PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji

  • 41. Data: 2010-08-17 09:52:40
    Temat: Re: CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...pl>

    <j...@j...na.jurze>

    > Może być po to by delikwenta od razu poznać jak przyjdzie. Genealnie
    przejaw

    > zwykłego lenistwa.

    Wlasnie nie. Po to, by zapamietac, powiazac twarz czlowieka z tym co mowi. Gdy
    polozymy przed soba nawet tylko 10 CV, to od razu wiemy, ze ten czy tamta
    oczarowali nas takimi a takimi wypowiedziami a ktos inny nie bardzo wypadl
    jesli chodzi o... Nie czarujmy sie, na tych zdjeciach zostanie sama
    biometryka, nikt sie nie zakocha. Druk B/W i ustawienie drukarki econo...

  • 42. Data: 2010-08-17 09:59:03
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...pl>

    niusy.pl <d...@n...pl.invalid> napisał(a):

    > Pogadajmy o wyzwaniach ludzi HR. Każda większa firma zatrudnia takiego
    > HRowca, który wręcza nowemu pracownikowi z 10 formularzy do wypełniania.
    > Jedyną częścią wspólną tych formularzy jest imię i nazwisko. I co ? Ano
    > puste na formularzu. No to faktycznie jak HRowiec nie umie przygotować
    > formularza wypełnionego udostępnonymi i powtarzanym danymi to co tu gadać o
    > czytaniu cv większego niż 1 strona...

    A moze to tez jest test? Forma pisemnego przepytania delikwenta przed
    spotkaniem. Jako petent, nie chcialbym pouczac firme rekrutacyjna jak
    zaoferowac mi posade. Kilka osob uniesie sie, ze je pytaja wciaz o nazwisko i
    wyjdzie. Ja osobiscie nie chcialbym pracowac z takimi osobami w zespole, zaraz
    beda sie wkurzac, dasac, rozwalac zespol bo zadanie z zewnatrz przyszlo
    bezsensowne. Wole ludzi o nieco wyzszym progu tolerancji na nadmierna
    biurokracje :-))))

  • 43. Data: 2010-08-17 10:14:22
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...pl>

    niusy.pl <d...@n...pl.invalid> napisał(a):

    > Użytkownik "Mich@l" <k...@t...cy>

    > "od 12 lat naprawiam pralki" tylko to nie jest żadne cv.

    Jeżeli to jest wymagane, umiejętność napraw pralek?

    (x-y) wlasna dzialalnosc - naprawa pralek automatycznych,
    - diagnostyka i naprawa programatorow firm xyz.
    - uslugi niekonwencjonalne: chemiczne usuwanie kamienia bez rozbierania pralki
    etc...
    Zalozenie strony www, uruchomienie prostego CRM, wpr
    owadzenie zgloszen i kalendarza online zwiekszylo moje obroty...

    1/10 strony wychodzi... mozna 10 takich stanowisk zmiescic albo 5 opisanych
    szczegolowo albo 3 opisane bardzo szczegolowo

  • 44. Data: 2010-08-17 13:54:03
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...pl>

    niusy.pl <d...@n...pl.invalid> napisał(a):

    > UĹźytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > Może zapomniałeś napisać treść cv :-)

    Chodzi o nieumiejetność czytania ze zrozumieniem i wysylanie dokumentu bez
    dostosowania nawet minimalnego do ogloszenia. Ot jest ogloszenie jest mail to
    wrzucamy gotowca. To się chyba nazywa spam. Po drugiej stronie jest adresat a
    dokument do niego wysłany częstokroć nie jest do niego adresowany. Często też
    przez pomyłkę wysyłającego, zostają stare daty, inna nazwa adresata w nagłówku
    listu motywacyjnego i w klauzuli uprawniającej do przetwarzania danych
    osobowych pod cv. Piszę, bo sam przegladalem kiedys takie cv

  • 45. Data: 2010-08-17 13:58:38
    Temat: Re: Link do CV, 12 lat 4/5 strony a będzie jeszcze mniej
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maciej Ślużyński <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]

    Rzeczywiście poprawię, choć przyznaję, że obecnie ważniejsza jest dla mnie
    wersja anglojęzyczna i tam tak zostanie.

