PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciągłość pracy

  • 1. Data: 2007-08-26 19:38:06
    Temat: Ciągłość pracy
    Od: slaweksz <s...@w...vectranet.pl>

    Witam,

    znalazłem nową pracę.
    Mam ją rozpocząć 01.10.
    Mógłbym pracować u dotychczasowego pracodawcy do
    30.09. Lecz rozważam czy nie rozstać się z nim wcześniej
    tj. 16.09. A przez ostatnie dwa tygodnie września
    odpocząć sobie. Przez te dwa tygodnie niebyłbym
    nigdzie zatrudnionym.
    Czy opłaca mi się takie posunięcie ?
    Nie miał bym zachowanej ciągłości pracy.
    Jakie to ma znaczenie ?

    pozdrawiam
    sławek

  • 2. Data: 2007-08-26 19:52:00
    Temat: Re: Ciągłość pracy
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > nigdzie zatrudnionym.
    > Czy opłaca mi się takie posunięcie ?
    > Nie miał bym zachowanej ciągłości pracy.

    tylko tyle, ze bedziesz mial zamotanie na starosc, jak bedziesz liczyl ile
    do emerytury. ja tak jestem juz prawie miesiac bez pracy. naladowanie
    baterii przed nowa praca to dobry pomysl.

  • 3. Data: 2007-08-26 20:12:28
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "gardziej" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > tylko tyle, ze bedziesz mial zamotanie na starosc, jak bedziesz liczyl
    > ile do emerytury.

    Niezupełnie, teraz to emerytura nie zależy od lat pracy, tylko od wieku
    (no chyba że ktoś ma specjalne przywileje - ale o tych grupach
    zawodowych tutaj chyba nie rozmawiamy).

    W obecnym systemie emerytalnym, liczy sie to ile składek się zbierze. Na
    emeryturę będzie mógl przejść mężczyzna w wieku 65 lat -niezależnie od
    stażu pracy.
    Staż pracy ma znaczenie w przypadku renty z tytułu niezdolności do
    pracy - trzeba mieć odpowiedni, no i od np. nabywania prawa do zasiłku
    chorobowego (wynagrodzenia chorobowego) - jak masz ponad 10-letni staż
    obowiązkowego ubezpieczenia, to nie dotyczy ciebie tzw. okres
    wyczekiwania.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2007-09-01 21:32:37
    Od: c...@t...pl

> [...]
    > nigdzie zatrudnionym.
    > Czy opłaca mi się takie posunięcie ?
    > Nie miał bym zachowanej ciągłości pracy.

    jesli masz prawo do zasilku zarejestruj sie w urzedzie pracy
    za aktywizacje zawodowa bedziesz mogl wyciagnac od nich troche kasy