PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciekawa sytuacja w pracy - wazne i ciekawe :)

  • 1. Data: 2006-08-17 16:52:09
    Temat: Ciekawa sytuacja w pracy - wazne i ciekawe :)
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Mam ciekawa sytuacje w pracy.

    Firma w ktorej pracowalem postanowila zredukowac caly jeden dzial, a
    mianowicie dzial sprzedazy. Dzial ten wykupila inna firma i dostalismy
    propozycje, zeby przejsc do nowej firmy na tych samych obowiaujacych
    zasadach co w starej.

    Oczywiscie wiaze sie to z wypowiedzeniem w starej firmie i umowa w nowej.
    Najpierw zostalismy przyjeci do nowej firmy. Umowy o prace, o
    odpowiedzialnosci, to wszystko zostalo zalatwione.
    Za pare dni w starej firmie sie obudzili i przypomnialo im sie, ze trzeba
    nas zwolnic. Oczywiscie z data wstecz. OK. Z tym nie bylo problemu.
    Dostalismy wypowiedzenie za porozumieniem stron I TU ZACZAL SIE PROBLEM. Na
    wypowiedzeniu jasno pisze, ze nie powstalo ono z winy zakladu. Co oczywiscie
    jest bzdura. Prezes szczerze mi powiedzial, ze jakby napisal odwrotnie to
    firma musialaby nam wyplacic odprawe.

    Sytuacja jest taka. On nie chce mi podpisac wypowiedzenia za porozumieniem z
    winy zakladu, a ja nie chce podpisac wypowiedzenia za porozumieniem ale na
    moja prosbe. Caly problem polega na tym, ze on chce na sile wykombinowac jak
    mi tej odprawy nie wyplacic. I teraz pytanie. Jakie firma moze zrobic
    posuniecie? Jedynym wyjsciem, zeby sie mnie pozbyc to wypowiedzenie w
    normalnym trybie ( 3 miesiace). Pomijam to, ze firma i tak bedzie na tym
    stratna bo bedzie mnie musiala trzymac jeszcze 3 miesiace, a odprawe i tak
    beda musieli wyplacic. Ale zalozmy, ze beda chcieli mi zrobic na zlosc.
    Pracujac w 2 firmach zrodzi mi sie chyba nie lada problem. Chociaz obie
    firmy mieszcza sie pod tym samym adresem, to chyba nie moge wykonywac pracy
    i tu i tam :) Co moge zrobic w tej sytuacji? Jezeli stawie sie w starej
    firmie, to bede mial bumelke w nowej. W konsekwencji dyscyplinarke, lub
    porzucenie pracy ( pracuje w nowej 5 dzien). Na nowej pracy mi nie zalezy.
    Czy jezeli faktycznie bym tak postapil, to czy taki papiery moga mi
    "brudzic" w przyszlosci? Oczywiscie zakladam, ze nowa firma nie bedzie
    chciala ze mna rozwiazac umowy z dnia na dzien ( 3 miesiace wypowiedzenia).
    A moze jest szansa na zwolnienie z dnia na dzien na podstawie paragrafu
    "razace zaniedbania pracodawcy". W nowej firmie panuje chaos. Zla
    organizacja pracy, braki w dokumentach, niekompletne oprogramowanie a prace
    trzeba wykonywac, duzo opowiadania. Jak takie zwolnienie wyglada w praktyce?