    > I jeszcze coś, co zauważyłem dopiero przy drugim czytaniu. A raczej - czego
    > nie zauważyłem ;-) Daty urodzenia nie ma...

    Czy jest naprawdę konieczne? Nie ma też referencji ani adresów do referencji.
    Też usunąłem. Jakbym był rekruterem, zapytałbym o takie rzeczy podczas rozmowy
    kwalifikacyjnej.

  • 46. Data: 2010-08-17 16:13:20
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 17-08-2010 o 15:54:03 Jacek Kotowski <b...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > listu motywacyjnego i w klauzuli uprawniającej do przetwarzania danych
    > osobowych pod cv. Piszę, bo sam przegladalem kiedys takie cv

    Jest jeszcze cos takiego, jak niekonsekwencje rekruterow, Wielokrotnie
    spotkalem sie w wielu ich wypowiedziach/poradnikach, by wysylac cv, pomimo
    ze nie spelnia sie wszystkich wymagan. Nie dziwcie sie zatem ludziom, ze
    szablonowo odpowiadaja na ogloszenia, nie czytajac dokladnie tego, co jest
    tam napisane.

    Ogolnie kultura polskiego rynku bracy jest daleko w buszu. Chamstwo
    rekruterow, z pozoru b. kulturalne skazuje i tak poszukiwacza pracy na
    przegranej pozycji. W UK jest zdecydowanie inaczej i lepiej... Zatem jaki
    rekruter, tacy kandydaci...

  • 47. Data: 2010-08-17 16:25:01
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 17-08-2010 o 11:52:40 Jacek Kotowski <b...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > jesli chodzi o... Nie czarujmy sie, na tych zdjeciach zostanie sama
    > biometryka, nikt sie nie zakocha. Druk B/W i ustawienie drukarki econo...

    Sorry, ale pozwalajac na tego typu zachcianki, niedlugo bedziemy musieli
    zalaczac w osobnym pliku nasze wymiary, preferencje seksualne, podawac
    swoj status materialny, albo wysylac pocztowki ze swojej okolicy, lub
    fotki swoich kochanek!

    Podobnie jest ze spotkaniami. Wiele rozmow mozna wstepnie przeprowadzic
    przez tel. a nie fatygowac kogos na drugi koniec kraju, tylko po to, by w
    siedzibie firmy zadac te same szablonowe, niejednokrotnie banalne pytania.
    Na kazda moja prosbe o takowa wstepna rozmowe przez tel slysze odmowe. Co
    innego jest test, a co innego zwykla rozmowa.
    Ile to pozniej sie naczytam zawiedzionych rekruterow, ze nikt nie
    przyszedl i nawet nie zadzwonil ze nie przyjdzie... A pomyslal jeden z
    drugim, ze tak jak Wy nas, tak i my Was mozemy olewac. O ile prostsze
    byloby zapytanie sie przez tel o kilka spraw i dopiero pozniej umawianie
    sie z najbardziej odpowiednimi osobami... Ale nie, bo cholota nie
    przywykla jeszcze do standardow i wciaz tkwi w sredniowieczu i ustroju
    panszczyznianym...

  • 48. Data: 2010-08-17 16:55:38
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 17-08-2010 o 11:50:05 Jacek Kotowski <b...@g...pl>
    napisał(a):

    > B/W jest ok. W wiekszosci wypadków twoje CV zostanie wydrukowane na
    > drukarce
    > B/W ustawionej na econo. Inne ustawienia tylko dla korporacyjnego
    > klienta i
    > dla zarzadu. Wierz mi.

