0100:
> [...]
    >
    >-Podjęcie zatrudnienia na stanowisku wdrożeniowca w oddziale dużej firmy

    Radzilbym wybrac wariant 1. I trzymac sie tego tak dlugo,
    dopoki nie pojawi sie lepsza propozycja.

    >Postawić na swój dalszy rozwój czy na zdobywanie doświadczenia zawodowego ??

    Radzilbym postawic na swoj rozwoj w zakresie umiejetnosci
    dostosowywania do wymagan rynku. Bo tak to juz jest, ze nie
    Ty decydujesz o rynku pracy, lecz rynek pracy narzuca niejako
    Tobie rozwiazania. Krotko mowiac, radze nauczyc sie czegos,
    czego zadna uczelnia nie da - umiejetnosci zarabiania na
    siebie i swoja rodzine w kazdej sytuacji rynkowej. I takie
    doswiadczenie jest niezwykle cenne, zwlaszcza dla doroslego
    mezczyzny majacego ambicje wyzywienia siebie i swoich bliskich.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 10. Data: 2003-12-07 05:50:46
    Od: "Amigo" <a...@z...com.pl>

    WYJEZDZAJ!!!!!!!!