    W jaki inny sposob moze zagrac stary pracodawca?

    pozdrawiam
    Laris

  • 2. Data: 2006-08-17 17:49:11
    Temat: Re: Ciekawa sytuacja w pracy - wazne i ciekawe :)
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > trybie porozumienia stron NIE ISTNIEJA wzgledy organizacyjne, lub
    > ekonomiczne zaklady pracy w rozumieniu ustawy z dnia 28 grudnia 1989 roku

    IMHO na podstawie powyższego możesz zapomnieć o 3-miesięcznym wypowiedzeniu,
    bo na "dzień dobry" masz tylko dwa tygodnie, w miarę szybko miesiąc, a do
    trzech miesięcy jakoś kilka lat przepracowanych brakuje.... negocjuj ile
    się da :)

    --
    to tylko moje zdanie
    *G*R*O*M*A*X*

  • 3. Data: 2006-08-17 18:18:28
    Od: "D" <w...@e...mn>

    A moze jest to porozumienie miedzy pracodawcami lub inaczej przejecie
    pracownikow
    http://prawo-pracy.pl/przejecie_zakladu_pracy_przez_
    innego_pracodawce-a-33.html

  • 4. Data: 2006-08-17 18:27:46
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "D" <w...@e...mn> napisał w wiadomości
    >A moze jest to porozumienie miedzy pracodawcami lub inaczej przejecie
    >pracownikow
    > http://prawo-pracy.pl/przejecie_zakladu_pracy_przez_
    innego_pracodawce-a-33.html

    Nie. Mam nowa umowe, nowego pracodawce, nowa organizacja pracy, tylko
    miejsce jest to samo. Sprawa teraz tyczy sie zwolnienia.

    pozdrawiam
    Laris

  • 5. Data: 2006-08-17 18:36:50
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Wypowiedzenie brzmi tak

    "Porozumienie stron rozwiazujace umowe o prace

    ...... umowa zawarta w dniu xx-xx-xx ulega rozwiazaniu z dniem xx-xx--xx na
    mocy porozumienia stron, tj. w trybie przewidzianym w art.30 par.1 kodeksu
    pracy. Strony zgodnie stwiardzaja, ze u podstaw rozwiazania umowy o prace w
    trybie porozumienia stron NIE ISTNIEJA wzgledy organizacyjne, lub
    ekonomiczne zaklady pracy w rozumieniu ustawy z dnia 28 grudnia 1989 roku o
    szczegolnych zasadach rozwiazywania stosunkow pracy z przyczyn dotyczacych
    zakladu pracy (Dz.U. z 1990 roku nr 4, poz. 19 z pozniejszymi zmianami)"

    Laris

  • 6. Data: 2006-08-17 18:51:30
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@N...interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trzech miesięcy jakoś kilka lat przepracowanych brakuje.... negocjuj ile

    Po pierwsze w firmie ktora mnie zwalnia i wystosowala takie pismo pracowalem
    przeszlo 3 lata. A wiec jak nie podpisze mu tych papierow, to inaczej mnie
    nie zwolni niz wreczenie mi wypowiedzenia w normalnym trybie. Tyle, ze
    wlasnie tu jest problem. Jak juz takie wypowiedzenie dostane, to jak mam
    pogodzic angaz w 2 firmach naraz? Ja juz jestem w nowej firmie zatrudniony.
    Mam sie nie stawic do pracy??

    Laris

  • 7. Data: 2006-08-17 18:58:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 17 Aug 2006 18:52:09 +0200, "Laris"
    <o...@p...onet.pl> zakodował:

    >Dostalismy wypowiedzenie za porozumieniem stron

    Nie ma czegoś takiego. Albo wypowiedzenie, albo porozumienie.

    >Ale zalozmy, ze beda chcieli mi zrobic na zlosc.

    Jak zechcą zrobić na złość, to raczej masz przechlapane. Bo pracujesz
    u nich? Jeżeli nie - to jak się rozstałeś? Jeżeli tak - to czemu nie
    byłeś w pracy wczoraj, przedwczoraj, tydzień temu? Można za to zwolnić
    "dyscyplinarnie". To chyba oczywiste, że jak w tym czasie byłeś u
    pracodawcy B nie mogłeś być jednocześnie u pracodawcy A. Poczytaj
    jeszcze co podpisałeś - może w B masz zakaz pracy u firmach podobnej
    branży.

    Generalnie - złapał Tatar Tatarzyna....
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2006-08-17 19:01:12
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Laris napisał(a):

    [...]

