PracaGrupypl.praca.dyskusjeCertfikaty firm niezaleznych

  • 1. Data: 2006-01-29 09:12:39
    Temat: Certfikaty firm niezaleznych
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Witam!
    Co sądzicie o certyfikatach umiejętności wydawanych przez niezależne
    instytucje (np. VAMAT www.vamat.pl)
    nie będące producentami oprogramownia lub sprzętu.
    Czy mogą one mieć jakieś znaczenie na naszym rynku pracy?
    Ciekawe jak wielu specjalistów ma taką certyfikację.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2006-01-29 14:30:24
    Temat: Re: Certfikaty firm niezaleznych
    Od: mgl <m...@s...net>

    Piotr wrote:
    > Witam!
    > Co s?dzicie o certyfikatach umiej?tno?ci wydawanych przez niezale?ne
    > instytucje (np. VAMAT www.vamat.pl)
    > nie b?d?ce producentami oprogramownia lub sprz?tu.
    > Czy mog? one mieae jakie? znaczenie na naszym rynku pracy?

    Neutralne albo negatywne.

    > Ciekawe jak wielu specjalistów ma tak? certyfikacj?.

    Z grona specjalistów to obawiam się, że żaden.

    Rozpoznawalne certyfikaty oferuje Sun, Microsoft czy CISCO - ceny nie są
    zawrotne.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 3. Data: 2006-01-29 14:43:02
    Od: "Marek" <m...@p...fm>

    IMO to naciaganie ludzi. Jedyne sensowne certyfikaty ktore warto robic to te
    miedzynarodowe, duzych firm: MS, Cisco itd.

  • 4. Data: 2006-01-29 16:37:26
    Od: "Parasol" <a...@k...poczta.killznowu.onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > IMO to naciaganie ludzi. Jedyne sensowne certyfikaty ktore warto robic to
    > te miedzynarodowe, duzych firm: MS, Cisco itd.

    Jesli firma powaznie podejdzie do swojej misji i nie bedzie sprzedawac tych
    certyfikatow pierwszemu lepszego to byc moze za jakis czas nabiora te kwitki
    wartosci.

    I nie zapomne jak mi kiedys jeden frajer na rozmowie kwalifikacyjnej
    wyjechal z tekstem "W zasadzie wszystkie certyfikaty sa nic nie warte" gdy
    zakwestionowalem jego certyfikat d/s Javy zdobyty za free przez neta na
    jakiejs tam witrynie. Pozal sie Boze.

  • 5. Data: 2006-01-29 17:25:57
    Od: mgl <m...@s...net>

    Parasol wrote:
    > Jesli firma powaznie podejdzie do swojej misji i nie bedzie sprzedawac tych
    > certyfikatow pierwszemu lepszego to byc moze za jakis czas nabiora te kwitki
    > wartosci.

    I że niby miałaby konkurować z wiarygodnością Pearson VUE czy Prometric?
    No bez żartów proszę! Pomysł na biznes ułomny od początku do końca...

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 6. Data: 2006-01-29 20:14:23
    Od: "Parasol" <a...@k...poczta.killznowu.onet.pl>

    Użytkownik "mgl" <m...@s...net> napisał w wiadomości

    > I że niby miałaby konkurować z wiarygodnością Pearson VUE czy Prometric?
    > No bez żartów proszę! Pomysł na biznes ułomny od początku do końca...

    Oj dlaczego. Wyraze sie dokladniej. Jesli w procesach certyfikacji zatrudnia
    prof. doktorów itp, jesli uwiarygodnia proces wydawania certyfikatu, jesli
    zaczna krazyc legendy ze zdac ktorys tam egzamin jest szalenie ciezko i
    podniosa ceny x 10 to wg mnie moze cos z tego byc.