    To, ze pozniej druk jest na laserowce to wiem, ale jak zerkniesz do
    dowodu, albo paszportu, to zauwazysz, ze na foto sa wzorki ;) Poza tym,
    niejednokrotnie sa to stare dokumenty, gdzie zupelnie inaczej wygladamy.

    > Ja jestem za tym, aby zdjecie umiescic na wizytowce. Pfuj... powiecie,
    > nikt
    > tak nie robi. A ja wam powiem, że spotkalem mase gosci i rok pozniej
    > kojarze
    > tylko tych, ktorym zrobilem fotke i sobie opisalem.... nie zrobilem
    > fotki, nie
    > opisalem? No to wizytowka do kosza. Chodzi o wizualna identyfikacje
    > delikwenta, ktory był na spotkaniu. A bylo ich np. 40tu.

    Co kto woli... Ja czasem nie musze miec nawet wizytowki, jesli ktos
    reprezentuje jakosc, a nie jakos... Tych co wyznaja zasade "jakos, byle do
    przodu" tez mam w telefonie, ale ze stosowna uwaga, zeby nawet nie
    odbierac od nich polaczen.

    > Po to, by zaprezentować czy umiesz się wypowiadać w formie
    > korespondencji,
    > listu. Ponadto, w lm odnosze sie bezposrednio do ogloszenia, wybieram
    > trzy
    > najwazniejsze aspekty. Na poczatku kazdego akapitu cytuję je i
    > wytluszczam.
    > Odnosze sie do nich. Tez jest efekt. Poslugujac sie takim listem mot i
    > takim
    > cv czesto uzyskuję odzew w postaci np. dalszej korespondencji,
    > odniesienia się
    > do mojego LM. Dalszych pytań. Jak się odnieść do czegokolwiek, do
> [...]
    Zalezy ile sie wysyla tych lm. Bo jesli jest to szablon, to mozna sie tak
    bawic, ale gdyby przyszlo by Ci pisac pod kazde ogloszenie inny lm, to nie
    wiem, czy chcialoby Ci sie tak bawic... Osobiscie uwazam, ze za bardzo
    rozpuscilismy HR-owcow. To do nich nalezy szukanie pracownika, a nie do
    nas. My powinnismy odpowiadac na oferte, a nie produkowac i tak nikomu
    niepotrzebne smieci. Przeciez w cv mozna zamiescic swoje umiejetnosci,
    zainteresowania... A glupoty gadac na rozmowie. Malo tego - wiekszosc
    agencji HR nie czyta nawet cv, tylko szablonowo przeglada wg slow
    kluczowych i tam, gdzie jest najwiekszy %, to przekazuja dalej...
    W wielu firmach jest tez z gory zalozony profil pracownika i chocbys
    spelnial 99% wymagan, to jest 1%, ktory bedzie kluczowym i nawet nikt nie
    zadzwoni. Przykladowo firma szuka handlowcow, ale maja to byc faceci, bo
    tak i koniec. I chocby taka kandydatka miala rewelacyjne wyniki w
    poprzedniej pracy, to jej cv wyladuje w koszu, bo tak chce szef, a z
    szefem sie nie dyskutuje, bo szef ma zawsze racje ;-)

    > Zeby rekruter mogl udowodnic, ze musi =

    > Zależy, a co jesli jest to stanowisko managera, czy redaktora sportowego
    > podstawowka była pływacka albo kajakarska. A co jeśli w podstawowce
    > kandydat
    > odnosił pierwsze sukcesy w olimiadach, konkursach?

    Toc napisalem, ze jesli ktos aplikuje na stanowisko, gdzie jest wymagane
    jakies doswiadczenie w danej materii, to mozna stosowne info zamiescic
    nawet z czasow przedszkola, ale w wiekszosci przypadkow jest to zbyteczne.
    Sam powywalalem kilka zakladow pracy z cv, bo nie mialy nic wspolnego z
    praca jakiej szukam.

    > Dokładnie tak, ale wazne jest tez pokazanie ciągłości.

    A po co ta ciaglosc?

