PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cala prawda o Polsce

  • 131. Data: 2003-08-17 15:58:16
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> wrote in message
    news:bhnueb$cja$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Niezly przyklad :) Tylko ze to nie ta skala.

    A jaki masz poroblem ze skala?

    > Ale w Polsce wyglada to tak - koncern matka (zagranica)
    > sprzedaje firmie corce (Polska) - gotowe komponenty - po podejrzanie
    wysokich
    > cenach (a co nie moze;) - tu na miejscu jest to skladane i sprzedawane po
    cenach
    > rynkowych - tzn. wychodzi ze ponizej kosztow produkcji (bo koszt
    komponentow) albo
    > z minimalna marza. W efekcie firma corka wykazuje brak zysku, albo
    straty!!! I oto
    > dlaczego tak wiele zagranicznych podmiotow nie placi w Polsce podatkow!!!

    Aaaaa!!! Co za koszmar! Czym wieksze ceny komponentow tym wieksze clo, nie
    placa podatku zaplaca clo i fiskus i tak dostanie co chce - czlowieku
    zacznij myslec! Z drugiej strony u siebie w kraju firma matka zaplaci tez
    wiekszy podatek bo sprzdala drogo komponenty wiec ma wiekszy zysk i caly
    interes jest w dupie. Chyba, ze sadzisz, ze taki francuz czy niemic poswieca
    wlasne pieniadze tylko po to by polacy zarabiali mniej a niemiecki fiskus
    dostal wiecej - gratuluje odwagi. Wbij sobie wreszcie do glowy, ze inetres
    to interes - jak niemiec ma w Polsce zarobic wiecej niz w niemczech (przy
    tym samym ryzyku) to woli dac zarobic polakom niz niemcom - moze Ty
    kombinujesz inaczej, ale ludzie ktorzy doszli do duzych pieniedzy nie
    kieruja sie sentymentem.

  • 132. Data: 2003-08-17 16:24:46
    Od: "KCH" <k...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bho8ic$mne$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > tym samym ryzyku) to woli dac zarobic polakom niz niemcom - moze Ty
    > kombinujesz inaczej, ale ludzie ktorzy doszli do duzych pieniedzy nie

    Ok. Zgadza się. Pod warunkiem że wszytko odbywa się tak jak odbywać się
    powinno.
    Darek też ma rację. Spójrz na korupcję w naszym pięknym kraju. Niech no
    tylko niemiec ogłosi lub spróbuje wziąć udział w przetargu. Też powinieneś
    przejrzeć na oczy...
    Bo często nie chodzi o to żeby ktoś zarobił, tylko żeby zarobiła TA
    konkretna osoba. A tak być nie powinno bo chociażby wypacza to warunki
    równej konkurencji. Oczywiście da się robić interesy, ale jeśli ja nie
    akceptuję tego mechanizmu "dźwigni" to znaczy że już jestem skończony?
    Teoretycznie mam mniejsze szanse, ale to już zależy od sytuacji.

  • 133. Data: 2003-08-17 16:50:35
    Od: "Dieter" <t...@p...onet.pl>

    To skad to bezrobocie kolego i pensje 180 EU/m-c?

  • 134. Data: 2003-08-17 16:56:16
    Od: "" <g...@W...onet.pl>

    > miesiecznie na ZUSy itp.
    > Dodajmy jeszcze do tego koszt rachunku bankowego + biuro rachunkowe. Te
    > rzeczy musisz miec.
    > Na dzien dobry koszt wejscia na rynek pracy to 750-800 zl (lekko liczac) -
    > musisz to placic czy zarobisz czy nie
    > Wszystko co ponad te kwote - idzie do ciebie.
    > Teraz z drugiej strony - koszty pracodawcy.
    > Dajemy pracownikowi do lapki 1540 zl - koszt dla  pracodawcy - 2250 zl
    > http://podatki.elfin.pl/?id=podatki/kalkulatory//kal
    k_podatkowy.html
    > a te pieniedze musi najpierw zarobic.

    zdrowo niedoszacowales. Nie wziales pod uwage, ze obecnie pol ZUSu placi
    pracownik, a pol pracodawca, zatem powieksz w/w kwote kosztow stanowiska pracy
    o ok. 420 zl.