  • 7. Data: 2006-01-29 23:22:34
    Od: mgl <m...@s...net>

    Parasol wrote:
> [...]
    > zaczna krazyc legendy ze zdac ktorys tam egzamin jest szalenie ciezko i
    > podniosa ceny x 10 to wg mnie moze cos z tego byc.

    jjjasssssnee...

    btw, a co mają stopnie naukowe kadry do wydawania certyfikatów
    obejmujących umiejętności zawodowe to ja nie bardzo... no i naprawdę
    muszą się postarać, żeby tacy MCSD czy SCEA, którzy są rozpoznawani na
    całym świecie, a za certyfikację wydali mniej niż miesięczną pensję,
    zaczęli myśleć o jakimś nowym papierku z jakiejś firmy w jakiejś Polsce.

    ale optymizm podziwiam ;),
    --
    mgl

  • 8. Data: 2006-01-30 09:53:36
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Firma ma zasięg międzynarodowy:
    http://vamat.com/company.htm

    więc może tylko u nas w kraju nie jest zbyt popularna.
    Wg mnie ten charakter certyfikacji jest jednak inny (zwłaszcza na wyższych
    szczeblach),
    bardziej nastawiony na stronę projektową i znajomośc zagadnień od strony
    koncepcyjnej.

    Poleganie na certyfikacji tylko producenta (CISCO, MS) nie jest też
    uniwersalnym
    rozwiązaniem, o czym świadczą dziś rzesze inżynierów novellowych
    pałętających się
    w poszukiwaniu pracy. Koniunktura na pstrym koniu jeździ ;-)

    pzdr, P.

  • 9. Data: 2006-01-30 10:32:10
    Od: mgl <m...@s...net>

    Piotr wrote:
    > Firma ma zasi?g mi?dzynarodowy:
    > http://vamat.com/company.htm

    No na pewno, worldwide aż huczy. Niestety nawet kontaktu w Polsce nie
    podają, ale wierzę, że mają własny biurowiec na Manhattanie, co mi tam ;)

    > wi?c mo?e tylko u nas w kraju nie jest zbyt popularna.
    > Wg mnie ten charakter certyfikacji jest jednak inny (zw?aszcza na wy?szych
    > szczeblach),
    > bardziej nastawiony na stron? projektow? i znajomo?c zagadnie? od strony
    > koncepcyjnej.

    A znasz wymagania obejmowane programem SCEA czy MCSD?
    Przecież nie ma co się spierać - gołym okiem widać, że ten vamat to
    ściema na potęgę, na którą tylko frajerzy dają się nabrać. I nie
    dorabiajmy do tego zbędnych ideologii.

    A to chyba nie jest związane z tematem.

    --
    mgl

  • 10. Data: 2006-01-30 11:09:49
    Od: mgl <m...@s...net>

    Piotr wrote:

    > Firma ma zasi?g mi?dzynarodowy:
    > http://vamat.com/company.htm

    Poklikałem trochę po tej stronie i to mnie rozwaliło:

    http://www.vamat.pl/regulamin.htm
    "Egzaminy mogą być rozwiązywane maksymalnie przez pięć dni od momentu
    wysłania pytań.

    Egzaminy mogą być rozwiązywane poza ośrodkiem egzaminacyjnym, a
    rozwiązania mogą być przesłane drogą elektroniczną."

    http://www.vamat.pl/rejestracja.htm
    "Po zarejestrowaniu się wyślemy egzamin na Twój adres e-mail."

    Patrzę i oczom nie wierzę... więc ta worldwide firma bez adresu wyda mi
    swoje śmieszne certyfikaciki, jeśli test z C# wyślę znajomemu od C#, a
    te z sieci znajomemu adminowi? I... no nawet nie dziwi mnie bardzo to,
    że ktoś wpadł na kacu na taki biznes życia, nie mogę za to zrozumieć,
    jak ktoś inteligentny może w ogóle spojrzeć w ich stronę, zainteresować
    się...

    Ludzie, omijać! Pomidorów dzieciom za te pieniądze kupić!

    --
    mgl