> [...]
    > pogodzic angaz w 2 firmach naraz? Ja juz jestem w nowej firmie zatrudniony.

    A jak skutkiem swojego kombinatostwa dostaniesz wypowiedzenia w obu firmach
    (w jednej 3-miesięczne, w drugiej dyscyplinarkę za niestawienie się), to co
    wtedy zrobis?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2006-08-17 19:15:33
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > firmach
    > (w jednej 3-miesięczne, w drugiej dyscyplinarkę za niestawienie się), to

    Po pierwsze to kombinuje moj stary pracodawca.

    A po drugie. Z wypowiedzeniem 3 miesiecznym sie licze i naturalnie to
    akceptuje. Beda jeszcze 3 wyplaty no i odprawa.
    Problem z druga firma. O ile tam na pracy mi nie zalezy, to nie chcialbym
    zabrudzic papierow. Zastanawiam sie, czy w przypadku porzucenia pracy
    zostaje jakis slad w papierach? Czy musze sie przyznawac do tego drugiego
    pracodawcy, jezeli bede sie ubiegal o prace w innej firmie? Czy te 5 dni
    pracy cos znacza?

    Caly problem zrobila stara firma. Gdyby dali nam takie wypowiedzenie jakie
    zacytowalem, to naturalnie bym go nie podpisal. Wtedy bym musial dostac tak
    jak pisalem. 3 miesiace wypowiedzenia i odprawe tak czy siak. Oczywiscie
    praca w drugiej firmie by mi przepadla. A ja najpierw sie zatrudnilem u
    pracodawcy nowego (szefowa w nowej firmie zostala babka ze starej), a potem
    stara firma przypomniala sobie, ze musi mnie zwolnic. Nie wzieli tylko pod
    uwage tego, ze nie przyjme wypowiedzenia, ktore jest falszywe. Oni maja
    problem i ja mam problem.

    pozdrawiam
    Laris

  • 10. Data: 2006-08-17 19:24:05
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    > Jak zechcą zrobić na złość, to raczej masz przechlapane. Bo pracujesz
    > u nich?

    Teoretycznie tak (wg papierow), w praktyce nie

    > Jeżeli nie - to jak się rozstałeś? Jeżeli tak - to czemu nie
    > byłeś w pracy wczoraj, przedwczoraj, tydzień temu?

    Tu jest wlasnie problem. Bo ja bylem w pracy. To jest to samo miejsce pracy.
    Ten sam adres. Nawet karte obecnosci podpisuje jeszcze w starej firmie. Na
    scislosc to moge sie upierac, ze nie bylem w nowej firmie :) Dyscyplinarka
    za 5 lat nie wchodzi w gre. Ale za 5 dni, to nie wiem czy jest sie czym
    przejmowac.

    Zreszta jak pisalem u nowego pracodawcy probowalbym sie zwolnic z jego winy.
    Jest cos takiego jak razace zaniedbania pracodawcy i wtedy mozna rzucic
    prace z dnia na dzien. A u mnie papiery w pracy sa niekompletne, szkolenia
    praktycznie nie bylo, program nie jest poprawnie uruchomiony do pracy,
    ogolny balagan a pracowac karza. Tylko jak takie zwolnienie mialoby
    wygladac?

    > Można za to zwolnić
    > "dyscyplinarnie". To chyba oczywiste, że jak w tym czasie byłeś u
    > pracodawcy B nie mogłeś być jednocześnie u pracodawcy A.

    No wlasnie w tym problem.

    > Poczytaj
    > jeszcze co podpisałeś - może w B masz zakaz pracy u firmach podobnej
    > branży.

    W zadnym wypadku. Cala operacje przeprowadzili prezesi ktorzy sie znaja.
    Jeden sprzedal pol firmy, drugi kupil. Ale NIE JEST TO PRZEKAZANIE, tylko w
    normalnym trybie. Zwolnienie i angaz. Tyle, ze u mine bylo odwrotnie :/

    Laris