PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV i list motywacyjny do oceny

  • 11. Data: 2006-06-07 21:08:46
    Temat: Re: CV i list motywacyjny do oceny
    Od: SOCAR <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 07 Jun 2006 16:30:09 +0200, Qlfon napisał(a):

    > Uwagi i sugestie moga pojsc tutaj lub na maila
    > zamaskowanego na stronie glownej (instrukcje na stronie).

    1. Nie wysyłasz chyba CV w tej formie do kogokolwiek ? Bo w takiej formie
    jest ono po prostu fatalne. Zadaz tego co wiem jest taka że pracodawca
    ma dla Ciebie ok. 10 sekund. W ciągu tych 10 sekund musi dowiedzieć się
    jak najwiecej o Tobie. A Ty podrzucasz dość nieskładnie zrobioną stronę
    WWW (wprawdzie nie oczekuje po kierunku pracy abyś miał umiejętności
    WebDesignerskie) którą trzeba przewijać żeby się czegoś dowiecdzieć.
    Jednolitość czcionki, jakieś masakryczne odstępy między literami, brak
    zdjęcia (w sumie nie jest obowiązkowe).

    2. Format nagłówka strony jest troche nie na miejscu. Nie piszesz do kolegi
    tylko do Twojego przyszłego szefa. Emotki i uwagi co kto ma zrobić chyba
    nie są mile widziane. Do tego jeszcze pracodawca musi "tracić" czas na
    zmienianie Twojego adresu emailowego itp. Dość niedopuszczalne.

    3. W mojej opinii Nie ma miejsca w CV na coś takiego jak "oczekiwane
    stanowisko". Ewentualnie możesz wspomnieć o tym w liście motywacyjnym,
    ale nie w CV.

    To tyle odnośnie pierwszego wrażenia.

    --
    SOCAR (s...@i...pl)

  • 12. Data: 2006-06-07 21:38:56
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Qlfon <r...@l...pl> wrote in news:4486e2f0$1@news.home.net.pl:

    > Jak latwo sie domyslic poszukuje pracy i pomimo tego, ze spelniam 90-100
    > publikowanych w ogloszeniach wymagan to jakos odzew jest zerowy.

    diabel tkwi w szczegolach... pewnie chciales napisac, ze spelniasz
    90 do 100 _PROCENT_ wymagan - prawda? jedno slowo a sens sie zmienia;

    > Doszedlem wiec do wniosku, ze cos chyba nie tak z moimi dokumantami
    > aplkacyjnymi. Jesli znalazlby sie ktos tak mily i rzucil okiem na
    > http://tinyurl.com/gujaj i podzielil sie ze mna swoimi spostrzezeniami
    > bylbym bardzo wdzieczny. Uwagi i sugestie moga pojsc tutaj lub na maila
    > zamaskowanego na stronie glownej (instrukcje na stronie).

    spojrz... dzisiaj ktos sie tutaj strasznie buntowal, ze dostaje od
    ludzi aplikacje z adresami zwrotnymi typu juziek_macho@, lassunia@
    i tym podobnymi; sprawdz czy wysylasz aplikacje z konta podanego na
    stronie WWW - jezeli tak, to moze warto zalozyc sobie skrzynke o
    bardziej przyjaznym adresie e-mail?

    doswiadczenie zawodowe; IMHO powinienes tak to sformatowac, zeby
    sie nie jednym rzutem oka dalo przeczytac wszystkie nazwy firm;
    czyli zamiast "lipiec 2002 - marzec 2003" dalbym "02.2002 - 03.2003";

    znajomosc jezykow obcych; rozumiem, ze nie znasz, skoro nie ujales?

    w sekcji "umiejetnosci biznesowe i osobiste" zauwazam tendencje do
    rzucania modnych slonagow np. "ukierunkowany na zwiększanie zysków
    poprzez dbanie o klienta"; poza tym czy np. "odpowiedzialny" albo
    "dobrze zorganizowany" to sa oby na pewno umiejetnosci? raczej cechy;

    w sekcji "Inne szkolenia i kursy" (BTW: czemu "inne"? wczesniej
    wymieniles jakies szkolenia?) rzucilbym kilka slow o kazdym szkoleniu;
    przede wszystkim: informacje o organizatorze szkolenia i dziedzinie;
    jak zauwazyles czesc osob nie moze polaczyc "zarzadzania terytorium"
    z zadna znana im dziedzina;