    Dla nie lubiacych liczyc - pracownik dostaje do reki ok. 55% kosztow, jakie
    ponosi pracodawca na utrzymanie stanowiska pracy. Reszte, czyli 45%, zgarnia
    panstwo.

    pozdrawiam,

    glos

  • 135. Data: 2003-08-17 17:15:15
    Od: "" <g...@W...onet.pl>

    > Finlandia? To może przypomnę ileż to kapitału wtopiły w ten kraj Stany
    > Zjednoczone.

    Dolaczam sie. Nie lubiacym geografii zalecam sprawdzenie, z kim graniczy(la)
    Finlandia przez ostatnie 50 lat i w ktorej strefie wplywow byla. Nie lubiacym
    zas historii zalecam sprawdzenie znaczenia i pochodzenia slowa "finlandyzacja".

    pozdrawiam,

    glos

  • 136. Data: 2003-08-17 17:18:40
    Od: "" <g...@W...onet.pl>

    > Ej stary VG GOLF IV to chyba nie jest auto dostawcze. Produkowac to nie
    > znaczy skladac. Bylam w supermarkecie, faktycznie 95% produktow jest
    > niepolskie.

    w szczegolnosci zywnosc, prawda? heh...

    pozdrawiam,

    glos

  • 137. Data: 2003-08-17 17:28:40
    Od: "" <g...@W...onet.pl>

    > Czy te fabryki samochodów produkują paliwo do nich? No nie, a przecież nie
    > ma żadnego problemu aby to robiły. O co więc tu chodzi?
    > Ano ci ekonomiści wykazali, że firma aby była konkurencyjna i rentowna musi
    > skupić się na jednej konkretnej gałęzi przemysłu i nie opłaca się po prostu
    > produkowanie także paliwa. Można to zrobić ale tym już zajmuje się inny
    > konern, a jeden bez drugiego nie będzie istniał; tak samo jak to jest z
    > dostawcami części, innych półproduktów, a także foteli robionych przez
    > polaków...

    powiem wiecej - byl taki czas, kiedy (bodajze) Ford byl wlascicielem np.
    plantacji kauczuku. Juz nie jest, wnioski sa chyba dosyc oczywiste.

    Zainteresowanych odsylam do pojecia "koncentracja pionowa".

    pozdrawiam,

    glos

  • 138. Data: 2003-08-17 17:33:14
    Od: "" <g...@W...onet.pl>

    > To skad to bezrobocie kolego i pensje 180 EU/m-c?

    1. przeczytaj JESZCZE RAZ (o ile juz czytales) ZE ZROZUMIENIEM caly watek.
    2. Jesli ponownie masz watpliwosci, patrz pkt 1.

    pozdrawiam,

    glos

  • 139. Data: 2003-08-17 18:02:08
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dieter" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Cala UE to socjalizm i chyba ze ty tez nalezysz do gangu Leszka i razem z
    > nimi kradniesz to nie dziwie ci sie, ze ci dobrze tutaj. Musisz nauczyc
    sie
    > rozpoznawac kapitalizm od skurwysynstwa bolszewikow. Tzn. kogo mam
    obwiniac?
    > siebie, ze nie glosowalem na nich i okradaja mnie i takich naiwniakow jak
    > ty? Zastanow sie bo z tego co widze to bladego pojecia nie masz o niczym.

    Pochwalasz kapitalizm a nie wiesz, ze tak naprawde to on szkodzi miejscom
    pracy.

    Wiecej o problemie w watku:
    "Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika"

    Klus

  • 140. Data: 2003-08-17 18:06:52
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > To skad to bezrobocie kolego i pensje 180 EU/m-c?

    rotfl!

    Mikro/makro panie, polecam Taylora.

    --
    ++ Michał Gancarski ++