    > Dokładnie.

    > Zyjemy w czasach globalizmu, cały kraj widzi ogłoszenie i wysyła CV -
    > oraz w
    > dobie internetu, a czas zatrzymania uwagi jest krótki. Widzę CV, widzę w
    > nim
    > coś interesujacego w ciągu 15 sekund? czytam dalej. Nie widzę? Następne.
    > 15 sekund to maks, spróbujcie zmierzyć patrząc na jakiś dokument, i w tym
    > czasie stwierdzić czy Was interesuje czy nie.

    O to wlasnie chodzi - by przyciagnac i zainteresowac, a nie nudzic ;-)

  • 49. Data: 2010-08-17 18:24:09
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...pl>

    jurajski Jaskiniowiec <j...@j...na.jurze> napisał(a):

> [...]
    > =
    >
    > szablonowo odpowiadaja na ogloszenia, nie czytajac dokladnie tego, co je=

    Dlatego to tak się kończy. Proszę wejść w buty rekrutujących. Mnie się
    zdarzyło być "po drugiej stronie". I przyznam, że wybór był łatwy. Z setek cv
    i la wiele osób wymieniało rzeczy, których nie potrzebowaliśmy.
    Wybieraliśmy tylko te które, podkreślam >> odpowiadały<<< na pytanie w
    ogłoszeniu, odnosiły się do puntków w nim zawartych.

    I powiem tak. Jeśli ktoś byłby dobry w X a w drugim sie przyznał, że nie ma
    doświadczenia ale poradzi sobie z Y... to juz byłby zaproszony.

    Ale nie, jeśli nie ma najmniejszego sygnału, że odnosi się do ogłoszenia.

    Powiem tak, nawet umieszczenie ogólnego CV w bazie danych powinno wskazywać,
    że chce pełnić się rolę konkretnie: tłumacza, koordynatora, handlowca.

    Ja bym do bazy firmy rekrutacyjnej wysyłał w takim razie trzy ogólne CV :-))))
    każde inne. Niektóre profile umożliwiają posiadanie nawet pięciu różnych CV.

> [...]
    >
    > przegranej pozycji. W UK jest zdecydowanie inaczej i lepiej... Zatem jak=

    A nie jest tak, że u nas po prostu nie dostosowany jest rynek szkoleń, studiów
    do rynku pracy, że ludzie nie mają właściwych kwalifikacji, są strasznie
    rozczarowani i rozgoryczeni dlatego, że im się wciąż odmawia?
    A UK jest ssanie na humanistów z angielskim i jeszcze jakimś językiem
    słowiańskim, polskim, rosyjskim, do sprzedaży, do call center, do tłumaczeń,
    do SEO czyż nie?

  • 50. Data: 2010-08-17 19:28:24
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 17-08-2010 o 20:24:09 Jacek Kotowski <b...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > A UK jest ssanie na humanistów z angielskim i jeszcze jakimś językiem
    > słowiańskim, polskim, rosyjskim, do sprzedaży, do call center, do

    A u nas to niby nie? Spojz w byle ogloszenie. Prawie wszedzie wymagany
    "fluency inglisz". ;-) Ostatnio natchnalem sie na ogloszeniem gdzie
    szukano z perfekcyjnym niemieckim, a na dole "cv prosze przysylac w j.
    angielskim" (nie w niemieckim!!) :-D Dodam, ze w wymaganiach nie bylo
    wzmianki o znajomosci angielskiego ;-)

    Poza tym, jak mam znac swietnie angielski, to rownie dobrze moge jechac do
    UK i tam pracowac za o wiele wieksza kase i bez takich cyrkow, jak u
    nas... A glownie ten angielski jest po to wymagany, bo raz na ruski rok
    przyjedzie derektor z Zachodu i trzeba sie z nim dogadac.

    Fakt - sa zawody, gdzie tym jezykiem na codzien sie operuje, ale czesto
    wymagania odnosnie znajomosci jezykow sa na wyrost.