    w kwestii LM: IMHO przed rozpisywaniem sie "Stanowisko jakie obecnie"
    warto byloby wrzucic chociaz dwa zdania jakiegos wstepu; wyjasnilbym
    w tym wstepie skad sie wzialem; ja bym np. zrobil to tak (pewnie tez
    bym to zrobil zle): "Od X lat jestem zwiazany z branza produktow
    medycznych. Moja przygoda rozpoczela sie zupelnie przypadkowo od
    stanowiska przedstawiciela w firmie X. Szybko zauwazylem, ze bardzo
    dobrze sprawdzam sie w tej dziedzinie - zdobylem rowniez uznanie
    przelozonych. Praca stala sie moja pasja i zaczela dawac mi wiele
    zadowolenia. Zdobywalem kolejnych klientow a wraz z nimi cenne
    doswiadczenie. W toku rozwoju specjalizowalem sie, przechodzac do
    kolejnych pracodawcow i zajmujac tam bardziej odpowiedzialne stanowiska.
    Dzisiaj chcialbym zaoferowac Panstwu moja wiedze i doswiadczenie,
    dolaczajac do Panstwa zespolu."

    pzdrv;
    adas;

  • 13. Data: 2006-06-07 21:44:13
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    SOCAR <s...@i...pl> wrote in news:1j15veb0t50jh$.dlg@socar.gov:

    > 3. W mojej opinii Nie ma miejsca w CV na coś takiego jak "oczekiwane
    > stanowisko". Ewentualnie możesz wspomnieć o tym w liście
    > motywacyjnym, ale nie w CV.

    hej!

    AFAIR zostalo to zmienione w odpowiedzi na sugestie slaszysza;

    istnieje taka teoria, ze poprzez wprowadzenie do CV "celu i
    odbiorcy dokumentu" mozna wskazac pracodawcy, ze wybralo sie
    do tej wersji CV informacje istotne z punktu widzenia danego
    pracodawcy;

    zatem ja bym tam dodal (wbrew temu co proponuje slaszysz):
    "cel i odbiorca dokumentu: aplikacja na stanowisko XXX do firmy YYY";

    pzdrv;
    adas;

  • 14. Data: 2006-06-07 23:21:15
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    adasiek napisał(a):

> [...]
    > i tym podobnymi; sprawdz czy wysylasz aplikacje z konta podanego na
    > stronie WWW - jezeli tak, to moze warto zalozyc sobie skrzynke o

    adres mam przyjazny, ale nie mam ochoty pasc ofaira jakiegos
    harvestera:) Ta strona powstala tylko na potrzeby tej grupy. NIe znam
    sie na projektowaniu stron i zrobilem to tak na szybko. Jesli w koncu
    kiedys znajde czas i ponauje HTML to moze zrobie sobie wizytowke www.
    Ale pewnie lepiej zrobie jak to komus zlece:)

> [...]
    > czyli zamiast "lipiec 2002 - marzec 2003" dalbym "02.2002 - 03.2003";
    >
    > znajomosc jezykow obcych; rozumiem, ze nie znasz, skoro nie ujales?

    W mojej pracy jest to tak oczywisye,z e nawet nie wpadlem na to.
    Wiekszosc szkolen mam prowadzone w j. angielski:) Zreszta jeslibym nie
    spelnial wymagan pracodawcy to nie zawracalbym mu glowy z powodu
    nieznajomosci jezyka.

> [...]
    > poprzez dbanie o klienta"; poza tym czy np. "odpowiedzialny" albo
    > "dobrze zorganizowany" to sa oby na pewno umiejetnosci? raczej cechy;

    Zmienione...

> [...]
    > przede wszystkim: informacje o organizatorze szkolenia i dziedzinie;
    > jak zauwazyles czesc osob nie moze polaczyc "zarzadzania terytorium"
    Fakt, poprawione. Ale ludziom z branzy mowia dostatcznie duzo, naprawde.
    Ta aplikacja jest pod konkretne stanowisko, stad taki a nie inny uklad.

    Dzieki!
    --
    Q. Nikt mnie nie widział, nic mi nie udowodnią, wszystkiemu zaprzeczę

  • 15. Data: 2006-06-08 12:03:11
    Od: "gapa" <p...@w...pl>

    troszku bedzie ci znalezc prace ciezko
    :)

  • 16. Data: 2006-06-08 13:07:54
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    gapa napisał(a):
    > troszku bedzie ci znalezc prace ciezko
    > :)

    Mozesz rozwinac?
    --
    Q. Nikt mnie nie widział, nic mi nie udowodnią, wszystkiemu zaprzeczę